Jouluhullut: ei mitään järkeä tuhlata rahaa kalliisiin lahjoihin!
Kommentit (12)
Lienee persaukisten pohdintoja tuollaiset. Meillä vietetään joulua lahjoineen jatkossakin.
Mikä on kenenkin mielestä tuhlaamista. Toivotun lahjan ostaminen läheisilleni ei omasta mielestäni ole tuhlaamista, mutta kitupiikeillä lienee toisenlaisia ajatuksia.
Eipä ne minun jouluostokseni ole kenekään muun, etenkään aloittajan kukkarosta pois millään tavalla. Sitä paitsi halvalla ei saa mitään hyvää ja mieluista.
On siinä järkeä heille. Kyseessä on henkilökohtainen epäonnistumisesi kun et kykene asettumaan heidän asemaansa.
Minä ilahdutan mielelläni miestä ja lapsia. Siksi käyn töissä, että voi ostaa mukavia asioita. Tänä vuonna isoin ostos on Barcelonan loma koko perheelle. Mies saa urheilukellon, esikoinen pelituolin ja nuorempi puhelinen.
Kirjat, lautapelit ja parit pehmeät paketit päälle. Myös lapsuuskodissani lahjottiin keskivertoa kalliimmin.
Harmi että sinulla ei ole varaa ostaa muille heidän toivomiaan joululahjoja.
Paljonkin on järkeä. Eikä lahjan tarvitse olla kallis. Olen itse ikinonnellinen jostain kukasta tai suklaarasiasta.
Raittiina ihmisenä minulta löytyy aitoa rakkautta, joten minun ei tarvitse hyvitellä ketään lahjoilla tai muullakaan maallisella mammonalla.
Meillä on jo aikuiset lapset, heille ostan jotain toivomaansa tarpeellista tai laitan rahastoon rahaa. Muutamalle kummilapselle myös tulevaisuutta ajatellen lahjat.
Jouluna on kiva olla muutama paketti, jos mahdollista. Muuten panostan siihen, että tarvittaessa autan lapsia isompien tai yllättävien hankintojen kanssa, jouluna mielekästä tarpeellista. Mutta en kannata turhaa krääsää kenellekään. Jouluruokaa, yhdessäoloa ja hyvää mieltä. Hyväntekeväisyyttä läpi vuoden.
Lahjat on kivoja ja ei tartte olla kalliita tai "uusiakaan". Mut aina se on jotain kiva saada. Ruokaan kyllä törsään sitten mieluusti enemmän. Ja tunnelmaan.
Rakastan lahjojen antamista ja läheisten ilahtuneita ilmeitä ja tyytyväisyyttä. Aion jatkaa entiseen tapaan.
En varmasti tuhlaa.