Syötkö työpaikkalounaan ja paljonko maksaa?
Tuli mieleen, kun meillä työpaikalla salaattilounas oli vuosi sitten marraskuussa 6,80. Keväällä hinta nousi muutamia kymmeniä senttejä. Nyt astui uudet hinnankorotuksen kuun alusta voimaan ja salaattilounas 8,30. Nyt on kyllä jo niin paha, että taitaa jäädä syömättä. Pääruuan kanssa lounas 11,30, mutta en syö keskellä päivää lämmintä ruokaa. Ymmärrän, että myös salaattiainesten hinnat nousseet ja usein on tarjolla myös papuja, ituja, fetajuustoa ja muutakin perussalaattien ja raasteiden lisäksi ja leipä ja kahvi sisältyy. Silti kallista.
Kommentit (44)
Mietipä meidän kahvilan hintoja, kun täytetty sämpylä 4,50 euroa ja iso kahvi 2,60 euroa. Tänään söin pienen palasen marjapiirakkaa ja ison kahvin, yhteensä 4,60 euroa. Meillä oli ennen kahvirinki ja tuotiin paketti kuukaudessa per nenä. Koronan takia se rinki loppui. Nyt monet tekee etänä 2 pv viikossa ja siksi ei ole kiinnostusta tulla uudestaan mukaan. Kun täytin vuosia, toin kotoa omat kahvit, kahvimaidot ja pullat ja pari pannullista kahvia ja parikymmentä pullaa upposi päivässä. Kun ilmaiseksi tarjotaan, niin sitten kyllä on kahvittelijoita, mutta muuten ei kukaan lähde mukaan.
Henkilöstöruokailu 6,90/ateria. Se on sama meidän kaikissa toimipisteissä. Kunnallinen työnantaja. Oletan, että loput kustannukset kattaa kunta, jos tuo henkilöstön maksama ei riitä kuluihin. Ulkopuoliselle hinta kalliimpi.
Meillä saa ostaa myös rasioissa ylijäämäruokaa kotiin 4 euroa rasia. Mun mielestä siihen rasiaan menee enemmän ruokaa kuin mitä ikinä otan omalle lautaselle, mutta ei tietty mitään salaatteja tai leipiä saa lisukkeeksi kotiinsa.
Eazybreakilla maksan ja omavastuu 7,15 euroa. Maksan mielelläni, sillä meillä ihan järjettömän hyvä sopimuslounas. Mieletön salaattipöytä, usein löytyy vaikka skagenia, avokadoa, savulohta, tsaksikia ym ja sitten vielä pääruoka tuodaan annoksena suoraan eteen, sekin todella hyvä. Käyn pari kertaa viikossa toimistolla (muuten teen etää) ja melkein aina käyn samalla syömässä tuolla.
En maksaisi mistään makaronilaatikosta tai makkarakeitosta paria euroa enempää.
Työpaikka on ammattikoulun läheisyydessä ja koska olen nuorekkaana säilynyt 37-vuotias mies, niin olen huomiota herättämättä jo vuosia käynyt syömässä siellä ilmaiseksi.
Jotain 7-9 euroa riippuen siiä, mitä syö.
Toisinaan mutta laatu on huonoa. Hinta 6.25e. Esimerkiksi eineslihapullia, keitettyjä perunoita ja lämmitetty tomaattimurska kastikkeena. Kaalisalaattia ja jäävuorisalaattia seuraksi.
11,10 on meillä sopimuslounas läheisessä lounasravintolassa. Siitä oma osuuteni on 7,15 (verotusarvo), työnantaja maksaa loput 3,95. Meillä siis ePassi maksuvälineenä.
Ulkomailla, suuressa kaupungissa töissä. Läheisessä lounasravintolassa on mahdollisuus käydä syömässä. Halvimmillaan 12-15€, joka on tietysti maksettava kokonaan itse. Sämpylä yleensä evääksi, sillä lähinnä olevien ruokapaikkojenkin hinnat ovat tosi korkeat.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka on ammattikoulun läheisyydessä ja koska olen nuorekkaana säilynyt 37-vuotias mies, niin olen huomiota herättämättä jo vuosia käynyt syömässä siellä ilmaiseksi.
Höpsistä sentään, Kela tai vastaava -kortti on esitettävä kassaan, josta näkyy, oletko henkilökuntaa ja veloitus esim. palkasta tai opiskelija jolla on maksuton ruokailuoikeus tai opiskelija, jonka täytyy itse maksaa.
Amiksessa on jopa 60 -vuotiaita, ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä.
Enää en töissä. Koko työrupeama ajan.Oli pieni kahvitermari ja 2 jälikiuuni leipää mukana lounaksi,markarinia pällä vain. Muuhun ei rahaa.Kun yksin elätettävän 2 lasta. HSL lippurahan säästin kun 6km/ edstakaisin 12km.pyöräilin vanhalla Jopolla töihin ja takaisin päiväkotiin hakee lapset.Myöhemmin he toki koulussa. Oneksi ne ajat ohi. Leivälle on nykyisinmutakin kuin markariiniä.Työt on tehty.Työstä sen teosta eläke.
Käyn syömässä työpaikan ruokalassa. Lounas maksaa joko 7,15 tai 8.40 riipuen siitä mitä syön. Peruslounas on halvempi eli yleensä nykyään jotain kanasta. Kalliinman hinnan maksaessa saattaa saada jopa kalaa.
Vähän vajaa 10€ maksaa, en raaski. Syön omat eväät joka päivä (edellisen päivän päiväruokaa tai kaurapuuroa).
Vierailija kirjoitti:
Niin että kun kassalla laitat kela-kortin lukijaan, se ei huomauta, ettei ole ateriaoikeutta?
Kuule ehkä sinun nuoruudessa pystyi huijaamaan, mutta jos et ole varastanut jonkun oikean opiskelijan kela-korttia, niin et sinä nykyisin sieltä mitään saa. Ja vaikka olisit varastanut, niin tietysti se oikea opiskelija hankkii itselleen uuden kela-kortin. Ei samalla hetulla ja nimellä pysty syömään kuin kerran päivässä.
Työlounas maksaa 6-11 euroa paikasta riippuen. Yritän syödä mahdollisimman usein edullisimmissa ravintoloissa, mutta aina sieltä ei löydy itselle mieluisaa vaihtoehtoa. En jaksa alkaa sumplimaan minkään eväiden kanssa, syön reilun lounaan jolla jaksan iltaan asti. Minun ei ole pakko säästää ruuasta, joten en sitä tee. Säästän mieluummin sitten jostain muusta.
Vierailija kirjoitti:
Enää en töissä. Koko työrupeama ajan.Oli pieni kahvitermari ja 2 jälikiuuni leipää mukana lounaksi,markarinia pällä vain. Muuhun ei rahaa.Kun yksin elätettävän 2 lasta. HSL lippurahan säästin kun 6km/ edstakaisin 12km.pyöräilin vanhalla Jopolla töihin ja takaisin päiväkotiin hakee lapset.Myöhemmin he toki koulussa. Oneksi ne ajat ohi. Leivälle on nykyisinmutakin kuin markariiniä.Työt on tehty.Työstä sen teosta eläke.
Ja lunta satoi vaakatasossa kesät talvet, ja lapset joutuivat syömään käpyjä ja pikkukiviä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin sinut poliisille.
Vierailija kirjoitti:
No on ollut köyhää, jos pelkkää jälkiuunileipää ja margariinia päivästä toiseen. Herranen aika! Voihan sitä joskus ottaa omenan tai porkkanaa. Meilläkin oli köyhää ja silti äiti teki oikeaa ruokaa. Syksyllä juureksia ja kaalilaatikkoa (ilman lihaa). Läskistä possun lapaa sai halvalla kaupasta, luita sai ilmaiseksi. Ohrasta ja niistä jämistä haudutti uunipuuroa, koska ohraryynit oli todella halpoja. Ilmaisista pihlajanmarjoista teki hilloa, jota laitettiin talousviilin päälle. Syksyllä kerättiin sieniä ja marjoja. Puolukasta sai halvan vispipuuron.
Minun entinen kollega söi joka päivä kaksi näkkileipää ja purkin tonnikalaa. Toinen taas nuudelipussin joka päivä. :-)
Itselläni eväät, lounas ruokalassa 7-10€ edullisempaa minulle on syödä einestä tai kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen kollega söi joka päivä kaksi näkkileipää ja purkin tonnikalaa. Toinen taas nuudelipussin joka päivä. :-)
Itselläni eväät, lounas ruokalassa 7-10€ edullisempaa minulle on syödä einestä tai kotiruokaa.
Mulla on myös työkavereita, jotka kritisoivat läheisen lounasruokalan ruokia (todella monipuolinen salaattipöytä, keitto, kaksi lämminruokavaihtoehtoa + kasvisvaihtoehto + pizzabuffet, jälkiruoka ja kahvi sisältyy hintaan) ja sitten vetävät lounaaksi työpaikalla jotain spagettia ja nakkeja tai nuudeleita.
-ohis
Käyn hakemassa henkilöstöruokalasta. Annos punnitaan ja maksetaan sen mukaan. 4-5 eur menee yleensä. 1,50 lisää jos otan jälkkärin. Tuohon hintaan ei kannata eväitä kuskata.