Piti nähdä kaveria eilen illalla iltalenkin ja leffan merkeissä
Teemme tätä säännöllisesti ja kaveri tulee usein mun luo autolla enkä mäkään juo.
Nyt kaveri oli käynyt jonkun toisen kaverinsa kanssa syömässä ja ottanut ruuan kanssa viiniä. Ilmeisesti ryyppy jäi päälle, kun perui illan mun kanssa ja oli lähtenyt dokaamaan tän toisen kaverin kanssa. Edellisellä kerralla kun nähtiin, yritti vihjailla, että haluaisi mielummin mun kanssa baariin kuin viettää iltaa kuivin suin. Eikä ehdota mitään muuta vaihtoehtoa leffaillalle kuin dokaus. Mä en juo alkoholia käytännössä ollenkaan.
Alan pikkuhiljaa pelätä, että mun seura ja kaveruus ei pärjää kiinnostavuudessaan alkoholille.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotti kummiskin sinulle, että ei kaveruutta halua tuhota.
Teillä kummiskin on päinvastaiset maut, joten toisenlaisissa merkeissä olisi kai parempi hengailla.
Niin eli mentäisi baariin katsomaan kun toinen juo. Kuulostaa tosi hauskalta
Voihan siellä myös tanssia ja tutustua ihmisiin selvinpäin, eikä vaan? Ei tarvitse kytätä kaveria koko aikaa ja laskea montako näkäräistä se on jo vetänyt. Ja koska se alkaa olemaan huppelissa.
Miksi joku joka ei käytä alkoholia, haluaisi haalia elämäänsä lisää alkoholia käyttäviä ihmisiä ja oikein etsiytyä paikkoihin, minkä tarkoitus on juottaa ihmisiä? Ne keskustelut ei oo selväpäisen mielestä todellakaan niin hyviä mitä te kuvittelette.
Näytät luulevan, että se meininki on jollain tapaa kiinnostava tapa tuhlata aikaa ja energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä kummiskin on päinvastaiset maut, joten toisenlaisissa merkeissä olisi kai parempi hengailla.
Miten sä tulkitset noin tekstistäni?
Tarkoittaako "...toisenlaisissa merkeissä olisi kai parempi hengailla." -kohta itsellesi, että baariin on mentävä seuraksi?Lue aloitus ja huomaa, mitä tämä kaveri on ehdottanut vaihtoehdoksi
Aloitus viittaa iltaan, mutta kai sitä muulloinkin voi nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toteaisin, että jos kaveri haluaa ryypätä ja minä en halua ryypätä niin etsin toista seuraa. Jos seura on pakollista. Mä en alkoholia käytä, koska se ei vain sovi mulle. Kaverit on aikalailla jääneet tämän takia. Ryypätköön rauhassa tai "nautiskelkoon" viiniä. Mä en siedä viinin makua niin en sitä juokaan. Jos joisin niin joisin kaljaa. Toki tuo on harmittavaa, että noin tekee, mutta minkäs sille voi.
Etkö voi osallistua selvinpäin? Vai onko tuo alkoholin nauttiminen humalahakuista rähinäviinanjuontia vai ihan vaan sitä että seurassa on mukava ottaa drinkki tai useampi ja samalla kertoa kuulumisia? Ensin kokoonnutaan jonkun luona ja sitten baariin tanssimaan? Tuollaiseen voi mielestäni osallistua myös selvinpäin jos ei ole aivan introvertti.
Jos muut eivät juo humalahakuisesti ja sinä häiritsee ainoastaan alkoholi ylipäätään, olet tiukkis ja sinun kannattaa etsiä sellaista seuraa jotka eivät käytä alkoholia. Tosin tällä palstalla on todettu ettei ystävien löytäminen ole helppoa, joten onko tuo nyt pätevä syy laittaa ystävyys tauolle?
Mietipä itse jos et käytä vaikka pilveä. Viihtyisitkö jonkun olkkarissa katsomassa kun muut pössyttelee ja höpöttää pilvipäissään jostain muka syvällisistä. Sen jälkeen johonkin räppikeikalle notkumaan.
Tajunnan taso on eri jos yksi on selvä ja muut on vetänyt jotain muuta. Yhteys katkeaa ja kaikki muu on teeskentelyä. Ei tarvi ottaa paljoakaan kun vaikutus aikaa jo häiritä. Sitä paitsi yökerhot on ihan kammottavia paikkoja selvin päin.
Mä en ole ikinä pyörinyt pilvenpolttajien joukossa, en osaa sanoa. Sen sijaan illanvietossa meillä on aina joku, joka ei juo eikä se ketään haittaa.
Entä sinä itse, kuinka usein olet se selvä tyyppi? Miksi et olisi 50/50 kerroista selvin päin jos se on kerran aivan yhtä antoisaa?
Minkä ikäiset "lähtee ryyppäämään"? Mulla ryyppääminen jäi kun täytin 20. En ole mikään absolutisti ja voin käydä ystävien kanssa viinillä, mutta harvoin yli kahta lasillista juon. Kotona avaan viinipullon juhlapyhinä, esim. nyt pyhäinpäivänä. Silloinkin pullo kestää useamman päivän.
Mun korvaan kuulostaa ongelmakäytöltä se, että lähtee ryyppäämään. Hieman huvittuneena kuuntelen kun yksi koulukaveri kehuskelee vielä neljäkymppisenä kuinka paljon meni viikonloppuna baarissa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset "lähtee ryyppäämään"? Mulla ryyppääminen jäi kun täytin 20. En ole mikään absolutisti ja voin käydä ystävien kanssa viinillä, mutta harvoin yli kahta lasillista juon. Kotona avaan viinipullon juhlapyhinä, esim. nyt pyhäinpäivänä. Silloinkin pullo kestää useamman päivän.
Mun korvaan kuulostaa ongelmakäytöltä se, että lähtee ryyppäämään. Hieman huvittuneena kuuntelen kun yksi koulukaveri kehuskelee vielä neljäkymppisenä kuinka paljon meni viikonloppuna baarissa rahaa.
Kaikenikäiset riippuen piireistä. Te pumpulissa kasvaneet naiivit pikku kukkaset jaksatte kyllä ihmetellä ihan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako "...toisenlaisissa merkeissä olisi kai parempi hengailla." -kohta itsellesi, että baariin on mentävä seuraksi?Lue aloitus ja huomaa, mitä tämä kaveri on ehdottanut vaihtoehdoksi
Kaveri ehdottaa vain baareja/dokaamista, ymmärrätkö? Olisi varmaan tullut ilmi, jos olisi halukas tekemään jotain muuta toiste?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenikäiset riippuen piireistä. Te pumpulissa kasvaneet naiivit pikku kukkaset jaksatte kyllä ihmetellä ihan kaikkea.
Pahoittelut kun en ole Kontulan kasvatti. Ei mun lähipiirissä ole "ryypätty" vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut kun en ole Kontulan kasvatti. Ei mun lähipiirissä ole "ryypätty" vuosikymmeniin.
Eh vähän kiusallista aikuiselta hakea täällä hyväksyntää itselleen, mutta olkoon.
Oikein hienoa, sinä. Hyvä hyvä. Sinun lähipiirisi on vähän parempaa porukkaa. Äänestä kokoomusta. Olet tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ehdottaa vain baareja/dokaamista, ymmärrätkö? Olisi varmaan tullut ilmi, jos olisi halukas tekemään jotain muuta toiste?
Eihän se kaverisi koko aika voi dokata vai pystyykö jopa arkipäivisinkin?
Mitä jos vaikka ehdottaisit kahvittelua tai sitä lenkkeilyä keskelle viikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka ehdottaisit kahvittelua tai sitä lenkkeilyä keskelle viikkoa?
Mielestäni aloituksesta tulee selvästi ilmi, että kaveria kiinnostaa se alkoholi nyt eniten ja siitä tässä on nyt kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vaikka ehdottaisit kahvittelua tai sitä lenkkeilyä keskelle viikkoa?Mielestäni aloituksesta tulee selvästi ilmi, että kaveria kiinnostaa se alkoholi nyt eniten ja siitä tässä on nyt kyse.
Minä tulkitsin aloitusta niin, että Ap otti nokkiinsa, kun kaveri ei tullutkaan sovittuun tapaamiseen. Jatkossa näihin aikoihin kaveri haluaa dokata ja ap ei. Oma ehdotukseni on, että sitä voisi vaihtaa yhteistä ajanvietto aikaa toisiin aikoihin.
Mä en ole ikinä pyörinyt pilvenpolttajien joukossa, en osaa sanoa. Sen sijaan illanvietossa meillä on aina joku, joka ei juo eikä se ketään haittaa.