¨*¨ MAALIskuisten maanantai ¨*¨
Viikonloppupinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8766549&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (19)
Lunta pyryttää oikein urakalla ja pian olisi lähdettävä talsimaan tuonne pyryn sekaan .. Mutta on tuo lumisade vain niin ihanaa, romanttista ja muutenkin kaunista. Olenkin kotona vielä seuraavat kolme päivää ja sitten taas iltavuoroon, voi räkä. Työt ei kiinnostaisi yhtään, vaikka työnarkomaaniksi tunnustaudun niin raskauden myötä se addiktio on kadonnut :-))
Hieman on ollut kaikenlaista kipuilua viikonloppuna tuolla alakerrassa ja kylkiluiden kohdalla, aivan kuin vauvan asento painaisi jotenkin kylkiä (?) Ja poden muutenkin huonoa omaatuntoa, kun liikuntaa en ole harrastanut juuri lainkaan, ja pelkään selkäni puolesta.
Huomenna on vihdoinkin r-ultra ja se pelottaa aivan hirveästi !!! Mullahan ei kätilö tee ultraa, koska np:ssä oli poikkeamia, joten aikani on erikoislääkärille, se helpottaa ... Mennään molemmat mieheni ja minä. Masu on kasvanut hurjasti viikonlopun aikana, nyt alkaa vanha talvitakki ahdistamaan ... Raskautta ei voi enää piilotella tai salata.
Vauvan potkuja en ole tuntenut-mutta sellaista lorinaa, kutittelua edelleen ja muljahduksia ajoittain, ja nehän kaikki kuitenkin viittaa että lapsukainen liikkuu (?) Iltaisin on enemmän liikenteessä ja nyt aamulla heräilen näihin tuntemuksiin ennekuin kello soi .. Yöllä menin vanhingossa vatsalleni nukkumaan, aih ja voih, oli kuin pallo olisi ollut vatsan alla :-))
Hanan käy kertomassa miten voit ?!!
Eve: Oliko tänään se tulosten saaminen ? Paljon tsemppiä sille suunnalle !!! Toivon sydämmestäni, että kaikki olisi hyvin !!!
Mikä tapin vatsakivut sai aikaiseksi ? Jos noin kipeä olet ollut niin et todellakaan ole työkuntoinen, sanokoot lekuri mitä tahansa !!! Älä ihmeessä mene töihin- !
Mekin otetaan äitiyspakkaus-eli vauvalle vaatteita ja tarvikkeita !
Tässä mukava linkki: www.thepregnancytester.com :-)) Siis vaikka raskaana ollaan, mutta onhan se hyvä tietää ketä on tuleva isä :-))
Meillä on onneksi makuukammari elämäkin saannut uuden käänteen paremmalle puolelle .. Jippii ..
Pian alkaa päivän työt, joten palaillaan taas illemmalla .. Hyvää maanantaita kaikille t. emmi rv-20+1
Töissä ollaan eikä kiinnosta yhtään. onko se tämä maanantai, vai nytkö jo alkaa motivaatio vähenemään kun kuukaudet käy vähiin.... toivottavasti ei!
Viikonloppu oli ihana, siivoiltiin ja laitettiin kotia (meillä perusteellinen remontti käynnissä, saunaremontti alkaa tällä viikolla). Lauantaina oltiin miehen kanssa pitkästä aikaa kahdestaan syömässä ja poika oli yöhoidossa. Sunnuntaina piipahdettiin myös ostoksilla ja illalla olivat pojan kummit kylässä meillä. Ihana ja rento viikonloppu, tuli myös ulkoiltua kovasti ja poika istui pulkassa ihan innoissaan pitkästä aikaa :-)
Nyt pähkäilen mistä talvitakki ja housut, kun miehen vaatteet ei ole soveltuvia, kun meillä on pituuseroa 20cm ja mies on todella pitkä ja hoikka, niin hänen housut eivät edes vyötäröstä menisi mun koripallomahaan, vaikka pituus täsmäisikin :-) Yksikään takki ei enää mene kiinni, kun ovat pientä ja kapeaa mallia kaikki. Plääh. Järkyttävästi on jo rahaa palanut näihin äitiysvaatteisiin, tuntuu jo nyt siltä, että poltan kaikki " roviolla" sitten kun vauva syntyy ja saa taas ostaa oman kokoisia ja näköisiä vaatteita :-) Se tuntui aivan superihanalta viimeksi, kun pääsi keväällä vauvan synnyttyä toukokuussa, ostamaan itselleen uusia kevätvaatteita ja sai heittää 9kk:ssa virttyneet äitiysvaatteet laatikon pohjalle!
Isänpäivälahjoja mietin edelleen, ei pää sano mitään, kertokaa mitä hommaatte tai teette, kaikki vinkit tervetulleita.
Mahassa meillä tyttö möyrii eniten aamulla aamupalan jälkeen ja illalla+yöllä. Päivät ollaan hissukseen.
sandi ja tyttönen 22+1 (kelan paperitkin sais näköjään jo pistää eteenpäin!!)
Lunta taas tupruttelee - kunhan ei paljoa tulis ni kiva olis.
EMMI;
en tosiaan tiedä mikä tuon vatsakivun tekee, se tuntuu pääosin vaan oikeella puolella kohtua, vähän alaosassa enempi kun yläosassa. Lääkäri vaan viimeks totes että kohdun arkuus ja kipuilu ei merkkaa mitään jos ei supista. Ilman kipeitä supistuksia ei kuulema saikkua tipu joten...
Ilmeisesti tuo johtuu noista työasennoista, joutuu olemaan paljon kyykyssä ja sillon tuntuu sellasta painetta, vatsa tuntuu ilmapallolta jota yritetään lytätä kasaan. Toisaalta joutuu jonkun verran nostelemaan painaviakin ämpäreitä ja paaleja sun muita - ja se tuntuu jonkunlaisena kivistyksenä illalla. Pitäs vaan ottaa rennosti - vaan kukapa ne työt sitte tekee..
RIMMA;
Joo, seuraava tulokas onkin täystuho! Ihan karmee menijä ja tuhoaja, lisäks se huutaa yötä päivää kun ei ole tuttia, ja huutaa kun tutti tukkii suun..seuraava ei todellakaan ole helppo..eiei, oot jo kerran saanu harjotella ni nyt vaikeusaste lisääntyy :) *virnistelee ja hihittää*
Yhtään ei nyt pysty muistamaan mitä kaikkea on tapahtunu, kyllä mä noita pinoja kävin lukemassa minkä sähköt anto myöden, mutta silti oon vähän hukassa..höh.
(.) oma napa on erkaantunu selkärangasta huimaa vauhtia!! Viimeviikon alussa kävin lenkillä koiran kanssa punasessa talvitakissa joka oli just sopiva, ei pieni mutta ei isokaan...sopiva. Eilen illalla vetäsin samaisen takin päälle ja kas, vetskari ei mene enää kunnolla kiinni, tuntuu tosi " makkarankuorelta" . Täytyy siis siirtyä seuraavaan takkiin.
Puksu potkii niin paljon että mua alkaa oikeesti jo väsyttää - NYT JO!!!! Siis onhan se maailman ihanin asia että masussa potkitaan ja elämöidään, mutta niinkun eilenkin - AINA kun pysähdyin seisomaan hetkeksikin, alkoi potkinta ja myllerrys..ihan koko ajan. Olenko mä jotenkin outo kun tuo jatkuva jyske tuntuu niin väsyttävältä. Potkut on tosi kovia kans aina välillä, mies tuntee ne kädellä sillon tällön, ja joskus potku on niin kova että jos ehtis kattoa ni varmasti näkyykin jo. Jospa tänään olis rauhallisempi päivä kun eilen.
Vaan ei mulla muuta...ens viikko olis lomaa ja pääsee oikein ajan kanssa potkiskelemaan vaunujen renkaita kaupunkiin :) jos vaikka löytys ne oikeet menopelitkin.
Tappert ja Puksu-potkuri 22+1
Poika on jo päikkäreillä, joten on taas aikaa kirjoitella. Olen ollutkin viikonloppuna todella laiska, enkä ole käynyt kirjoittelemassa mitään kuulumisia. Tosin muiden juttuja olen käynyt lueskelemassa... Nytkin on jotenkin tavattoman vetämätön olo. Aamulla en olisi millään jaksanut herätä. Tänään olisi pitänyt olla neuvola, mutta se siirrettiin viikon päähän. Terveydenhoitaja oli laskenut viikot väärin ja se ei olisi voinut antaa miulle sitä todistusta Kelalle ja sen takia se siirrettiin...
Viikonloppu tuli ja meni... :( Mieskin lähti taas aamulla töihin. Miusta olisi vaan niin kivaa jos hän olisi aina kotona. Mutta jonkunhan se on töissä käytävä, kun kodinhoidontuella ei hirveästi elellä ja lainoja lyhennellä. Oli kylläkin todella mukava viikonloppu. Kävimme lauantaina anopilla syömässä ja sen jälkeen kävimme viemässä kukat ja kynttilän appiukon haudalle. Se kynttilämeri oli niin kaunis ja varsinkin oli vielä kauniimpaa kun oli niin paljon lunta!! Siellä oli niin harras tunnelma...
Eilen sitten kävimme tervehtimässä isääni ja hänen perhettään. Siellä n aina niin mukava käydä... Sielläkin söimme vatsamme pullolleen! No eipä tarvinnut ruokaa valmistaa koko viikonloppuna. :) Me vaan rentouduimme.
Äitiyspakkauksesta kyseltiin... Me otamme sen, vaikka esikoisen vaatteetkin ovat vielä tallessa. Äitiysavustus rahana on niin kohtuuttoman pieni ja onhan uudelle tulokkaalekin kiva olla jotain uutta päälle pantavaa... Katselin yksi päivä kelan sivuja ja minusta tämän vuoden äitiyspakkauksessa on todella kivoja vaatteita. Tosin viime vuotinenkin oli todella kiva ja kaikkia vaatteita tuli pidettyä!! Minä niin odotan, että pakkaus saapuu postiin ja voi taas hypistellä niitä. :) Kaivelin viikonloppuna esikoisen pieniä vaatteita esille. Lupasin kyllä itselleni, et en koske laatikoihin ennen joulukuuta, mutta uteliaisuus vei voiton tällä kertaa!! Ne oli taas jälleen kerran niin suloisia!
Viime yönä näin ensimmäisen synnytysunen... Hassua!! Se ei ollut yhtään todentuntuinen ja muutenkin e oli aika oksettava. Se oli vähän niinkuin painajaismainen. Esikkoakain odottaessa näin usein ahdistavia unia...
Nyt mulla on alkanut pyöriä mielessä, et miten mä mahdan selvitä kahdesta pienestä lapsesta?! Esikolla ja uudella tulokkaalle tulee ikäeroksi noin 1 vuosi 1kk... Onko täällä muita kenen lapsille tulee pieni ikäero??! Mua hieman jännittää... Mieheni saa kylläkin pitää osan isyyslomastaan, kun muksu syntyy (jos multa kysytään). Muuten mä en kyllä selviä! No aika moni on sanonut että ensimmäiset puoli vuotta menee sumun keskellä kahden pienen lapsen kanssa...Kaipa se paikkansa pitää. Heh!! Luulisin selviäväni, jos arkirutiinit löytyvät nopeasti. Toivon myös, että uusi tulokas on yhtä enkeli kuin esikoinenkin.
Mutta nyt pesemään pyykkiä!!
Toivottavasti toi lauha keli ei tule tänne meille päin... Toivon niin kovasti ettei noi lumet sula pois! En voi sietää mitään loskakelejä!!
Hanna rv 21
tulipa hassu sijamuoto... Tarkoitin siis että miten aion selvitä kahden pienen lapsen kanssa?! En siis todellakaan että kahdesta pienestä lapsesta... Toi kuulostaa ihan siltä että haluaisin päästä niistä eroon!! heh! :D
Meidän lapsosille tulee myös suht pieni ikäero n. 1v 6kk. Olen tässä myös hiljaa mielessäni pähkäillyt tuota selviämistä. Miehen kassa olikin jo puhetta että hän pitäisi isyyslomaa ehkä jopa sen kolme viikkoa yhtä mittaa sitten kun vauva syntyy. Onpahan sitten auttamassa ja esikoisen kanssa, että sais edes jollain tapaa arjen pyörimään. Eiköhän se siitä sitten mene omalla painollaan, tai pakkohan sen on mennä...
Mii@83 ja masukki 22+5
Ekaks Hanna_N
Mulla on esikko ja kakkonen 1v 2kk+risat ikäerolla ja hyvin meni.
1v on vielä niin vauva että rytmit menee hyvin yhteen.kummatkin nukkuu päiväunia ja rytmi muutenkin samanlainen.Esikko myös mulla oli hyvin rauhallista ja vähään tyytyvää sorttia mutta kakkosesta löytyikin jo tempperamenttia.Hymyillen kuitenkin muistan tuota aikaa ja jos vielä joskus saan päättää ikäerosta on se mielummin sellainen hiukan yli 1v kuin yli 2,5v.Siinä on jo lapsilla niin erillaiset tarpeet...
Meillään nämä ikäerot on 1v2kk,1v8kk2v,2v10kk ja nyt tulee taas aika pitkä ikäero,noin 2v 7kk
Ollaan puhuttu jos kaikki menee nyt hyvin vois yhden antaa tulla sitten ihan perään niin ettei ehkäisyä otetata käyttöön synnytyksen jälkeen mutta saas nyt nähdä,sitten=)
Omaa napaa sen verran että viime pe oli se kauan odotettu r-ultra ja kaikki oli hyvin ja kaikki tarvittava näkyi.Pongasin sukupuolenkin ihan itse,varmistin vain kätilöltä että tulkitsinko oikein=)
3päivää enemmän antoi ultra mitoista mutta enpä niitä ala muuttamaan.Np ultrassa kun mitat vastasivat viikkoa vähempää.
jos nyt huhtikuun alkuun mennessä syntyy niin hyvä.
Istukka mulla on hassusti.Np ultrassa sanoivat olevan etuseinämässä, nyt sanoi että takaseinämässä.Kerroinkin sitten että viimeksi sanottiin olevan edessä ja hän tutki oikeen tarkasti istukkaa ja totesi että kiertää jännästi tuolla kyljen puolella,osin etuseinämässä osin takaseinämässä.
Onko kellään kokemusta tälläisestä???
Ei siitä varmasti mitään haittaa ole mutta jännä juttu=)
Mulla siis merkintä nyt nla kortissa että istukka sekä etu-että takaseinämässä....
Evelle voimia!!!!!!!
Ja oliko hanan,jolla supisteli??Toivottavasti nyt ohi ja kaikki hyvin!!
Emmille onnea ja mielen tyyneyttä huomiseen ultraan,eiköhän kaikki ole hyvin!!!!
Leanna ja katras sekä sissi rv 20+
Eli lunta tupruttelee täälläkin ja pakkasta ei montaa astetta ole. Eli oiva ulkoilukeli :)
Iltapäivällä päästäänkin koko perheen voimin pihalle, kun mies vapaa päivällä. Meidän 1 vuotias ei vaan ole niin mielissään tuosta lumesta kun tuo esikoinen, jonka saa joka ikinen päivä raahata kotiin huudon kanssa. Varmaan vaikka asuis tuolla pihalla jos vaan sais ;)
Pienempi tosiaan suuttuu ja natisee kun on niin kömpelö tuolla ulkona. Sisällä kun on sellainen kiipijä ja apina ettei tosikaan ja ulkona taas kun niin topattu niin muuttuu tosi kömpelöksi ja tupsahtelee nurin tuon tuosta. Ja kun ne toppa rukkaset säsissä ei meinaa saada otetta mistään leluista ym. Pistäähän se tietysti kiukuttamaan :(
Siivouspäivää ollaan vietelty ja pitäisi vielä lattiat pestä. Iski vaan armoton laiskuus... ja iskias :(
Nyt taas muutamana päivänä tuo iskias kipeytyny oikeen kunnolla kun lasten leluja kurottelee lattioilta. Se on ilmeisesti se asento mikä sen saa ärtymään. Mutta on se sitten ainakin tähän saakka mennyt siitä ajastaan ohi..
Kyllä sitä ihminen säilöö kaiken maailman roinaa kaapit pullolleen!! Meillä tehdään kyllä n. ½ vuoden välein sellainen teho siivous ja kaikki ylimääräinen ja turha saa kyytiä... mutta silti oli taas kertynyt vaikka mitä laatikot väärälleen. Mutta onpahan taas kaapit ojennuksessa ja talo puhdas kun jaksoi tänään vähän rehkiä :)
Kun vielä jaksais joskus mennä tekee saman raivaustyön tuonne varastoon...
Mutta nyt ei auta muu, kun tarttua luutun varteen... muuten jää tää siivous puolitiehen.
t.K@tju
No niin nyt on taas aikaa näin päivälläkin käydä täällä sivuilla kun sain selän takia muutaman päivän sairaslomaa mutta nyt alkoi alavatsassa
vihlomaan.Masussa muljahtelee muutenkin kun pieni suorittaa päivä jumppaa kovasti,kaupassakin meinasi tulla pisut housuun kun potkaisi
virtsarakon tuntumaan.Ei muuta kuin oikein mukavaa päivää kaikille ja erityisesti Evelle oikein iso hali täältä ja voimia tulosten odotteluun.
Hei vaan maalismasuille, tulin kurkkailemaan kuulumisianne, kun rakenneultrassa tarkentui lasketuksi ajaksi 27.3.
Olen kirjoilla tuolla huhtikuisissa mutta lukiessani tuntemuksianne yms. ajattelin vierailla täälläkin, on kiva lukea muiden suurinpiirtein samoilla viikoilla odottavien kuulumisia = )
Minulla on 2,5-vuotias poika ennestään ja 4D-ultran mukaan toinen poika olisi maaliskuulla tulollaan. Keski-Suomessa asustelen aviomieheni kanssa, tällä hetkellä lomailen mutta yritän sinnitellä töissä vielä ainakin vuoden loppuun (työmatka 140 km) .
Kävin esikoisen kanssa aamulla neuvolassa ja painoa ei ole tullut kuin 3 kg tähän saakka, hb 141 (ihme juttu!), verenpaine 121/66 ja sf-mitta huikeat 17 cm = )
Ulkoileminen taitaa tehdä hyvää arvoille ja pitää painonnousun kurissa ainakin jouluun asti = )
Beatitude & Eemeli rv 19+6
Voi väsymyksen paikka. Poika heräsi viime yönä monta kertaa, mitä ei ole tapahtunut pitkiin aikoihin. Vähän kuumetta pikkumiehellä oli to-pe ja pelkään, että korva on taas tulehtunut sen pöpön seurauksena. Kävimme juuri viikko sitten korvalääkärissä joka totesi että korvatulehdus oli parantunut (vihdoin kolmannen kuurin jälkeen), mutta jos sinne tuli jo uusi tulehdus. Pitää seurata vielä ensi yö miten nukuttaa ja viedä sitten tarkistukseen taas jos yö menee levottomasti. Voi pientä :(
Täällähän on monta kohtalotoveria, joilla ei työt meinaa maittaa. Ihan sama juttu, kun tietää jäävänsä äitiyslomalle tammikuun lopussa niin motivaatio on kohtuullisen alhaalla (jo nyt!) ja sitä vain odottaa vapaan alkamista.. tulis nyt se joulu ensin niin pidän talviloman siihen perään.
Onkohan Hananilla kaikki hyvin?! Käyhän kertomassa miten menee jos olet linjoilla.
Nyt taas pakertamaan töitä..
Taya ja Napelo 22+3 (huomenna 4d:ssä toivottavasti selviää kumpi tulee)
Loskainen maanantai koitti. Viikonlopuna oli ihanat kelit, lunta satoi ja oli kaunista. Tänään ollut plussakeli. aamulla satoi vetta runsaasti ja nyt maa loskassa. Vaan taitaa koko viikoksi ola luvassa plussaa, joten taitaa joka tapauksessa sulaa pois.
Evelle voimia tulosten odotteluun. Tänään vai huomennako niiden piti tulla? Elämme varmasti kaikki hengessä mukana.
Tappert; nyt lepoa, jos vatsa on noin kipeä. Et ole mielestäni työkuntoinen. Muutenkin työsi on niin raskasta, että kannattaa pikkuhiljaa alkaa harkita loppuajaksi saikkua. Vaadi lekurilta sairaslomaa, jotta saat vatsasi rauhoittumaan.
on; vatsa arka ja pinkeä..taitaa taas kasvaa (muutenkin olen kirjaimellisesti kuin koripallo). Vauva potkii kovasti, pitkin päivää..liikkuvainen tapaus, heh. Torstaina on seuraava neuvola, silloin saa äippäraha hakemukset. taidamme ottaa rahan, kun on jo kaksi pakkausta.
Puhelin soi!
Caius ja ilona 23+0
Kai tässä sitten alkaa vesikelit, ihan plääh.
Muuten ei kuulu ihmeitä, mullahan toi työmotivaatio on jo vähän aikaa ollut ihan nollassa, eikä pelkästään raskauden takia. Viimeksi tänään selviteltiin ongelmallisia henkilösuhteita, ei jaksaisi enää tsempata kun tietää, että pian jää pois.
Onneksi vauva on tänään ollut vilkkaalla päällä, potkut on ilahduttaneet kovasti enkä ainakaan vielä ole niihin kyllästynyt! Se on kyllä hiukka hankalaa, että aamuyöllä kun käyn vessassa niin vauva herää/on hereillä ja sitten en meinaa saada unta kun liikkeitä tuntuu... Tänään aamulla sain ihmeellisen ahdistuskohtauksen, tuntui että happi loppuu ja hengittäminen oli tukalaa ja jouduin meneen hetkeksi makuulle. Se meni sitten ohi ja kävelin normaalisti töihin, mikä lie kohtaus oli.
Mua sitten harmitti eilen illalla kun en pysynyt hereillä sen kolmosen (?) leffan loppuun asti, joku Big Fish sen nimi tais olla... että miten se Bloom sitten lopulta kuoli?? Katsoiko kukaan?
Vielä hetki töitä ja sitten kotiin.
Despelote, rv 21+1
Se on kuulkaas niin että mulla toi saikku kolkuttelee ovella jollei nää supparit ota laantuakseen. Tänään töissä supistellut koko päivän ja nyt vielä kotonakin (tietysti tein tyhmänä vielä lumitöitä). Meinasin lisäks kaatua tyttöä hakiessa ja se vielä lisäs suppareita (ja iscias paheni). Nää ei ole edes kipeitä, mutta soitin nlaan ja terkka sanoi että saikkua tulee, jos ei rauhoitu tilanne. Sanoi vielä, että sisätutkimus tehdään, koska nääkin herkästi vie kohdunsuun tilannetta eteenpäin. Mä yritin perustella että on nin lyhyt toi työpäivä etten millään haluais sitä saikkua. viikon saan seurailla tilannetta, sitten pitää soittaa jos supparit vielä jatkuu.
Mies yllätti eilen ja antoi rahat talvitakkiin... Babyidean sivuille vie kohta tie lal lal laa. Vai onko jollain muulla ideoita mistä löytyy kivoja takkeja. Noi Babyidean takit on hyviä, kun niissä on sitten tilaa vielä liinailla ens talvenakin.
(.) Koripallo täyttyy ja elää omaa elämäänsä eli Hippu liikkuu todella aktiivisesti. Jonkinmoisen rytminkin olen jo nukkumisissa ja touhuissa huomannut. Täälläkin alkaa vilske aamuyöllä ja tällanen herkkäuninen siihen kyllä herää.
Chili/katkarapupastaa naamaan ja lepäämään.
-m- ja Hippu rv 22+5
Poika voi hyvin ja kaikki oli paikoillaan, mutta... niin ei niin iso mutta, silti jonkinlainen, kun minähän en sitä leikkausta halua, mutta kun istukka on " valahtanut" kohdunsuun eteen, niin eipä taida olla paljon vaihtoehtoja jos se ei siitä mihinkään liiku :/
*lähtee surffailemaan nettisivujen tietoja asiasta*
t. punkeli rv 22+0 tasan tarkkaan ja varmistettuna ultralla!
Punkeli: Onneks kaikki pikkusella hyvin. Nyt ei munkaan mieleen tuu mitään tosta eteisistukasta. Paitsi varovainen kait pitää olla, ettei tuu vuotoja.
-m-
Puuenkulille
Löysin tällasen pinon täältä odotuspalstalta
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8773180&p=3&tmode=1&smode…
-m-
Tainnu parisen viikkoa vierähtää poissa koneen ääreltä, mihin on sellanen yksinkertanen selitys, että mulla alkaa taas olla energiaa tehä muutaki. Jipii! Tällä raskauen paremmalla puolella sitä ei meinaa millään muistaa, että raskaana olemisessa on jotain huonojaki puolia. Hassua muuten, että nyt ku väsymys lakkas, niin hemppa oliki yllättäen laskenu niin, että piti rauta alottaa. Eivät siis kuljekaan käsi käessä väsymys ja rauanpuute.
Pahottelen, ku en jaksanu lukea muita viestejä läpi ku tämänpäiväset.
Toivotaan, että Puuenkulin istukka vielä nousis.
Mulla oli muuten Leannan kanssa melkain samanlaiset rakenneultrakokemukset viime viikolla! Np-ultrassa sanottiin istukan olevan eessä, nyt sen sanottiin olevan takana. Sitä ku rupesin ihmettelemään, niin näytti oikein kuvasta, miten se kyllä alkaa tuosta navan vasemmalta puolelta, mutta kiertyy sitte kyljen kautta selän puolelle, jossa siitä on suurin osa. En ollu tajunnukkaan, miten laajan alueen istukka voi peittää!
Ultraaja oli iteki yllättyny siitä, että Dumbon molemmat mitat anto päivälleen saman lasketun ajan ku np:ssa. Sukupuolta ei näkyny, ku vaavi istu niin tukevasti peppu alhaalla. Liikkeistä päätellen on samassa asennossa vieläki, ku potkut osuu aina vaan alas vasemmalle. Siskonsa heitteli tässä vaiheessa vähän väliä kuperkeikkaa, niin että masu vaan heilu. Hetken aikaa saatiin ultrassa kattella tarkemmin kasvoja, ja ihan mahottoman kauniilta oma lapsukainen tietysti näytti:)
Täällä siis kaikki paremmin ku hyvin. Esikoisenki kanssa päivä päivältä kivempaa, ku sanoja tulee päivittäin lisää, ja useimmiten jo ymmärretäänki toisiamme. 1v6kk tuli täyteen toissa viikolla. Ja tuo talventulo kyllä vaikutti kans mielialaa piristävästi pohjosen tyttöön. Kuhan ei menis vesikelien puolelle.
Positiivisia säteitä lähetellen,
Udidi ja Dumbo rv 20+2
Täällä on pakkanen lauhtunut eilis illan -15 asteesta noin -3 asteeseen ja lunta tupruttaa tasaseen tahtiin. Eilen olikin superihana pakkaspäivä, oikein sellainen helmikuinen fiilis tuli, kun aurinko paistoi ja hanget loisti!
Viikonloppu tuli ja meni liian nopeasti.. :( Tänä aamuna ei olisi millään jaksanut hertätä kellon soittoon, mutta onneksi esikoinen heräsi kanssani aamupuuhiin, niin sai äitikin itseensä liikettä. Tehtiin viikonloppuna pientä pintaremonttia ja senkin takia on niin poikki, kun innostuu välillä puuhastelemaan vähän liiaksikin. Hyvä sentään, että sitä energiaa vihdoinkin on alkanut löytymään. =)
Hain viikonloppuna esikoisen vauvavaatteita varastosta ja kävin vähän läpi mitä sieltä löytyy. Ihania pienen pieniä bodeja ym. oli mukava taas päästä hypistelemään. Poikakin oli innoissaan omista pienistä vaatteistaan ja halusi kokeilla vauvahattuja ym. mitkä ei tietenkään enää päähän sopineet. :)
Nyt on alkanut töissä käyminen vähän tökkimään. Työkaverit ja työpaikka on kyllä tosi kivat, mutta jotenkin vaan koti on alkanut tuntumaan niin houkuttelevalta paikalta, ettei sieltä malltaisi lähteä aamulla minnekään. No, kohtahan siellä saakin sitten viettää aikaa ihan yllin kyllin vuorokauden ympäri. Hoidin esikoista 2,5 vuotta kotona, joten ihan hyvää on tehnyt olla töissä tässä välissä ns. aikuisten maailmassa.
No, nyt täytyy jatkaa hommia, mutta mukavaa viikkoa kaikille!
~ elo-maa 20+5