Kuinka yksinasuvat hoitavat asumiseen liittyvät haasteet varsinkin muutettaessa? Haluaisin lampun kattoon, verhotangot asennettua, kylpyhuoneen peilikaapin vaihdettua jne
Joskus nuorena sain aika hyvin ihan omin avuin, mutta nyt ei huvita kiipeillä katonrajassa eikä taida olla portaitakaan.
Minulla ei ole sellaisia sukulaisia tai muita jotka osaisivat tai olisivat haukkaita. Onko naapuriapua saatavilla enää kaupungeissa?
Muistan kun lapsena äitini sai apua naapurin perheeltä ja vastaavasti leipoi kakun kiitokseksi tai antoi "kahvirahaa".
Täytyy olla muita tapoja kuin soittaa joku kaupallinen liike paikalle 50 euroa per tunti jossa joku turhautunut kaveri tekee 30 minuuttia ja laskuttaa 2-3 tuntia.
Kaveri kysyy kun on paluumuuttaja, ja kovasti hermoilee kuinka Suomi on ihan erilainen kuin ennen.
Ideoita, kiitos vastauksista.
Kommentit (26)
Vaikea sanoa. Olen asunut nykyisessä vuokraloukossa jo seitsemän vuotta, eikä vieläkään ole kattovalaisinta. Syynä se, että en yletä edes A-tikkailla katonrajaan, koska huonekorkeus on normaalia suurempi.
Huoltomiehen pitäisi periaatteessa auttaa pienissä asennushommissa jne. (vuokrasopimuksen mukaan), mutta todellisuus on ihan toista.
Muuttofirmat tarjoavat erilaisia palveluita, lähtien siitä että pakkaavat lähtöpaikassa tavarat laatikoihin. Laittavat myös sen uuden kodin asumiskuntoon esim. valaisimet kattoon, ihan asiakkaan tarpeiden mukaan
Kannattaa kysyä tarjouksia eri firmoilta
Otan selvaa jo etukateen mista voi tilata sellaisen palvelun, joka jo muuton yhteydessa kytkee lamput ja pesukoneet, pistaa koukut ja naulat seiniin. Sen verran voi muuttobudjettiin varata ylimaaraista etta on kaikki heti kunnossa.
Pyydän aina vaimoani tekemään nuo kaikki. Helppoa!
Tilaat remonttiapurin. Maksusta tekevät. Ei toinna itse tippua ja loukata vanhoja jäseniä. Niin jos itse koitat ruuvail0la, voi mennä huonoilla ja halvoilla välineillä ihan pilalle, ja korjailu maksaa sitten taas enemmän.
Viisas palkkaa ammattimiehen.