Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tällä palstalla olettaa, että naiset ei maksa yhteisen asunnon/talon kuluja?

En ymmärrä
06.11.2022 |

Me olemme miehen kanssa ostaneet talon ja luonnollisesti me maksamme sitä yhdessä. Me olemme molemmat kokopäiväisessä työssä, joten totta kai kumpikin osallistuu kuluihin. En ymmärrä miksi en naisena muka maksaisi mitään.

Tuli tämä mieleen toisesta ketjusta missä kerrottiin ammatti ja sen perusteella toiset päättelee miten tämä asuu, Joku kertoi olevansa lähihoitaja ja siihen kommentoitiin tämän asuvan miehen rakentamassa ja maksamassa talossa. Olen itsekin lähihoitaja ja ihmettelen, että miten voi kuvitella, ettei hoitaja maksa mitään siitä talosta. :D

Mä vieläpä opiskelen töiden ohessa ja palkkatulot välillä pienemmät kun en tee täyttä työaikaa. Harjoittelujen ajan olen palkattomalla ja saan aikuiskoulutustukea sekä opintolainaa. Silti maksan osuuteni asumisesta.

Oma äitini oli perhepäivähoitaja kun vanhemmat olivat yhdessä ja kyllä äiti yhtälailla maksoi taloa. Yhdessä he kuitenkin isän kanssa perhettä pyörittivät. Muutenkin mun tuntemat naiset maksaa myös sitä asuntoa/taloa eikä vain miehet.

Typerää ja lapsellista jankutustrollaamista tuollainen kun väittää, ettei naiset maksa asumisesta parisuhteessa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% / 50% osallistuminen kuluihin on ainoa oikeudenmukainen.

Tasa-arvoisessa suhteessa on vaatimusten ja vastuiden tasa-arvo.

Reppanat/laiskimukset jotka eivät tähän halua tai kykene kannattaa kiertää kaukaa missään muussa kuin hetken huvittelumielessä.

Vierailija
22/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt vaimo kirjoitti:

Minun mieheni ei ota vastuuta perheen taloudesta. Hänellä on huomattavasti ( moninkertaisesti) isommat tulot kuin minulla mutta hän on tarkka rahoistaan ja maksaa kaikesta vain ` oman` osuutensa. Minä maksan kaikki kodin hankinnat ja myös vuokran, lasten kulut ja vaatteet. Lomamatkoilla käymme yhdessä mutta siitäkin mies vastaa vain omista lentolipuistaan. Hotellista hän saattaa maksaa jotain jos pyydän erikseen, usein ei mitään. Ainoa mihin mies rahojaan käyttää on hänen oma omaisuutensa ja sijoituksensa. Kaikki mikä on hänen, on hänen. Minä maksan kaikki yhteiset kulut. Auton huollon, ruohonleikkurin, lasten harrastukset.

Miksi ihmeessä suostut tuohon!? Mieshän on lompakkoloinen liitossanne.

Varmasti tulisit paremmin toimeen itsellisenä naisena. Nyt kasvatat selkärangan ja puhut tuosta asiasta miehesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan asuntolainan, ruokakauppakulut, bensat ja apteekkilaskut, mies maksaa vastikkeet, vakuutukset, sähkölaskut, Hesarin jms. esimerkiksi aina kahviloissa ja ravintoloissa.

Aika tasoihin kai menee, en ole laskenut.

Vierailija
24/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat siirtää 70% palkasta yhteiselle tilille, josta maksetaan kaikki lomamatkoja ja luottokortti (yhteinen) myöten.

Loput eli omansa käyttää miten huvittaa. Minulla (mies) tuo 30% on 1500eur, ja puolisolla (nainen) tuo 30% on 500eur

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän