Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin Espoon lähiöön Danny muutti?

Vierailija
04.11.2022 |

Niittykumpuun? Aika kovan rahan "lähiö"..

Kommentit (418)

Vierailija
381/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama asia:

Mitä lähiö tarkoittaa?

Lähiölle ei ole olemassa yhtä vakiintunutta määritelmää. Yhden määritelmän mukaan lähiö tarkoittaa kiinteästä kaupunkirakenteesta erilleen rakennettua asuntoaluetta, joka on riippuvainen varsinaisesta kaupungista ja sen työpaikoista, palveluista ja joukkoliikenteestä.

Eli Espoo kokonaisuudessaan. Helsingin lähiö.

Ei, vaan rykelmä Helsingin läntisiä lähiöitä.

Niinhän ne monet junantuomat hesalaiset tykkää sanoa kun ovat vielä siinä stadilaistumishurmoksessaan. 

En ole junantuoma, mutta sen voi todeta, että Espoota ja Vantaata ei olisi ilman Helsinkiä. Pk-seutu on yhtä ja samaa aluetta.

Toivottavasti kuntarajat poistuvat.

Ja Kirkkonummea ei olisi ilman Espoota jne. Kuntarajat pystyy poistamaan vasta sitten kun jokaiselle alueelle annetaan mahdollisuus hallita omaa talouttaan. 

Ihan vapaasti voi yrittää. Täysin keinotekoista se kuitenkin on, kun asukkaiden koti, työpaikka ja harrastukset sijaitsevat kolmessa tai neljässäkin eri kunnassa. Pk-seutu on yhtä ja samaa aluetta, ja sellaisena sitä tulisi kehittää.

Vierailija
382/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iskivät hyvään saumaan ja rikastuivat todella ja osasivat myydä oikealla ajalla kaiken pois. 

Hannu Seppälä menetti valtaosan rahoista huonoihin sijoituksiin. Lähti sitten oman käden kautta.

espanjasta taisi ostaa maata ja joku petti jotain tälläistä siinä oli. 

Ajoi sitten rekan alle, kun oli niin heikko luonne, että koko elämänsä pyöri vain rahan ympärillä. Savolaisia nousukkaita Seppälät ovarpt. Eihän niitä kukaan kehdannut edes tuntea täällä stadissa.

Liisakin pääsi Dannyn kanssa naimisiiin, kun oli paksuna. Ns. pakkonaiminen. Ei siinä mitään rakkaudesta ollut kysymys.

Liisa saalistinja pakotti Dannyn kanssaan naimisiin.

Tiedän kyllä nämä asiat, koska Hannu yritti saada minua olemaan kanssaan.

Minulla on se mielikuva, että Seppälän olisivat Kouvolan seudulta, siellä aluksi pikku puoti. En ole varma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvelaan, tai Espoon keskukseen.

Vierailija
384/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iskivät hyvään saumaan ja rikastuivat todella ja osasivat myydä oikealla ajalla kaiken pois. 

Hannu Seppälä menetti valtaosan rahoista huonoihin sijoituksiin. Lähti sitten oman käden kautta.

espanjasta taisi ostaa maata ja joku petti jotain tälläistä siinä oli. 

Ajoi sitten rekan alle, kun oli niin heikko luonne, että koko elämänsä pyöri vain rahan ympärillä. Savolaisia nousukkaita Seppälät ovarpt. Eihän niitä kukaan kehdannut edes tuntea täällä stadissa.

Liisakin pääsi Dannyn kanssa naimisiiin, kun oli paksuna. Ns. pakkonaiminen. Ei siinä mitään rakkaudesta ollut kysymys.

Liisa saalistinja pakotti Dannyn kanssaan naimisiin.

Tiedän kyllä nämä asiat, koska Hannu yritti saada minua olemaan kanssaan.

Minulla on se mielikuva, että Seppälän olisivat Kouvolan seudulta, siellä aluksi pikku puoti. En ole varma

sieltä päin ovat, 1930 kaikki alkoi E Seppälän perustettua vaatetus- ja lyhyttavaraliike Kouvolan Kymintehtaalle.

Vierailija
385/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danny on asunut Katajanokalla, Lauttasaaressa Isokaari ja perheen kanssa Kuusisaaressa, varakkaitten ja rikkaitten paikka. 

Larussa Danny asui Pohjoiskaarella pienkerrostalossa Maamonlahdensillan kupeessa.

Muistan Dannyn komeana setänä lapsuudestani.

Ja tämä oli 1970-lukua.

Danny meni naimisiin v. 1972 ja muuttivat Kuusisaareen valtavaan taloon joka oli Liisan

Vierailija
386/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin 56 m2 kaksiossa, ei tunnu isolta. Huoneet tuossa Dannyn asunnossa ovat aikamoista koppeja. Minulla on vanhanaikaisesti kunnon keittiö, sen verran vanhempi talo

asun yksin 55 ja tuntuu hyvän kokoiselta. 

pääsen tarvittaessa maaseudulle omakotitaloon, tosin ei kokonaan minun mutta periaatteessa on. 

Vierailija
387/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistin näköistä aluetta tuo Saunalahti jos seiskassa se alue on Saunalahtea. Mikä ettei. 

Vierailija
388/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa  sijaitsevat

Uimaranta ja kahvila ravintola löytyy viereisestä pienvenesatamasta.

Oma vene ei ole edellytys vesille pääsyyn, sillä kotisatamassa on

saaristovenepysäkki. Lähistöllä on myös monia muita pie-

nvenesatamia, golfkenttiä ja Sarvvikin vesiurheilukeskus.

Vierailija
389/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvuuttaja kirjoitti:

Naapurissa  sijaitsevat

metro tulee Kivenlahteen niin ei kai siitä oo pitkä matka Saunalahteen esim noihin kerrostaloihin. Dannyn ei tarvi metroilla koska mersu ja nuori nainen voi ajaa jos ei enään itse halua tai pysty. Dannyllahan on nyt kiertue meneillään. 

Vierailija
390/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama asia:

Mitä lähiö tarkoittaa?

Lähiölle ei ole olemassa yhtä vakiintunutta määritelmää. Yhden määritelmän mukaan lähiö tarkoittaa kiinteästä kaupunkirakenteesta erilleen rakennettua asuntoaluetta, joka on riippuvainen varsinaisesta kaupungista ja sen työpaikoista, palveluista ja joukkoliikenteestä.

Eli Espoo kokonaisuudessaan. Helsingin lähiö.

Ei, vaan rykelmä Helsingin läntisiä lähiöitä.

Niinhän ne monet junantuomat hesalaiset tykkää sanoa kun ovat vielä siinä stadilaistumishurmoksessaan. 

En ole junantuoma, mutta sen voi todeta, että Espoota ja Vantaata ei olisi ilman Helsinkiä. Pk-seutu on yhtä ja samaa aluetta.

Toivottavasti kuntarajat poistuvat.

Ihan vaan ohiksena, että Espoon alue on ollut asutettuna tuhansia vuosia ennen Vironniemeä, mikä nykyään Helsingiksi ajatellaan. T: paljasjalkainen stadilainen

Vierailija
391/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvuuttaja kirjoitti:

Naapurissa  sijaitsevat

Lähistöllä golfkenttIÄ?! Sanopa Sarfvikin lisäksi toinen. Äkkiä keksin EGS:n, mutta ei se nyt ole mielestäni mitenkään lähistöllä.

Vierailija
392/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danny on kyllä

Niinpä, kuulostaa aivan ihanalle. Mun vanhemmilla on asiat aivan sekaisin ja sekoittavat asioita koko ajan vain lisää. Nyt itsellä taloustilanne huonontunut, olen yksinhuoltaja kahdelle pienelle lapselle ja yli 70v äiti hassaa rahojaan aivan älyttömiin asioihin. Rahat siis isäni ansaitsemia. Olisi ihanaa, jos he olisivat voineet siitä yli miljoonan varallisuudestaan antaa minulle vaikka 15.000€ että olisin saanut maksettua kaikki velat pois ja vaikka itselle uuden takin kengät tai muuta luksusta. Eivät he tietenkään ole velvollisia rahaa antamaan. Kun he kuolevat, toivottavasti ennen minua, niin asioiden selvittäminen tulee olemaan älyttömän raskasta. Kaiken joudun hoitamaan yksin, isä on varaton hänellä pitkä ulosottohistoria, miten sellaisen ihmisen perunkirjoitus edes hoidetaan. Äidillä kaikki laskut maksamatta, hän vain repii ne ja heittää roskikseen vaikka tilailee älyttömiä määriä tavaraa. Roinaa on myös vaikka ja missä, homeinen kesämökki pitkän matkan päässä täynnä tavaraa, muutama konkurssikypsä yritys, niiden tilat kattoon saakka täynnä ikivanhoja huonekaluja jne. Varsinkin jos isäni kuolee ennen äitiä, joudunko yksin järjestely- ja maksumieheksi koko hautajais- ja perunkirjoitushommassa. Ahdistaa tosi paljon. :(

Äidilläsi voi olla alkava muistisairaus.

Jos joudut yksin järjestelemään vanhempiesi kuoleman jälkeen asioita ja tavaroita, ota yhteyttä kuolinpesien ostajiin ja kierrätyskeskuksiin. Kirpputorit ottavat myös tavaraa.Tärkeimmät tavarat ota itsellesi.Hautajaisjärjestelyissä auttavat hautaustoimistot ja arkkuliikkeet. Saa jopa täyden palvelun.

Älä stressaa. Tee ensin suunnitelma tietokoneellesi tai ruutupaperille. Ota hyvä ystäväsi mukaan siihen. Ota äitiisi jo nyt yhteyttä ja käytte laskut ym

läpi. Ole jämäkkä. Joskus on uskallettava kieltää ihmistä.

Hänellä on persoonallisuushäiriö (narsisti), mikä jo itsessään aiheuttanut vuosikaudet tuota "mikään sääntö ei koske minua" eli hänen ei voi tarvita maksaa laskuja jne. Nyttemmin tuntuu, että muistikin alkaa mennä. Koska käytös on ollut täysin käsittämätöntä aina, on vaikea tietää mikä oire on ns. uutta. Olen hänen kanssaan tekemisissä minimimäärän. Hänellehän suositeltiin psykiatrista arviota (siis lääkitystä on jo) mutta ehdottomasti kieltäytyi ja käyttäytyi myös lääkärissä hyvin aggressiivisesti, haukkui lääkärit jne. 

Vierailija
393/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lisäksi olla kesäpaikka tai ulkomailla joku paikka.

Vierailija
394/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danny on kyllä

Niinpä, kuulostaa aivan ihanalle. Mun vanhemmilla on asiat aivan sekaisin ja sekoittavat asioita koko ajan vain lisää. Nyt itsellä taloustilanne huonontunut, olen yksinhuoltaja kahdelle pienelle lapselle ja yli 70v äiti hassaa rahojaan aivan älyttömiin asioihin. Rahat siis isäni ansaitsemia. Olisi ihanaa, jos he olisivat voineet siitä yli miljoonan varallisuudestaan antaa minulle vaikka 15.000€ että olisin saanut maksettua kaikki velat pois ja vaikka itselle uuden takin kengät tai muuta luksusta. Eivät he tietenkään ole velvollisia rahaa antamaan. Kun he kuolevat, toivottavasti ennen minua, niin asioiden selvittäminen tulee olemaan älyttömän raskasta. Kaiken joudun hoitamaan yksin, isä on varaton hänellä pitkä ulosottohistoria, miten sellaisen ihmisen perunkirjoitus edes hoidetaan. Äidillä kaikki laskut maksamatta, hän vain repii ne ja heittää roskikseen vaikka tilailee älyttömiä määriä tavaraa. Roinaa on myös vaikka ja missä, homeinen kesämökki pitkän matkan päässä täynnä tavaraa, muutama konkurssikypsä yritys, niiden tilat kattoon saakka täynnä ikivanhoja huonekaluja jne. Varsinkin jos isäni kuolee ennen äitiä, joudunko yksin järjestely- ja maksumieheksi koko hautajais- ja perunkirjoitushommassa. Ahdistaa tosi paljon. :(

Äidilläsi voi olla alkava muistisairaus.

Jos joudut yksin järjestelemään vanhempiesi kuoleman jälkeen asioita ja tavaroita, ota yhteyttä kuolinpesien ostajiin ja kierrätyskeskuksiin. Kirpputorit ottavat myös tavaraa.Tärkeimmät tavarat ota itsellesi.Hautajaisjärjestelyissä auttavat hautaustoimistot ja arkkuliikkeet. Saa jopa täyden palvelun.

Älä stressaa. Tee ensin suunnitelma tietokoneellesi tai ruutupaperille. Ota hyvä ystäväsi mukaan siihen. Ota äitiisi jo nyt yhteyttä ja käytte laskut ym

läpi. Ole jämäkkä. Joskus on uskallettava kieltää ihmistä.

jos on metsää sun muuta n iin kannattaa ajoissa luopua jos lapsia niin lasten hyväksi.

Kivaa ja järkevää se varmasti olisi. Äitini perii metsää nyt suurehkon määrän kun äitinsä kuoli mutta senttiäkään sieltä ei tule minulle/lapsilleni, aikoo törsätä kaiken itse. Ostaa kaikkea turhanpäiväistä kuten LV:n laukkuja ja lompakoita, todella kalliita meikkejä, uusia sohvia, tyynyjä, mattoja jne. 

Vierailija
395/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvuuttaja kirjoitti:

Naapurissa  sijaitsevat

Lähistöllä golfkenttIÄ?! Sanopa Sarfvikin lisäksi toinen. Äkkiä keksin EGS:n, mutta ei se nyt ole mielestäni mitenkään lähistöllä.

Lähistöllä on suhteellinen käsite, aivan kuten merinäköala.

Vierailija
396/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut muuttaa Leppävaaraan kaupungin vuokra-asuntoon.

Vierailija
397/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danny on kyllä bisnesmies. Ihailen hänen tapaansa.  Järjestää asiansa hyvin ettei jälkipolvi joudu "hoitamaan" asioita. Hänestä voisi moni ottaa oppia.

"järjestely- ja maksumieheksi"?

Ilmeisesti et joutuisi jos ilmoitat kunnan sosiaaliasioita hoitavaan toimistoon tilanteesi ja että kieltäydyt täysin perinnöstä.

Etsi täältä vauvasta haulla

"Äiti kuoli yllättäen. Mitä mun pitää tehdä?"

Vierailija
398/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dannyllä on pienempi kun mulla ...  asunto ....

Vierailija
399/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se järkevää asua pienemmässä asunnossa jos on nk vapaa-ajan asunto, haluaa vielä matkustella muutamia kertoja vuodessa ta iolla pitempään ihan kuka tahansa. 

Vierailija
400/418 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvuuttaja kirjoitti:

Naapurissa  sijaitsevat

eikä Jorvikaan kovin kaukana oo, piipaa paapa piipapaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän