Voiko terveysasemalle mennä jos on hengitystieoireita?
Kommentit (19)
Jos perun sen lääkäriajan nyt niin saan odottaa taas yli kuukauden seuraavaa aikaa.
Jos siellä ohjeissa sanotaan, että "asioithan meillä vain terveenä", niin älä sitten mene... Nauraa.
Maski naamalle ainakin, jos meinaat mennä.
Minä en oikein ymmärrä. Meillähän on nyt kuitenkin sellainen tilanne, ettei koronan kanssa hätää kärsitä, vaikka sitä onkin liikkeellä.
Mutta joo... kannattaa tutkia sen tk:n asiakasohjeet, saako mennä vai ei... Tule vain terveenä.
Käyttääkö lääkärit ja sairaanhoitajat nykyään maskeja terveysasemilla vastaanotoilla?
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö lääkärit ja sairaanhoitajat nykyään maskeja terveysasemilla vastaanotoilla?
Omalla terveysasemalla hengitysoireisia hoidetaan omassa osiossa. Alkuun oli erillisiä koronayksiköitä joissa hoidettiin hengitysoireisia. Alkuvaiheessa ainakin tarjolla oli maskistia jos halusi sellaista käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla terveysasemalla hengitysoireisia hoidetaan omassa osiossa. Alkuun oli erillisiä koronayksiköitä joissa hoidettiin hengitysoireisia. Alkuvaiheessa ainakin tarjolla oli maskistia jos halusi sellaista käyttää.
Nyt on kyse siitä että mulla on aika lääkärille muusta asiasta ja nyt alkoi hengitystieoireet, uuden ajan saamisessa menee taas yli kuukausi niin voiko sinne nyt mennä vai ei maski päässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyse siitä että mulla on aika lääkärille muusta asiasta ja nyt alkoi hengitystieoireet, uuden ajan saamisessa menee taas yli kuukausi niin voiko sinne nyt mennä vai ei maski päässä?
Pirauta tk:n puhelimeen ja kysy.
Loppukesällä kävin tk:ssa, lääkärillä oli maski. Mulla ei hengitystieoireita.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä ohjeissa sanotaan, että "asioithan meillä vain terveenä", niin älä sitten mene... Nauraa.
Maski naamalle ainakin, jos meinaat mennä.
Terveyskeskuksessa yleensähän asioidaan terveenä?
Joo ei sairaana terveyskeskukseen, vain terveenä. No ei vaan, meidän terveysasemalla olen käynyt tässä syksyn mittaan jonkun 5 kertaa näyttämässä hengitystieoireilevaa lasta, ihan normi vastaanotolla ei missään infektiovastaantotolla. Välillä on itselläkin ollut oireita, välillä ei. Myöskään päivystyksessä ei täällä ole mitään erillisosastoa hengitystieinfektioista kärsiville. Joten menisin, jos ei mitkään super pahat oireet ole.
Vierailija kirjoitti:
Terveysasemalle voi mennä vain terveenä.
Ja hyvinvointikeskukset ovat hyvinvoiville. Jos on pahoinvointia, sitten kotona oksua wc-pönttöön.
Ulkomaat
Tulin juuri täkäläiseltä terveysemalta; maskipakko...kaikissa sairaaloissa, terveysasemilla/- keskuksissa, apteekeissa tms
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole terveyskeskus, johon mennään jos on sairas...
Koronainfektiopotilaiden vastaanotto voi olla infektiopolilla eikä pärskimässä muiden potilaiden joukossa. Kun olin koronassa kävin työterveyden ulos pihalle järjestetyssä koronatestauksessa. Lääkärin kanssa juttelin puhelimitse eli etävastaanotto.
Jos olen pitkään odottanut jo, niin varmasti menisin. Koronaa on ihan kaikkialla.
Varmaan aika omat säännöt kullakin tk:lla. Netistä usein löytyy oman terveyskeskuksen ajankohtaiset ohjeistukset. Jos ei, niin soita ja kysy.