Pullojen/tölkkien kerääminen
Millaisiin ansioihin pääsee, jos on ahkera ja kekseliäs?
Kommentit (15)
Kaveri kerää viikonloppuisin känniporukoiden tölkit. Jotain 300 € luokkaa hän vie automaatille per kk.
Meidän ostarilla on varmaan jo kymmenen vuotta, nykyään jo varmaan päälle kuusikymppinen nainen, kerännyt tölkkejä lähes tulkoon joka päivä aamusta iltaan. Tämä fiilis tulee siitä, että häneen törmää parkkihallissa oli sitten mihin aikaan tahansa menossa asioimaan.
Vaatetuksensa perusteella ei varsinaisesti äveriäältä vaikuta. Toki siististi pukeutunut, mutta aina samat vaatteet päällä.
Oikein hyvänä kesäyönä saattaa tienata jopa 5 euroa. Muuten ansiot ovat noin 15-30 senttiä päivässä.
Olin eilen keräämässä Tampereella keskustassa ja ostin saamillani rahoilla tänään uudet alushousut Tokmannilta.
Virosta tuodut voi palauttaa rahaa vastaan Viroon. Ei kannata viedä Suomen keräys pisteeseen, ei saa palautusta
Aamulenkillä kerään joka päivä ilman sen kummempaa yritysta 5-6 tölkkiä tai pientä muovipulloa. Minulla on aina hedelmäpussi taskussa varalta. Noin 5 euroa viikossa on tuotto.
Koiralenkillä kerätään jos eteen tulee.
Koira varmaan omat nakkinsa siinä tienaa.
Paljon näyttää teineillä olevan fyrkkaa, koulujen luona aina energiajuomatölkkejä... ja usein valitettavasti rutattuina.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvänä kesäyönä saattaa tienata jopa 5 euroa. Muuten ansiot ovat noin 15-30 senttiä päivässä.
Pienin palautussumma on 10 centtiä.
Jos ei päivässä saa kerättyä kuin max. kolme pulloa/tölkkiä, niin tuskin kannattaa ryhtyä hommaan.
Jos poimii tölkin päivässä, saa euron verran viikossa ja viisikymppiä vuodessa. Rahaa sekin on.
Itse otan talteen ne jotka kaupungilla kävellessä osuvat silmiin.
Mä sain viime viikolla 30 senttiä.
Maksetuista kyselyistä saisit 80€ kuukaudessa, täytä mielummin niitä-
Ei tässä jouda kyselyjä täyttämään, kun on neljän työpaikan pakkohaku.
No jos normi tölkistä saa 15 senttiä niin kyylähän tuota pystyy arvioimaan. 10 tölkkiä on 1,5 €, 100 tölkkiä on 15 €.
Ketjussa mainittu 300 €/kk tarkoittaa siis 2000 palautettua tölkkiä kuukaudessa ja 500 kerättyä tölkkiä/viikonloppu. Känniporukat liikkuu pe-la eli 250 tölkkiä/ilta. Omassa kaupungissa noita keräilijöitä on useampia liikkeellä. Kuulostaa siis melko paljolta tuollaiset määrät...
Vierailija kirjoitti:
No jos normi tölkistä saa 15 senttiä niin kyylähän tuota pystyy arvioimaan. 10 tölkkiä on 1,5 €, 100 tölkkiä on 15 €.
Ketjussa mainittu 300 €/kk tarkoittaa siis 2000 palautettua tölkkiä kuukaudessa ja 500 kerättyä tölkkiä/viikonloppu. Känniporukat liikkuu pe-la eli 250 tölkkiä/ilta. Omassa kaupungissa noita keräilijöitä on useampia liikkeellä. Kuulostaa siis melko paljolta tuollaiset määrät...
Ihan aidon kuuloinen summa, jos on ammattikerääjä ja logistiikka pelaa.
Olen kerännyt pulloja isossa kaupungissa eri paikoissa jo vuosia, vuodessa jopa 4 000, joskus 6 000 ilmaista rahaa.
Töissä ei tarvinnut enää käydä vuosiin, kun on pienet menot äärinuukalla ja vuokra halpa. Pyörällä kerään ja pistäydyn välillä luottopaikkoihin, joissa kävelen. Joskus saanut rahaakin pullojen antajilta, kaiken otan, koska se on aktivismia.
Siivoan paljon maisemia, kilpailu pulloista kovaa, varsinkin inflaation ollessa yli 3 prosenttia.
Silti pystyy tekemään tiliä kun vuosissa tietää jo tismalleen missä pulloja on ja mihin aikaan paras saldo.
Joinakin kuukausina viime vuonna tienasin kesäaikaan jopa 600 euroa kk.
Tarkoituksenani on, että en nosta enää ikinä työttömyysturvaa/palkkaa mistään yrityksestä vaan elätän itseäni juurikin pulloja keräämällä. Nettikyselyitä täyttämällä saan 100 euroa vuodessa suurin piirtein ostosrahaa esim. Tokmanni, Power, HM, motonet yms. liikkeisiin. Talvella otan yleensä iisimmin, mutta silloinkin kerään 100-200 euroa kk.
Mee hoitoon!