Siskoni asuu Helsingin keskustassa, minä maaseudulla
Kun käyn siellä kylässä, esittelee hän aina paikkoja. Tuossa asuu se ja se julkkis. Tässä kuvattiin sitä sarjaa. Tuolta kaupasta saa kotimaisia jotain todella kultturellivaatteita, tuolta kahvilasta käyn aina aamukiirteissäni offiselle mennessäni nappaamassa (tosi kallin) lattejonkunkahvihärpäkkeen.
Tuntuu olevan iso juttu että asuu siellä.
Huvittaa vähän.
Ehkäpä se on sellaista siellä.
Kun sisko tulee luokseni maalle niin pitäisikö kierrättää häntäkin.
Tuolla se naapurin isännän lehmä kaatui ojaan ja tässä oli se kuollut jänis.
Tuolta kyläkaupasta käyn ostamassa maitoa kun loppuu. Isot kauppaostokset tehdään sitten marketista kirkolla.
Kommentit (28)
Onko ap:lla ja siskolla uuta puhuttavaa?
Miksi on niin huvittavaa, että sisko yrittää jakaa havaintojaan ja kokemuksiaan kotikaupungistaan?
Miksi ap vaivautuu Helsinkiin asti vertailemaan elämänsä erinomaisuutta siskon elämään?
Kokeeko ap "jääneensä" sinne maalle ja siskon "päässeen" maailmalle?
- Maalla ja kaupungissa nyt vain on erilaiset asuinympäristöt.
On minullekin sukumökillä sanottu, että eikö ole kurjaa lähteä taas "sinne". "Sinne" tarkoittaa muualla, lähellä kaupunkia sijaitsevaa kotiani, jonka olen osin omin käsin rakentanut. Enkä voi sanoa, että se sukumökki on yksi elämän helvetti, jossa käyn vain muiden perheenjäsenteni takia, jotta heillä säilyy kosketus juuriinsa ja siihen puoleen sukua.
Voisimme jatkaa vääntämistä siitä, missä sijaitsee Helsingin myyttinen "keskusta".
Jos sinua ei kiinnosta kuulla missä joku julkkis asuu niin voisitko sanoa sen siskollesi ? Hän voi luulla että haluat tietää näitä asioita mitä kertoo, vaikka hän on siskosi ei teillä välttämättä ole yhteisiä kiinnostuksen kohteita eikä siskosi varmaan osaa lukea ajatuksia. Olen itse asunut sekä kaupungissa että vähän pienemmässä kunnassa, meno on ihan erilaista siellä pienemmässä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:lla ja siskolla uuta puhuttavaa?
Miksi on niin huvittavaa, että sisko yrittää jakaa havaintojaan ja kokemuksiaan kotikaupungistaan?
Miksi ap vaivautuu Helsinkiin asti vertailemaan elämänsä erinomaisuutta siskon elämään?
Kokeeko ap "jääneensä" sinne maalle ja siskon "päässeen" maailmalle?
- Maalla ja kaupungissa nyt vain on erilaiset asuinympäristöt.
On minullekin sukumökillä sanottu, että eikö ole kurjaa lähteä taas "sinne". "Sinne" tarkoittaa muualla, lähellä kaupunkia sijaitsevaa kotiani, jonka olen osin omin käsin rakentanut. Enkä voi sanoa, että se sukumökki on yksi elämän helvetti, jossa käyn vain muiden perheenjäsenteni takia, jotta heillä säilyy kosketus juuriinsa ja siihen puoleen sukua.
Minun sukulaisillani on pikkukunnissa vanhoja omakotitaloja. Niissä on pihaa, puutarhoiksi niitä hoitamattomia pihoja ei juuri voi kutsua. Talot ovat vanhoja, isojen remonttien tarpeessa. Mutta joo, on omakotitaloja ja isoja pihoja, jos se on ainoa mikä merkistsee. Minullekin on sanottu tuota miten kurjaa on lähteä "sinne". Asun Helsigingin keskustassa isossa perheasunnossa ja olen yleensä vain ja ainoastaan helpottunut kun pääsen pois sieltä omakotitaloparatiisista.
Kaupungilla tai miksei maaseudullakin vieraillessa on ihan mukava hölistä sitä sun tätä. Kiinnostaa yhtälailla julkkisten asumiset kuin lehmän ojaan kaatumiset ja muut paikalliset jutut. Mitä muuta sitä sitten juttelisi? Syvällisemmät keskustelut jätän ihan suosiolla siihen kun illalla istutaan viinilasin äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Taattua av-laatua tämäkin ketju.
Hmm. Oletkohan väärällä kanavalla, jos jutut eivät kiinnosta tai nouse laatutasollesi...
Taattua av-laatua tämäkin ketju.