Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä tai tunnetteko sellaisia aikuisia, jotka nukkuu päivät ja valvoo yöt?

Vierailija
03.11.2022 |

Siis vuorokausirytmi tavallaan sekaisin. Enkä tarkoita nyt vuorotyötä vaan että rytmi kääntyy itsestään tuollaiseksi. Nuorillahan tuota voi olla, mutta onko aikuisillakin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää jokunen olevan talossa, enemmänkin sitä syrjäytyneisyyttä

Vierailija
2/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Tai ei nyt ihan päinvastainen rytmi, mutta valvon klo 5-6 ja herään n. klo 13.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi. Tai ei nyt ihan päinvastainen rytmi, mutta valvon klo 5-6 ja herään n. klo 13.

Lisään vielä, että tämä on se luontainen unirytmi minulle. Onnekseni saan näin elää ja ihan työssäkäyvänä. Uskon, että monilla muillakin rytmi olisi tällainen, jos vain olisi mahdollisuus elää noudattaen luontaista tahtia.

Vierailija
4/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mies. Taitaa mennä nukkumaan joskus aamusta ja herää iltapäivällä. Hankalaa normaalirytmissä olevien kannalta.

Vierailija
5/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43. Valvon yöt ja nukun päivällä / illalla. Yöt katon leffoja ja pelaan videopelejä. Mulle normaali rytmi :)

Vierailija
6/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että tämä on se luontainen unirytmi minulle. Onnekseni saan näin elää ja ihan työssäkäyvänä. Uskon, että monilla muillakin rytmi olisi tällainen, jos vain olisi mahdollisuus elää noudattaen luontaista tahtia.

Teetkö etätöitä vai kodin ulkopuolella?

Vierailija
7/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten vauvojen rytmi. Kertoo elämänhallinnan puutteesta. Kyllä tavallinen ihminen nukkuu yöllä. Työvuoro on eriasia.

Vierailija
8/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työttömänä, niin jotenkin rytmi kääntyi niin, että menin nukkumaan seitsemältä aamulla ja heräsin joskus kolmelta iltapäivällä. Ja olin siis jo ihan aikuinen.

Nyt työssäkäyvänä rytmi on normaali eikä edes pidempien lomien aikana lipsu samalla tavalla yövalvomiseksi.

Vierailija
9/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin aloitin opiskelut, niin rytmini oli noin 02/03-11/12. Sopi mulle paljon paremmin kuin joskus 6-7 herääminen. Aion hakea valmistuttuani ilta-/yötöihin. Hoitoalalla niitä varmaan riittää.

Vierailija
10/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin noin, kun yöt menevät yskiessä. Työnantaja kuitenkin vaatii tekemään päivisin hommia.

Vierailija
11/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin aloitin opiskelut, niin rytmini oli noin 02/03-11/12. Sopi mulle paljon paremmin kuin joskus 6-7 herääminen. Aion hakea valmistuttuani ilta-/yötöihin. Hoitoalalla niitä varmaan riittää.

Niin, ja joskus aiemmin rytmi saattoi olla esim. 04/05-12-14. Se ei kuitenkaan ollut mielenterveyden kannalta niin hyvä mulle.

Vierailija
12/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten vauvojen rytmi. Kertoo elämänhallinnan puutteesta. Kyllä tavallinen ihminen nukkuu yöllä. Työvuoro on eriasia.

HV

Vierailija
13/30 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä olen tuollainen. En ole aikuisiällä pystynyt ylläpitämään ns. normaalia unirytmiä.

Toki minulle tämä on täysin normaalia. Yöllä on jotenkin vain parempi olla hereillä, en tiedä.

14/30 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin olen valvonut koko yön eikä vielä tule uni.

Vierailija
15/30 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä -  hiukka paranemisvaikeuksia, kun meinasin kuolla bakteeriin. Kasvattelemma uutta kudosta paaaaljon. 

Vierailija
16/30 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen.

Vierailija
17/30 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, päivät nukutaan pitkälle iltapäivään, yöt valvotaan aamuun saakka. Ei työelämässä, koti läävä, jossa siivooja-Aurilla olisi hommia. Eli moniongelmaisuutta.

Vierailija
18/30 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee vuorotöitä niin ymmärrän. Jos on työtön niin ymmärrän miksi kukaan ei palkkaa jos on yöt hereillä ja menee aamulla työhaastatteluun silmät ristissä.

Vierailija
19/30 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapuri mies ylläri on tollanen. Itse herään 6-8 maissa, myöhäisimmillään klo 9. Hän herää aikaisintaan klo 14. Valvoo vielä aamuyölle pelaten ja mölyten.

Vierailija
20/30 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän tämä johtuu? Itsellä kääntyy rytmi aina heti kun tilaisuus tulee. Nykyään on tietenkin lapsia niin pakko pitää "normaali" rytmi. Tämä "normaali" rytmi on jatkuvaa kamppailua, kun taas tuo käänteinen rytmi tuntuu vaivattomalta ja luonnolliselta. Minulla siis kääntyy rytmi niin että valvon vaikkapa 06 ja herään klo 14. Eli en nuku sen enempää kuin muutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi