Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sitä ajatellaan, että tuollainen elämä (=suhde rikollisen kanssa) on pelkkää rahaa ja glamouria"

Vierailija
03.11.2022 |

"Ainakaan omalla kohdallani niin ei ollut."

Hämmentävä loppukaneetti artikkelissa, joka kertoo Tranbergin ex-vaimosta ja heidän suhteestaan. Mikä saa ihmisen luulemaan että joku ajattelee elämäntaparikollisen vaimon elämän olevan jotain glamouria? Vai ajattelevatko ihmiset niin?

Itselläni herää lähinnä säälin tunteita ettei mitään parempaa ole löytynyt, ja on vielä pukerrettu lapsi isälle joka ravaa vankilassa.

Millaista kuvittelet huume- ja väkivaltarikollisen vaimon elämän olevan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa Ed Hardy vaatteet, ripsipidennykset, muovikynnet ja käteinen raha ovat jollekin luksusta. Yhteiskunnan pohjasakkaa.

Vierailija
2/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se jostain hollywoodista tulee. Eikä koske pelkkiä naisia, pojatkin ajautuvat huume/rikollispiireihin noiden mielikuvien vuoksi.

Vierailija
4/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa Ed Hardy vaatteet, ripsipidennykset, muovikynnet ja käteinen raha ovat jollekin luksusta. Yhteiskunnan pohjasakkaa.

Ja poliisikuulusteluja ja kotietsintöjä. Ihanaa glamourelämää!

Ap

Vierailija
5/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla jotensakin samanhenkinen vaikka ei syyllistyisi itse, että nauttii lain kiertämisen tuomasta ilosta ja jännityksestä, sehän on ihmisessä luonnostaan halu kokea paremmuutta. 

Vierailija
6/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä on glamour yhtä kaukana kun Tuksun tanssista.

Vierailija
7/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla jotensakin samanhenkinen vaikka ei syyllistyisi itse, että nauttii lain kiertämisen tuomasta ilosta ja jännityksestä, sehän on ihmisessä luonnostaan halu kokea paremmuutta. 

Se on varmaan totta. Onhan tuo ex itsekin saanut tuomion avunannosta huumerikokseen. Mutta jotenkin silti hassua väittää muiden näkevän touhussa jotain glamouria. Jännittävää se ehkä omalla tavallaan on, mutta glamour siitä on kaukana että vaimo hoitaa vauvaa kotona kun iskä painelee ympäri kyliä huumekaupoilla (ellei sitten ole lusimassa).

Ap

Vierailija
8/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella oli muutama heikoista oloista oleva tyttö, joiden mielestä oli hienoa hengailla vanhempien puolirikollisten miesten kanssa. En lukenut juttua, mutta kuulostaa samalta. Joskus olen lukenut rikollisten elämäkertoja ja heidän ajattelunsa on kuin suoraan yläasteelta. 

Vierailija
9/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Rikollinen elämä oli läsnä heti suhteen alusta asti. Tai itseasiassa jo sitä ennen. Hertell nimittäin tutustui Tranbergiin niin, että tämä oli vielä vankilassa. Heillä oli paljon yhteisiä tuttuja ja mies kirjoitteli Hertellille sellistään.

– Hän kirjoitteli sieltä muillekin. Parisuhde alkoi vasta kun hän vapautui, Hertell kertoo.

Hertellillä oli taustallaan väkivaltainen parisuhde. Sen jälkeen Tranberg vaikutti välittävältä ja huomioivalta ihmiseltä."

🙄

Vierailija
10/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset saavat syntymästä saakka niin heikot eväät elämään, että he todella ponnistavat hyvin alhaalta ja siksi myös kurottavat alas suhteessa normaaleihin ihmisiin. Glamouria tuollaisessa elämässä en ole itse koskaan kuvitellut olevan, mutta uskon hyvin, että jotkut silikonibimbot tekäräpsyineen luulevat rikollisen elämän sisältävät joitain etuisuuksia. Ei tarvitse olla kaupan kassalla töissä kun huumeilla voi tehdä hyvällä tuurilla ja häikäilemättömyydellä isoja omaisuuksia. Mutta niistä jää ennemmin tai myöhemmin kiinni ja kakku on pitkä.

Vierailija
11/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on varmaan totta. Onhan tuo ex itsekin saanut tuomion avunannosta huumerikokseen. Mutta jotenkin silti hassua väittää muiden näkevän touhussa jotain glamouria. Jännittävää se ehkä omalla tavallaan on, mutta glamour siitä on kaukana että vaimo hoitaa vauvaa kotona kun iskä painelee ympäri kyliä huumekaupoilla (ellei sitten ole lusimassa).

Ap

No useimmiten kun me puhutaan siitä mitä muut ajattelee me heijastetaan omia ajatuksia vain. Eli tämä nainen on itse ajatellut rikollisen elämän olevan glamouria ja kuvittelee muidenkin luulevan samalla tavalla. Eihän me todellisuudessa voida koskaan tietää mitä muut ajattelee, vaan kaikki on oman pään tulkintoja.

Vierailija
12/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nykyään rikollisetkin kierivät rahassa. Ennenhän nämä olivat niitä nakkivarkaita ja parhaimmillaan tyhjennettiin Osuuskaupan kassakaappi ja jäätiin parin päivän päästä kiinni, kun Reinikainen kävi kylän rosvon koppiin.

Nykyään kai pyörittävät huumebisneksiä Aurinkorannikolla ja huonolla tuurilla istuvat välillä muutaman vuoden...

Vierailija
13/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No useimmiten kun me puhutaan siitä mitä muut ajattelee me heijastetaan omia ajatuksia vain. Eli tämä nainen on itse ajatellut rikollisen elämän olevan glamouria ja kuvittelee muidenkin luulevan samalla tavalla. Eihän me todellisuudessa voida koskaan tietää mitä muut ajattelee, vaan kaikki on oman pään tulkintoja.

Totta. Hassua vain miten se tulkinta on tuollainen, mistäköhän se saa alkunsa? 

Ap

Vierailija
14/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee rikollisista mieleen ennemminkin uhriensa kokemat vääryydet ja tuska.

Vierailija
15/15 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levotonta elämää ja täydellistä sivistyksen ja tyylin puutetta. Harva ulkopuolinen varmaan näkee tuollaisessa mitään glamouria.