Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: kuinka monta kertaa heräät yön aikana?

Vierailija
02.11.2022 |

Nauratti tuossa jotakin naistenlehden juttua lukiessa, kun muuan julkkis valitti ettei raskauden loppuaikana nukkunut "yhtään yötä putkeen". Itse olen herännyt 10-15 kertaa joka yö viimeiset kymmenen vuotta. Näin olleen nukun yleensä maksimissaan puoli tuntia kerrallaan. Ja kaikki konstit on kokeiltu eikä mikään auta. Alkaa hiljalleen väsyttämään :)

Ja heräämisellä tässä kyselyssä tarkoitetaan tilannetta, jossa tiedostat olevasi täysin hereillä ja muistat myös aamulla selkeästi heränneesi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti herään. Kerran vessaan joskus 23-01 välillä ja kerran noin puoli tuntia ennen herätystä mutta ehdin vielä nukahtaa uudestaan.

Vierailija
2/6 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään yleensä kerran yössä. Meillä lapset 8, 6 ja 4 v ja vauvavuosina oon herännyt vauvan kanssa alkuun yleensä pari kertaa yössä, mutta alkaneet nukkua läpi yön jo muutaman kuukauden iässä. Ei nyt ihan kellon ympäri, mutta jonkun 7-8 h putkeen ja itsekin sain nukuttua tosi hyvin. Sen verran ehkä univajetta että uni tuli joskus alle minuutissa kun pistin pään tyynyyn... mut nyt kun nuorin on 4, on alkanut jostain syystä taas heräämään öisin vessaan tai tulemaan vaikka käy ennen nukkumaanmenoa. Eli herään kerran yössä siihen kun mies lähtee käyttämään poikaa vessassa tai vie lastenhuoneeseen nukkumaan. Ei kyl paha minulle ollenkaan, mutta olen huomannut, että olen väsyneempi kuin ikinä ja varmaan aikatauluista johtuu. Kukaan ei mua siis herättele öisin, mutta ehdin nukkua yleensä yhteensä sen 6-7 h n. kerran heräten. Viikonloppuna jos saan nukkua niin saatan nukkua jopa 12 h putkeen. Että jotain pitäisi keksiä, että saisin tarpeeksi nukuttua, väsyttää ihan helkkaristi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lopulta nukahdan en yleensä heräile yön aikana. Mutta siihen nukahtamiseen menee useita tunteja jos ylipäätään nukahdan. Viime yönä mies kuorsasi niin kovaa että ei edes auttanut että meniin toiseen huoneeseen ja laitoin oven kiinni, kuorsaus kuului silti. 

Vierailija
4/6 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heräilen myös aivan naurettavan usein (minimissään 10 kertaa). Nuorempana tämä ei ollut niin paha kun nukahdin yleensä samantien, mutta nykyisin on yön aikana ainakin pari pidempää (10-15 min.) hereilläolojaksoakin. Olen päivisin luonnollisesti aivan puolikuollut ja elämänlaatu on kyllä alentunut aika merkittävästi.

Vierailija
5/6 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään yleensä kerran yössä. Meillä lapset 8, 6 ja 4 v ja vauvavuosina oon herännyt vauvan kanssa alkuun yleensä pari kertaa yössä, mutta alkaneet nukkua läpi yön jo muutaman kuukauden iässä. Ei nyt ihan kellon ympäri, mutta jonkun 7-8 h putkeen ja itsekin sain nukuttua tosi hyvin. Sen verran ehkä univajetta että uni tuli joskus alle minuutissa kun pistin pään tyynyyn... mut nyt kun nuorin on 4, on alkanut jostain syystä taas heräämään öisin vessaan tai tulemaan vaikka käy ennen nukkumaanmenoa. Eli herään kerran yössä siihen kun mies lähtee käyttämään poikaa vessassa tai vie lastenhuoneeseen nukkumaan. Ei kyl paha minulle ollenkaan, mutta olen huomannut, että olen väsyneempi kuin ikinä ja varmaan aikatauluista johtuu. Kukaan ei mua siis herättele öisin, mutta ehdin nukkua yleensä yhteensä sen 6-7 h n. kerran heräten. Viikonloppuna jos saan nukkua niin saatan nukkua jopa 12 h putkeen. Että jotain pitäisi keksiä, että saisin tarpeeksi nukuttua, väsyttää ihan helkkaristi.

Yhtään en väheksy subjektiivista kokemustasi väsymyksestä, koska sinulla ei vastauksestasi päätellen hardcore-uniongelmista taida olla kokemusta, mutta jos kerran yössä herää tilanne on vielä kovin hyvä meihin vartin pätkissä nukkuviin zombeihin. Mutta kuten sanottu, nämä ovat hyvin subjektiivisia kokemuksia. Meilläkin vaimo on täysin toimintakyvytön, jos on 2 kertaa yön aikana herännyt eikä toisaalta tietenkään voi ymmärtää minun väsymystäni.

Vierailija
6/6 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään en väheksy subjektiivista kokemustasi väsymyksestä, koska sinulla ei vastauksestasi päätellen hardcore-uniongelmista taida olla kokemusta, mutta jos kerran yössä herää tilanne on vielä kovin hyvä meihin vartin pätkissä nukkuviin zombeihin. Mutta kuten sanottu, nämä ovat hyvin subjektiivisia kokemuksia. Meilläkin vaimo on täysin toimintakyvytön, jos on 2 kertaa yön aikana herännyt eikä toisaalta tietenkään voi ymmärtää minun väsymystäni.

En suoraan sanoen usko, että nukut vartin pätkissä koska silloin varmaan olisi viisasta käyttää tämä aika nukkumiseen. Varmasti on ihmisiä, joilla on pahoja uniongelmia, mutta sinä taidat valehdella.