Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sopeutuuko pk-seudulle jos muuttaa maakuntakaupungista?

Vierailija
06.11.2022 |

Olen nyt lopullisesti kypsynyt maakuntalaupungin menoln.

Olen työssä ja 5 vuotta etsinyt uutta työtä. Ei onnistu, kaikki menee suhteilla (joita minulla ei ole) tai sitten oman alan työpaikkoja (hallinto, talous, hr) tulee aniharvoin auki.

kaiholla katson pk seudun mahtavia työmarkkinoita. Mietin muuttoa, kouluikäisi lapsia on. 
onko lasten kannalta kamala? Sopeutuuko ruuhkaan ja ihmismassoihin? Kestääkö sitä että ei ole metsää tai luontoa?

kysymys siis ehkä on niille jotka on muuttaneet muualta pk-seudulle. Siellä syntyneetkin saa toki vastata mutta ehkeivät ymmärrä mitä tarkoitan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman kuin ulkomailla asuisi. Harva osaa suomea. Jos lähiöön tahdot, takuulla yllätyt.

Vierailija
22/22 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muutat niin älä nyt tee sitä virhettä miten liian moni maaseutukaupungista muuttava tekee, eli muuttaa johonkin motarin tai kehän varteen lähiöön. Sillä tavalla saat vaan pk-seudun huonot puolet. Kannattaa muuttaa lähemmäs kantakaupunkia, ei välttämättä ihan ytimeen, mutta laitamille. Muutenkin ei kannata stressata liikaa, kaikki järjestyy ja ihminen sopeutuu jos on sopeutuakseen. Työpaikka kuntoon ja siitä on hyvä lähteä liikkeelle.

Tätä olen itekin ihmetellyt että mitä järkeä on muuttaa suoraan jonnekin Vantaan lähiöön tai Jakomäkeen jos muuttaa pk-seudulle. Sitten kaikki aika menee busseissa ja lähiöiden lieveilmiöitä katsellessa ja pk-seudun parhaat puolet jää näkemättä.

Samaa olen ihmetellyt. Sitten ollaan jossain Koivukylässä, joka on aidosti ilkeä paikka asua. Ei ole sitä metsää, jota joku kaipaili, mutta ei ole yhtään mitään muuta pääkaupunkiseudun plussaa muuta kuin ne työllistymismahdollisuudet. Sutataan sitten pitkää työmatkaa pienellä palkalla ja vapaa-aika katsotaan kun narkkarit piikittää koulun vieressä. Ei ihme ettei innosta. Itse muutin Helsingissä Etu-Töölöön kun alunperin tänne muutin. Opiskelija-asuntoon tietenkin, ei mullakaan rahaa ollut. Etu-Töölö on oikeasti ihanaa aluetta asua ja rakastuin kaupunkiin. Nykyisin asun kantakaupungin alueella, mutta ei mulla edelleenkään ole varaa ostaa asuntoa Etu-Töölöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla