Mistä voimaa viimeiseen puristukseen tupakoinnin lopettamisessa?
Niin. Olen viikon päivät polttanut kaksi savuketta päivässä. Helkatin hankalaa on ollut. Nyt täytyisi ottaa se viimeinen askel ja lopettaa kokonaan. Tuntuu vaikealta. Mikä ajatus sai sinut jättämään tupakan lopullisesti?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Ei kaksi tupakkaa paha ole. Polta ne kaksi jatkossakin.
Samaa mieltä. Miksi pitää olla absolutisti kaikessa. On monia jotka polttavat askin päivässä vuosikymmenten ajan eikä.tule mitään, tietenkin suurempi todennäköisyys että saa syövän, mutta silti moni ei saa.
Vähennä yhteen päivässä. Tee vaikka stökö. Se haisee jo niin pahalle, ettei tee mieli edes polttaa jäljelle jäänyttä pätkää.
Olen satunnaispolttaja. Ostan askin silloin tällöin ja poltan sen hiljakseen. Sitten taas suurimman osan vuodesta polttamatta. Nytkin aski, mutta huomaan etten oikeasti edes pidä siitä, joten uskon että loppu on lähellä polttamisen suhteen.
Mä vaan lopetin tupakoinnin kerrasta. Pystyn polttamaan kaveriporukan viikonloppureisussa vaikka kaksi askia, mutta en jää enää koukkuun enkä polta välttämättä yhtään tupakkaa lähes vuoteen sen jälkeen.
Tuommonen kituutaminen on itsensä kiusaamista. Minä lopetin kerralla parikymmentä vuotta sitten, samoin ne tuttuni jotka oikeasti lopettivat. Ne jotka yrittää kitkuttaa ja vähentää yleensä epäonnistuvat. Parempi lopettaa kerralla ja todeta että se oli siinä
Se kaksi röökiä päivässä pitää huolen siitä, että elimistösi saa koko ajan nikotiinia eli ylläpitää riippuvuutta. Se on pakko tehdä kerrasta poikki menetelmällä ja kärvistellä yksi viikko vitutuksen ja uniongelmien kanssa, mutta sen jälkeen helpottaa kun ei vaan yksinkertaisesti polta vaikka mieli yrittääkin ylipuhua polttamaan aina välillä. Äläkä sorru niksapurkkiin yms korvaushoitoon. Nekin ylläpitää riippuvuutta.
Minua motivoi enimmäkseen se, että en haise paskalta ja säästän rahaa melkein 10 eur päivässä. Ja laitan tuon summan aina palkkapäivänä toiselle tilille sivuun, että voin sitten ensi kesänä reissata niillä rahoilla.
Fiksaa identiteetti ei-tupakoivan identiteetiksi. Sillä siitä pääsee. 2 viikkoa kestää himot ja se on sitten siinä. Syö ruokaa ja karkkia himoihin (2 viikkoa, ei pidempään). Retkajdukset on tosi usein pitkälti identiteettikysymyksiä. Elä kuin et olosi koskaan tupakoinut ja kieltäydy ajattelemasta koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen satunnaispolttaja. Ostan askin silloin tällöin ja poltan sen hiljakseen. Sitten taas suurimman osan vuodesta polttamatta. Nytkin aski, mutta huomaan etten oikeasti edes pidä siitä, joten uskon että loppu on lähellä polttamisen suhteen.
Sä et ainakaan näy tarvitsevan tupakkaa mihinkään. Miksi ylipäätään sitä ostat? Minä sinuna laittaisin sen ostopäivän tupakkarahat vaikka hienoihin leivoskahveihin/ kukkakimppuun/Ukrainan keräykseen/ matkakassaan. Tai antaisin suoraan jollekin tarvitsevalle.
Omista säästyneistä tupakkarahoistani laitan osan säännöllisesti lottoon.. tosin en ole sieltä voittanut mitään. Se ei harmita kuitenkaan, koska se sama raha olisi mennyt savuna ilmaan. Ja siinä ei etenkän voita mitään.
Vedät ne kaksi, koska pakko on saada se "high" jostakin. Mieti tätä.
Kun valitat riittävästi, hallitus rientää apuun ja saat varmaan lähetteen kuntoutukseen verorahoilla.
Tai kylpylään.
ma 1 tupakka
ti 2. tupakkaa ...
ke 1
to 2
pe 1
la 2
su 1
Seuraavalla viikolla joka toinen päivä poltat vain 1 savuke.
Sen jälkeen joka 3 päivä yksi savuke jne.
Eli ideana on se, että vähän kerrallaan vähennät tupakointia ja sen jälkeen aina ku tekee mieli tupakkaa niin alat lukemaan kirjaa tai syöt vaikka omenan tai lähdet ulos tmv. Lopulta huomaat päässeesi eroon.
Kiitokseksi itsellesi laitat joka päivä säästöön itsellesi siltä päivältä kuluneet rahat.
Tsemppiä! Onnistut ihan varmasti ei muuta ku yrittämään!😊👍
Lopettanut kymmeniä kertoja, viimeisinmät tauot olleet n vuoden. Nyt olen ollu 1,5 v ilman. Uskon, et lopylta olen päässy irti. Haisee pahalle. Mies polttaa paljon, hänkin haluais lopettaa ja käyttää nikotiinipusseja välillä. Jos sorrut lopeta aina uudestaan
Tietoisesti ajattelin lopettamisen hyviä puolia usein. Iho kirkastuu, rahaa säästyy. Kävin lenkillä ja hekumoin miten hyvältä puhtaat keuhkot tuntuu (tätä varten tarvitsee muutaman viikon tauon, mutta jokunen päiväkin auttaa). Parhaani mukaan myös ajattelin tupakoinnin huonoja puolia, yritin oikein muistella niitä kauheita krapula-aamuja kun on poltranut liikaa ja tukka haisee, ääni korisee ja on paha olo.
Ilman motivaatiota mikään ei onnistu, eli koko ajatusmaailma piti kääntää. Käytin myös pastilleja. Helppoa ei silti ollut, kesti varmaan vuosi ennenkuin tupakoivan henkilön ohittinen ei enää aiheuttanut yhtään "oisinpa minäkin" oloa. Tsemppiä matkaan!
Riippuvainen on aina riippuvainen eli se on vain korvattava toisella. Nuuska, heroiini tai uskonto.
Jätät vaan seuraavan askin ostamatta kun loppuvat. Joskus sorrut ja joskus pummit kaverilta mutta älä välitä. Jätät silti taas seuraavan ostamatta.
On harvinaista polttaa tänä päivänä. Suurin osa ei polta. Jos suurin osa osaa olla ilman, osat sinäkin, jos lähdet juhlimaan osta aski ja sitten taas lopetat. Ei elämän tarvitse olla niin mustavalkoista.
Kiitti neuvoista. Oon polttanut yli 30 vuotta ja sitkeässä on. Ostin jotain imeskelytabletteja, mutta ne on kauheita, tuntuu, että suu palaa. Tänään on ollut helpompi päivä.
Ei kaksi tupakkaa paha ole. Polta ne kaksi jatkossakin.