Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tällä palstalla olettaa, että naiset ei maksa yhteisen asunnon/talon kuluja?

En ymmärrä
06.11.2022 |

Me olemme miehen kanssa ostaneet talon ja luonnollisesti me maksamme sitä yhdessä. Me olemme molemmat kokopäiväisessä työssä, joten totta kai kumpikin osallistuu kuluihin. En ymmärrä miksi en naisena muka maksaisi mitään.

Tuli tämä mieleen toisesta ketjusta missä kerrottiin ammatti ja sen perusteella toiset päättelee miten tämä asuu, Joku kertoi olevansa lähihoitaja ja siihen kommentoitiin tämän asuvan miehen rakentamassa ja maksamassa talossa. Olen itsekin lähihoitaja ja ihmettelen, että miten voi kuvitella, ettei hoitaja maksa mitään siitä talosta. :D

Mä vieläpä opiskelen töiden ohessa ja palkkatulot välillä pienemmät kun en tee täyttä työaikaa. Harjoittelujen ajan olen palkattomalla ja saan aikuiskoulutustukea sekä opintolainaa. Silti maksan osuuteni asumisesta.

Oma äitini oli perhepäivähoitaja kun vanhemmat olivat yhdessä ja kyllä äiti yhtälailla maksoi taloa. Yhdessä he kuitenkin isän kanssa perhettä pyörittivät. Muutenkin mun tuntemat naiset maksaa myös sitä asuntoa/taloa eikä vain miehet.

Typerää ja lapsellista jankutustrollaamista tuollainen kun väittää, ettei naiset maksa asumisesta parisuhteessa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Tinderin kiertolaiset mitään maksa jos mies ottaa tämän puheeksi, on heti narsisti ja nainen siirtyy seuraavaan uhriin.

Vierailija
2/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mä maksan asumiskulut ja ruoan. Molemmilla on pienet tulot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa viestejähän muistutetaan, että parempituloisen pitää maksaa kaikki kulut ja silti omaisuuden tulee olla yhteistä. Että mies tekee väärin ja on riistäjä, jos naisenkin pitää maksaa yhteisiä kuluja.

Vierailija
4/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmassa osassa viestejähän muistutetaan, että parempituloisen pitää maksaa kaikki kulut ja silti omaisuuden tulee olla yhteistä. Että mies tekee väärin ja on riistäjä, jos naisenkin pitää maksaa yhteisiä kuluja.

Tuollaiset viestit on miehiltä, jotak itse eivät ikinä ole olleet parisuhteessa. Naiset ei tuollaisia kirjoittele.

Vierailija
5/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Monen mielestä tosin on reilua että YHTEISET kulut maksetaan tulojen suhteessa. Että parempituloinen maksaa euroissa enemmän, mutta suhteessa saman verran kuin pienempituloinen.

Ja uutinen sulle: nainenkin voi olla se parempituloinen.

Vierailija
6/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai parempituloinen maksaa enemmän koska avioliitossa ja perheessä rahat ovat yhteisiä. Se ei tarkoita, etteikö pienempituloinen maksa mitään vaan sitä, että molemmille jää saman verran käyttörahaa. Ja tottakai avioliitossa kaikki on yhteistä.

Vierailija
7/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Suurin osa naisista maksaa yhtälailla yhteisiä kuluja. Lapsellista väittää, että naiset ei osallistu talouden menoihin.

Vierailija
8/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en maksele lainaa tai laskuja, vain omaa autoa ja siihen ostan polttoaineet. Muut maksaa mies, mutta en siitä huutele ympäriinsä tutuille.

Vierailija
9/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset viestit on miehiltä, jotak itse eivät ikinä ole olleet parisuhteessa. Naiset ei tuollaisia kirjoittele.

Täällä on aika lailla valtavasti miehiä kirjoittamassa!

Vierailija
10/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai parempituloinen maksaa enemmän koska avioliitossa ja perheessä rahat ovat yhteisiä. Se ei tarkoita, etteikö pienempituloinen maksa mitään vaan sitä, että molemmille jää saman verran käyttörahaa. Ja tottakai avioliitossa kaikki on yhteistä.

Lainsäätäjä on eri mieltä tuosta, että avioliitossa kaikki olisi yhteistä.

Vierailija
11/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iso osa perheellisistä naisista maksaa enemmän, suhteessa tuloihin. Itsekin maksoin kotihoitotuella silti puolet asumiskuluista. Oliko se sitten reilua, että minun tuloista meni 100% pelkkiin asumiskuluihin ja miehellä n. 30%. Ja ihan yhteinen päätös oli että hoidin meidän kaksi vaippaikäistä kotona. Toki sitten asiasta sanoin miehelle ja vähän tasattiin tuota jakoa, toki pienennettiin lainasummaa, eikä niin että mies olisi maksanut enemmän. Eli sillekin jäi enemmän. On syystäkin ex, pihi ja itsekäs. Lisäksi nainen yleensä on se joka ostaa lapsille kaiken, näin se oli meilläkin. Nykyään minulla jää enemmän käteen, vaikka edelleen ostan lapsille kaikki. Ex sen sijaan kärsii rahapulasta.

Vierailija
12/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei ota vastuuta perheen taloudesta. Hänellä on huomattavasti ( moninkertaisesti) isommat tulot kuin minulla mutta hän on tarkka rahoistaan ja maksaa kaikesta vain ` oman` osuutensa. Minä maksan kaikki kodin hankinnat ja myös vuokran, lasten kulut ja vaatteet. Lomamatkoilla käymme yhdessä mutta siitäkin mies vastaa vain omista lentolipuistaan. Hotellista hän saattaa maksaa jotain jos pyydän erikseen, usein ei mitään. Ainoa mihin mies rahojaan käyttää on hänen oma omaisuutensa ja sijoituksensa. Kaikki mikä on hänen, on hänen. Minä maksan kaikki yhteiset kulut. Auton huollon, ruohonleikkurin, lasten harrastukset.

Vierailija
13/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina paremmat tulot kuin miehellä. Ollaan laitettu kaikki rahat yhteen pottiin ja maksettu sieltä kaikki, kun se on yksinkertaisempaa. En tunne yhtään sellasta perhettä jossa tilanne olisi se, että miehen palkalla maksetaan eläminen ja nainen saa käyttää rahansa mihin haluaa. Yleensä menee liki päinvastoin, nainen maksaa puolet yhteisistä kuluista ja sen jälkeen vielä lasten vaatteet jne, kun mies maksaa auton&sen korjaukset jne (ja myös käyttää sitä autoa enemmän, menee sillä töihin jne ja nainen menee julkisilla tai fillarilla). Sitten nää on sitä mieltä, että niillä menee kulut tasan, kun se mies maksaa autosta, jolla nainen ajaa ehkä kauppaan ja kuskaa sillä lapsia harrastuksiin (ja parhaassa tapauksessa vielä tankkaa autoa, kun on ajanut "miehen" bensoilla)

Vierailija
14/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, yhdessä maksetaan miehen kanssa talolainaa ja oli loukkaavaa kun työkaveri joskus kysyi että jäänkö puille paljaille jos ero tulee? Siis oletti etten maksa talosta mitään, ihmeellinen ajattelumalli.

Vierailija
15/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa lainanlyhennykset talosta. Laitan yhteiselle lainanhoitilille rahaa, jos minulla jää sitä yli omien menojeni jälkeen. Maksan lasten päivöhoitomaksut ja vakuutukset, ruokakauppalaskut yleensä myös. Jos yhteisten menojen maksaminen suhteutetaan tuloihin, maksetaan varmaan suunnilleen saman verran. Mutta eipä näitä kukaan ala tarkemmin laskeskelemaan, eikä ole tarvettakaan.

Vierailija
16/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla omat rahat. Asuminen maksetaan puoliksi, muuten kumpikin maksaa omat laskunsa, esim mies maksaa auton koska hän sillä ajaakin. Minä kuljen julkisilla. Ruuat maksaa se jota sattuu huvittamaan. Yhteisiä rahoja ei meillä ole ollut koskaan eikä tule olemaan. Yhdessä on oltu 30 vuotta.

Vierailija
17/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, että tälle palstalle o kerääntynyt pieni, mutta äänekäs joukko miehiä jotka ovat omasta mielestään niin parisuhteiden kuin naistenkin asiantuntijoita, vaikkei heillä ole kummastakaan mitään kokemusta. He katselevat jenkkiläisiä mainstream-ohjelmia ja ammentavat käsityksensä sieltä.

Hauskasti sama joukko miehiä, jotka kuvittelevat naisten elävän miesten rahoittamina, ovat sitä mieltä että sukupuolten väliset tuloerot eivät ole totta.

Vierailija
18/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on oma tili mutta laskut maksaa se jolla on tilillä enemmän rahaa. Jos toisella on rahat loppu niin sitten voi siirtää omalle tilille. Ei kummallakaan tai lapsella ole erityisen kalliita harrastuksia. Jos joku haluaa jotain niin sitten vain ostaa sen. Kalleimmat haluamiset ovat olleet jotain parin tonnin hintaisia eli niistä ei tule kitinää.

Vierailija
19/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly maksatti miehellään kaiken 24 vuotta. Maksoi vain omaa uutta autoaan. Miehellä oli säästötili jonka vaimo tyhjensi erossa. Erossa sai puolet miehen maksamasta talosta. Kyllä naiset osaa!

Vierailija
20/24 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin maksaa asumiskuluja ja autokuluja. Miehen palkka on parempi joten suhteutettuna molemmat maksavat. Minä enemmän vastaan lapsen kuluista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme