avoero ja yhteinen tili. Miten haen toimeentulotukea ??
Mies otti ja lähti viime viikolle. Erolla uhkailua oli ollut kyllä aikaisemminkin, mutta olen ihan shokissa tilanteesta.
Olen hoitovapaalla ja aikalailla tuloton. Olen koko päivän yrittänyt selvittää Kelan sivuilta mite voisin hakea toimeentulotukea. Vaikka me ei oltu naimisissa niin niin meillä oli ja on hetken vielä yhteinen tili. Mies tietenkin nostaa nyt tilitä omat palkat aikalailla pois.
Miten tässä nyt toimitaan. Hakuemukseen pitäisi laittaa liitteeksi aikaisempikin tiliotteita. Niiden mukaan voisi ajatella että tässä nyt jotenkin pärjään. Mutta kun mies lähtee niin tuloja on tosiaan vain tuo kodinhoitotuki.
Mä en osaa nyt ajatella yhtään miten nää asiat on ja mitä mun pitää nyt tehdä. :(
Kommentit (6)
Soitat kelalle ja kerrot tilanteen. Pelkkä hakemus katoaa sinne ym joukkoon. Onko jo oma kämppä? Se kannattaa hommata pikimmiten.
juu laitoin hakemuksen omaan vuokra asuntoon. Tämä on minulle liian suuri. Mies siis muutti itse pois. Oli katsonut siis asunnon valmiiksi.
On ja siinä ei paljoa rahaa ole. Lapsilisät ovat tulleet siihen. Mutta tuhon hakemukseen pitäisi siis laittaa tiliotteet kaikista tileistä. Niin eikö se tarkoita myös tiliä joka on yhtienen.
Se on kotihoidon tuki, ei kodinhoitotuki. Tsiisus.
Irrotat itsesi siitä tilistä ja jätät sen miehelle.