Mitä ajatuksia herättää ihminen joka on 40 v ja haukkuu 50+ ikäisiä
Kommentit (14)
Säälittävä. On itsekin yli 50 v ennen kuin huomaakaan, ellei kohtaa sitä vähemmän kivaa vanhenemisen vastakohtaa ennen sitä.
Ei hyväksy omaa vanhenemistaan ja projisoi sen muihin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, ettei henkilö ole hyväksynyt omaa vanhenemistaan. Tutustu Carl Jungin varjon käsitteeseen, niin löydät selityksen.
T. Käyttäytymistieteilijä
Tätä minäkin epäilen. On tainnut tulla jo eka erektiohäiriökokemus, kaljuuntuminen ja ihon löystyminen. Naisetkaan eivät enää ole kiinnostuneita ja nuoret kollit vie naiset. Jotain tällaista.
Ehkä hänellä on ollut aina huonoja kokemuksia 50v ihmisistä ja luulee että kaikki samanlaisia. Mutta hänellä on 10 vuotta aikaa muinaisjäänteitöityä itse tai sitten yrittää pysyä raikkaana. Peili silti usein kertoo totuuden. Haukkuminen ei ole kovin sivistynyttä, voisi kertoa luonteesta, työpaineista arjessa tai jäänyt kuin teiniksi, joka ottaa vähän alkoholia. Ellei ole pms ja jonkun planeetan vaikutus.
Yksi syy voi olla mustasukkaisuus, pelko siitä että joku itseä vanhempi vie hänen "rakkautensa" kohteen. Haistan monissa ikävähättelyissä juuri tuon.
Ei tajua että on itekkin kohta puolivälissä sataa. Ja lähempänä kuolemaa kuin syntymää.
Pakko sanoa vielä että joku voi sanoa puolihuolimattomasti aika tyhmiä juttuja (yleisesti), haluaa purkaa olotilaa. Mutta jos se kohdistuu suoraan henkilöön, joka kuulee sen, niin varmaan toinen loukkaantuu.
Tuo on aika yleistä tuossa iässä. Merkki siitä, ettei ole vielä kunnolla hyväksynyt omaa vanhenemistaan ja yrittää jotenkin kieltää sen. Nämä samat ihmiset myös väittävät ettei heillä ole ollenkaan ryppyjä, että jaksaminen on ihan sama kuin kaksikymppisenä, ja kauhistelevat ikäluokkansa muiden rupsahtamista huomaamatta, että itse ovat ihan yhtä rupsahtaneita. Jotkut myös alkavat ottaa botoxia ja muita hoitoja ja sillä tavalla takertua edes nuoren näköisyyteen.
Moni 40v on paljon lihavampi ja vanhemman näköinen kuin moni 50v, että varmaan vain sellaisia hyvin säilyneitä 50+ haukutaan kateuden takia, tai muuta en ole itse kuullut.
Eräs työkaveri kuoli elämäntapojen seurauksena 47 vuotiaana, kun taas osa kukkuu lähemmäs sataa vuotta, että tätäkin olisi syytä miettiä.
On itse ruma ja lihonut viime aikoina, omaa myös ruman ja huonokäytöksisen luonteen. Ei ole saavuttanut elämässään samaa kuin tämä kymmenisen vuotta vanhempi. Kateellinen kaikin tavoin.
Ajattelen, ettei henkilö ole hyväksynyt omaa vanhenemistaan. Tutustu Carl Jungin varjon käsitteeseen, niin löydät selityksen.
T. Käyttäytymistieteilijä