Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskas ystävä

Vierailija
03.11.2022 |

Olen usein ajatellut, että unohdan tämän ystävän. Hänellä on aina joku ongelma. Hän ei ole koskaan syyllinen. Kaikki vika aina muissa. Ystävyyden päättäminen olisi helppoa, kun välimatka on pitkä.

Kuitenkin lapsemme ovat ystäviä keskenään, enkä haluaisi viedä tätä lapseltani. Vinkkejä tilanteeseen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi . Olen hänen lapsen kummi ja hän valittaa , kun en voi hoitaa tätä lasta. En ole ilmainen lastenhoitaja

Vierailija
2/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisit pitkän matkan päästä lastenvahtina toimiakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi . Olen hänen lapsen kummi ja hän valittaa , kun en voi hoitaa tätä lasta. En ole ilmainen lastenhoitaja

Toimit ihan oiikein.Minua käytetin törkeästi nimelisenä kuminan hyväksi.Hoida,ole osta.Kun lapsen äiti pailaisi ja dokasi.15vuotta lapsi oli kun rippikirkko oli,johon lasen äiti ei vaivautunut tulla. Sihen käytänössä kumeus loppui ja ystävyys lapsen äitin.Aikuin kumi lapsi voi itse otaa kotaktin,kuhan jätä kotinsa lapsi laumansa.Utta kierosta en tee enää hoida ole kun niin vaikeaa..

Vierailija
4/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestät tilanteen lastesi takia, mutta et ole jatkuvassa yhteydessä. Teet selväksi omat rajasi.

Vierailija
5/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestät tilanteen lastesi takia, mutta et ole jatkuvassa yhteydessä. Teet selväksi omat rajasi.

Olen muutenkin aika laiska lähtemään kauaksi. Ajomatka kestää siis tunnin.

Vierailija
6/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voisit pitkän matkan päästä lastenvahtina toimiakaan?

Tämähän se on hyvä kysymys. Lisäksi mulla on omakin perhe

Vierailija
7/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan näkis. Olen ehkä julma, mutta elämä on lyhyt, ja itsensä uuvuttaminen raskailla ihmisillä, jos niistä eroonkin pääsee, on vaan tyhmää. Lapselle kyllä löytyy kavereita lähempääkin, jos lapsi ei osaa käyttää bussia /junaa. Nykyään lapset löytää eri maistakin kavereita netistä, ja itkevät sitten että miksen muka pääsee Austraaliaan, mun KAVERI asuu siellä. No siinähän asuu, me ei nyt mennä sinne.

Jos hermoja riittää, niin toki voit ratkoa asian niin että vierailette lapsen kanssa hänen luonaan pari kertaa vuodessa. Aikuiset kahvittelee, lapset leikkii. Jos kaveri vatvoo neggis-juttuja, toteaisin että henk.koht. kuulen asiakkaiden valitusta joka päivä tuntikausia, vapaa-ajalla keskityn itse positiiviseen. Sitten alkaisin kertoa jostain kivasta asiasta, vaikka nyt minkä kirjan olen viimeksi lukenut tms.

Mulle saa ihan rauhassa suuttua, olen minäkin loukkaantunut kun ei joku halua olla juuri minun kaveri. Varmaan useimmat ei halua olla, se on minunkin vaan kestettävä. Ja veikkaan että ap:n kaveri lopulta haluaa vain likasangon ja lapsen piian itselleen. Hän kyllä löytää ystäviä lähempääkin, jos niitä oikeasti haluaa.

Vierailija
8/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Samaa olen miettinyt, että vaihtoehto on antaa ystävyyden hiipua tai sitten kestää kerran vuodessa tätä seuraa.

Kuten sanoin, että harmittaa oman lapsen puolesta, kun tämä lapsi on hänelle tärkeä. Kuitenkin välimatka on tosi pitkä ja tulee panostettua lapsen kaverisuhteisiin täällä päässä missä asustellaan. Elämä on täällä. Joskus mietin, että kutsuisin kerran vuodessa lapsen meille yökylään. Mutta onko sekään vaivan arvoista

Vierailija
9/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämää kannata tuhlata sellaiseen, mistä itse ei saa iloa.

Vierailija
10/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet sitten ryhtynyt hänen lapsensa kummiksi? Kai nyt joskus vaikka muutaman kerran vuodessa voit hänenkin lastaan vahtia? Ei nyt joka viikko, eikä kuukausi välttämättä.

Vierailija
11/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet sitten ryhtynyt hänen lapsensa kummiksi? Kai nyt joskus vaikka muutaman kerran vuodessa voit hänenkin lastaan vahtia? Ei nyt joka viikko, eikä kuukausi välttämättä.

Voi luoja. Tää on näitä , joiden mielestä kummi on joku hoitaja.

Kummi on kasteen todistaja. Kristillinen kasvatus ei tarkoita , että kummi on lapsenvahti. Ap lla on omakin perhe ja välimatka on pitkä niin aika hurja vaatimus

Vierailija
12/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummi on kasteen todistaja. Kristillinen kasvatus ei tarkoita , että kummi on lapsenvahti. Ap lla on omakin perhe ja välimatka on pitkä niin aika hurja vaatimus

Voi luoja, eikä ole. Mun lapsilla ei ole kummeja ollenkaan, kun ei niitä tarvita. Ihmettelen vain, miksei ap ole valmis viettämään aikaa kummilapsensa kanssa? Välimatkasta: kyllä sen lapsen äidin pitäisi tuoda lapsi kummille ihan itse muutenkin.

Vierailija
13/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota reilusti asia puheeksi. Jos ei sen jälkeen muutu, jätä rauhaan.

Vierailija
14/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi ryhdyin kummiksi?

Ystävä pyysi ja jo silloin kyllä epäröin juurikin välimatkan vuoksi. Ystävä kertoi, että haluaa vain saada lapsensa kastettua. Kerroin, ettei minulla ole paljon antaa.

Vierailija
15/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, eikä ole. Mun lapsilla ei ole kummeja ollenkaan, kun ei niitä tarvita. Ihmettelen vain, miksei ap ole valmis viettämään aikaa kummilapsensa kanssa? Välimatkasta: kyllä sen lapsen äidin pitäisi tuoda lapsi kummille ihan itse muutenkin.

Valitettavasti se ikävä lapsen vanhempi voi muuttaa suhtautumista lapseen. Jos vanhempi on kiittämätön ja ilkeä, mitä luulet lapsesta tulevan?

Vierailija
16/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asiasta sen verran, että vauva-aikana en voinut tietää, että millainen tästä lapsesta sitten tulee.

En ole tämän lapsen kummi, joka on lapseni kaveri vaan toiselle ystäväni lapselle. Tämä lapseni kaveri on oikein mukava ja pidän hänestä.

Kummilapseen ei ole muodostunut hyvää suhdetta. Hän oli koko vauvavuoden raskas ja itkuinen. Ystäväni oli masentunut ja on usein sanonut, että olisi pitänyt jättää tuo lapsi tekemättä. Halusivat vain sisaruksen väkisin tuolle esikoiselle.

Koko vauvavuoden kuuntelin hänen puheitaan ja valitusta vauvasta. Valitettavasti hän ei hakenut apua ja lapsella on varmasti traumoja saamastaan kohtelusta. Tämä valitettavasti vaikuttaa siihen, miten lapseen suhtaudun

Vierailija
17/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kohtaa elämää saattaa huomata, ettei ole nähnyt joitain ystäviä enää vuosi kausiin

Vierailija
18/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä pyysi ja jo silloin kyllä epäröin juurikin välimatkan vuoksi. Ystävä kertoi, että haluaa vain saada lapsensa kastettua. Kerroin, ettei minulla ole paljon antaa.

Taidatte asua tosi pienessä paikassa. Kaupungissa kestää joskus tunti mennä julkisilla ystävän luokse. Tunnin välimatka, jösses...

Vierailija
19/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidatte asua tosi pienessä paikassa. Kaupungissa kestää joskus tunti mennä julkisilla ystävän luokse. Tunnin välimatka, jösses...

Not. Mä isossa kaupungissa ja hän maaseudulla ympäristö- kunnassa. Viimeksi kysyin kulkeeko heille joku bussi niin ei tiennyt, eikä muuten vaivautunut edes selvittämään

Vierailija
20/21 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien aikana ystävyys muuttuu ja elämä näyttää mihin suuntaan se sitten menee. Joidenkin kanssa kestetään ruuhkavuodet, joidenkin kanssa ne erottaa