Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä! Lapsen vuoroKUUKAUSIasuminen.

Vierailija
06.11.2006 |

Tilanne siis tämä; 3-vuotiaan etäpojan äiti ehdotti vuoroasumista eli poika kuukauden meillä ja kuukauden äitinsä luona tai vaihtoehtoisesti 3 vkoa kummassakin kodissa. Etäpojan äidillä yksinhuoltajuus ja nyt kuitenkin hakee oheishuoltajuutta uudelle puolisolleen. Välimatkaa on yli 400 km kotien välillä. Onko kenelläkään mitään kokemuksia tällaisestä järjestelystä? Tai mielipiteitä järjestelyn järjettömyydestä/järkevyydestä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuorottelua suunnitellaan, tehkää niin, että lapsi asuu yhdessä kodissa koko ajan ja aikuiset vuorottelevat siinä asumista. Ei taitaisi monelta onnistua.

Vierailija
2/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa ei enää toivoakaan. On isompi vaiva sopeutua kokonaan uusiin oloihin kuukauden välein kuin pitää kahta kotia koko ajan. Riippuu lapsesta ja vanhemmista, saako sen toimimaan.

Mun mielestä tuossa tilanteessa pitäisi ehdottomasti olla yhteishuoltajuus. Etävanhempi on mahdottomassa tilanteessa jos ei ole huoltaja ja lapsi vaikka sairastuu tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa mietityttää eniten. Mun kaksi koululaista on v/v asuneet jo 4 vuotta minun tai isänsä kanssa. Meillä on 5km välimatka joten koulunkäynti ja kaveripolitiikat onnistuu molemmissa kodeissa. Noin pienelle voi tulla kohtuuttoman ikävä toista vanhempaa kuukaudessa sillä parikin päivää on pitkä aika leikki-käiselle.

Vierailija
4/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnekohta, josta tekee sitten vierailuja. Yhden paikan merkitys korostuu noin pienellä.

Itse en voisi olla mietenkään eross pojastani kolmea viikkoa - ja mikä tärkeintä. poikani kärsisi ikävästään vielä enemmän :(

Vierailija
5/5 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellahan vaihtuisi kaikki kuukauden välein, ei mitään pysyvyyttä elämässä!

Järkyttävä vaihtoehto!

Jos äiti ei halua olla lapselleen ensisijainen hoitaja, huoltaja eikä halua olla lapsensa kanssa jatkuvasti, niin ehdottakaa että lapsi muuttaisi kokonaan teille.

Tuollaisella välimatkalla täytyy tapaamiset hoitaa jotenkin muuten.. esim. 2 viikkoa kerrallan etävanhemman luona vaikka kerran kahdessa kuukaudessa.

Mutta lapsella TÄYTYY olla oma PYSYVÄ koti.