Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorisolauma turhautuneena johonkuhun pohtimassa " pitäisikö se hakata".

Vierailija
06.11.2022 |

No niin kuljin siis iltasella kaupungilla hommista pois ja edelläni meni muutama nuori, nainen kärjessä ja kolme poikaa. He keskustelivat aika äänekkäästi kommentoiden kaikenlaista eteentulevaa, jokin ihminen harmitti heitä, koska pohtivat "pitäisikö se hakata"?

No en nyt luule että ihan tosissaan sitä siinä pohtivat, mutta viimeaikaisten tapahtumien valossa sen pohtimisen "luontevuus " ja siltä tytöltä kylmäsi kieltämättä. Jonkun piinaamista oli menossa selvästi.
Miten te olisitte reagoineet. En tehnyt mitään. Olen siis aikuinen. Asia jäi hieman painamaan minua. Mutta mihinpä tällaisenkaan ilmottaisi? En tiennyt nuorista mitään, tuskin tunnistankaan edes.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millalaille te nuoret nykyisin toivotte aikuisten lähestyvän teitä? Kysyn siis teiltä. Mikä auttaisi siinä harmissanne, ettette tekisi kenkkija juttuja huuruissanne?

Vierailija
2/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millalaille te nuoret nykyisin toivotte aikuisten lähestyvän teitä? Kysyn siis teiltä. Mikä auttaisi siinä harmissanne, ettette tekisi kenkkija juttuja huuruissanne?

kenkkuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret nyt vaan on tommossii. Hakkaavat jos ei naama miellytä. Pysykää kopeissanne, niin ette jää uhreiksi.

Vierailija
4/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille tiedoksi: jos joku lapsosestanne näin päättää minun kohdallani toimia, laitan tämän älypään niin nippuun ettei pysty kävelemään vuoteen. Alaikäinen tai ei. 

M.30

Vierailija
5/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus teiniuhoa. Samoja juttuja jauhoin itsekin teininä tunnemyrskyissä ja ihan kunnon kansalainen minusta tuli.

Vierailija
6/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut kirjan "Harjunpää ja poliisin poika"? Kirjoitettu 80-luvun alussa. Siinä kaksi teiniä potkii kaksi ihmistä hengiltä ja Harjunpää tutkii näitä tapauksia. Masentava kirja, ajat ei muutu. Eikä nuoret. Nämä jutut nuorison muuttumisesta kilteiksi, sijoituksia miettiviksi mallioppilaiksi ovat ylemmän keskiluokan toimittajien keksintöä. Samat alkukantaiset vaistot siellä edelleen on ja porukassa tyhmyys tiivistyy.

Vierailija
7/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikähän on tilanne lipsahtamassa siihen että omaa valtaa pitää ottaa aggressioilla jo? Nämä olivat pienikokoisia ja hintelihköjä nuoria kaikki. Ennen vastaavanlaiset olivat niitä hissukoita enempi. Onko siellä altavastaaja meininki menossa?

Vierailija
8/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut kirjan "Harjunpää ja poliisin poika"? Kirjoitettu 80-luvun alussa. Siinä kaksi teiniä potkii kaksi ihmistä hengiltä ja Harjunpää tutkii näitä tapauksia. Masentava kirja, ajat ei muutu. Eikä nuoret. Nämä jutut nuorison muuttumisesta kilteiksi, sijoituksia miettiviksi mallioppilaiksi ovat ylemmän keskiluokan toimittajien keksintöä. Samat alkukantaiset vaistot siellä edelleen on ja porukassa tyhmyys tiivistyy.

Eikös nuo ole fiktiota, ei sillä etteikö vastaavaa oikeasti olisi tapahtunut ja tapahtuisi.

Vierailija
9/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nuo ole fiktiota, ei sillä etteikö vastaavaa oikeasti olisi tapahtunut ja tapahtuisi.

Perustuu kirjailija Matti Yrjänä Joensuun kokemuksiin kun hän työskenteli Helsingin poliisissa väkivaltayksikössä. Toki fiktiota, mutta onhan näitä tapauksia ollut. Tässäkin kirjassa uhreiksi sattuu kaksi aikuista ihmistä täysin sattumanvaraisesti eri aikoihin. Toinen tekijä on vieläpä poliisin poika.

Vierailija
10/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo iäkkäämpi nainen. Silti olen tyytyväinen, että olen harrastanut itsepuolustusta. Jos joudun kiperään tilanteeseen, pystyn ehkä jotain tekemään, ainakin havainnointitaitoja käyttämään. Tosin ensin kannattaa yrittää päästä pois mahdollisesta väkivaltatilanteessa.

Ongelmana yhteiskunnassa on ylipäätään kurin puute. Myöskään selviä ohjeita, mitä saa tehdä ja mitä ei, ei nuorille kerrota. Liiallinen neuvotteleva ja ymmärtävä kulttuuri vain sekoittaa kasvuiässä olevien nuorten aivoja. Nuoret haluavat tietyssä iässä, että heitä ei ymmärrettäisikään. He kun haluavat kapinoida jotain vastaan.

Vierailija
11/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret nyt vaan on tommossii. Hakkaavat jos ei naama miellytä. Pysykää kopeissanne, niin ette jää uhreiksi.

Ei kannata pizzanaamojen tulla minulle ryttyilemään, minä nimittäin lyön lähestulkoon yhtä lujaa kuin raskaansarjan nyrkkeilijät.

Vierailija
12/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nuoruudessani sai isot pisteet jos sai "tiputettua" aikuisen miehen. Yksi pahempi teini potkikin yhden nelikymppisen miehen täysin paskaksi ja syynä oli se, että mies ei antanut tupakkaa. Tekijä sai kingin maineen eikä jäänyt kiinni. Itse en uskaltanut kertoa kellekään, mutta näin kun se potki sen miehen. Tämä tapahtui 90-luvulla.

Vierailija
13/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmille tiedoksi: jos joku lapsosestanne näin päättää minun kohdallani toimia, laitan tämän älypään niin nippuun ettei pysty kävelemään vuoteen. Alaikäinen tai ei. 

M.30

Tuskinpa kuitenkaan laitat, vai onko oikeasti järki valunut täysin jonnekin muualle aivoista?

Vierailija
14/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kyllä uhotaan "läpällä" kaikenlaista, vedetään sitä turpaan tms on tullut varmasti itsekin teininä sanottua, tarkoittaen että olen kyseistä ihmistä vastaan. En silti ole hakannut, ei se suurimmassa osassa tapauksia sitä tarkoita.

Vierailija
15/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuu kirjailija Matti Yrjänä Joensuun kokemuksiin kun hän työskenteli Helsingin poliisissa väkivaltayksikössä. Toki fiktiota, mutta onhan näitä tapauksia ollut. Tässäkin kirjassa uhreiksi sattuu kaksi aikuista ihmistä täysin sattumanvaraisesti eri aikoihin. Toinen tekijä on vieläpä poliisin poika.

Poliisin poikia jää aika ajoin kiinni "jopa" tapoista. Mediasta löytyy uutiset näistä. Poliiseja jää kiinni useimmin perhevälivallasta.

Vierailija
16/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani sai isot pisteet jos sai "tiputettua" aikuisen miehen. Yksi pahempi teini potkikin yhden nelikymppisen miehen täysin paskaksi ja syynä oli se, että mies ei antanut tupakkaa. Tekijä sai kingin maineen eikä jäänyt kiinni. Itse en uskaltanut kertoa kellekään, mutta näin kun se potki sen miehen. Tämä tapahtui 90-luvulla.

Kamala 😓

Vierailija
17/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata pizzanaamojen tulla minulle ryttyilemään, minä nimittäin lyön lähestulkoon yhtä lujaa kuin raskaansarjan nyrkkeilijät.

Juu varmasti, mutta sitä suuremmalla syyllä kannattaa hillitä itsensä.

Vierailija
18/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina nimetön vihje edes jättää.

Vierailija
19/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäikö uhri henkiin? Vammutuiko hän pysyvästi?

Vierailija
20/27 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu varmasti, mutta sitä suuremmalla syyllä kannattaa hillitä itsensä.

Ai kääntää toinen poski jos joku tissinaama tulee huitomaan? Ei kyllä minä täräytän niin että tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan