Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko propral (betasalpaaja) ottaa jos ottaa myös alkoholia?

Vierailija
02.11.2022 |

Tietääkö joku onko vaarallista sydämelle tms?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
2/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä. Ehkä siitä lappusesta löytyy vastaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita googleen sen lääkkeesi nimi. Löydät sen käyttöohjeen jos et ole lukenut sitä kun olet lääkepakkauksen avannut.

Vierailija
4/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se ois jo iltapäivälehdissä ollu monta kertaa juttu. Oletko aina käyttänyt beetasalpaajaasi väärin?

Vierailija
5/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt kyseistä lääkettä noin 10v. Alkoa olen ottanut ihan normaalisti, välillä enemmän, välillä enemmän. Vähintään 2krt/kk ja ihan reilusti humalaan asti.

Sitä en tiedä, että kannattaako.

Vierailija
6/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut ja hengissä ollaan. Tuskin nyt kovin terveellistä on, mutta ei siihen kuole. Ja useammasta kerrasta kyse. En tiedä paljon sinä olet ottamassa, itse otan vain 5mg

Vierailija
7/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoa ottanut sen kanssa, yht noin 20-40 mg. Ei vaikutuksia.

Vierailija
8/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensäkään pitää sekoittaa lääkkeitä ja viinaa

Vierailija
9/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä haittaa ole, pakkausselosteessakaan ei mainita mitään alkoholista. Luulisi että voisi olla jopa hyötyä, kun propral pitää alkoholin nostaman sykkeen ja verenpaineen alhaisempana.

Vierailija
10/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta krapulassa kun sydän hakkaa. Saa pulssin normaaliksi.

Vierailija
11/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun syömään sairauteeni 120 mg Propralia vuorokaudessa, eikä ole tullut mitään yhteisvaikutuksia tai terveysongelmia alkoholin kanssa tämän kymmenen vuoden aikana. Alkoholia käytän viikoittain ja lomilla monta kertaa viikossa, suuriakin määriä. Maksakirroosi varmaan ennemmin tulee.

Vierailija
12/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Propral tasaa sykettä, sitä voidaan ottaa esim jännitykseen, esiintymispelkoon. Se on voitu määrätä myös verenpaineen laskuun tai satunnaiseen lievään rytmihäiriöön.

"lääkkeiden ja viinan sekoittamista", ihan kuin tuolla yhdistelmällä olisi joku sekopääkäyttäjä kyseessä. Propralilla ei ole mitään huumaavaa vaikutusta eikä myöskään yhteisvaikutusta alkoholin kanssa. 

Päinvastoin, Propral kumoaa alkon hetkellistä vaikutusta (sykkeen nousu, verenpaineen nousu). 

Vierailija
13/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska ihmiset elävät. Oireet ei kysy milloin ne haluaa tulla. Jos tulee silloin kun juon alkoholia, niin otan lääkkeen normaalisti, eikä kyseessä ole mikään "sekoittaminen". Vai pitääkö lopettaa kaikki ilonpito? Olen käyttänyt beetasalpaajaa jo 20 vuotta ja melko kuivakka elämä olisi jos ei olisi ikinä saanut nauttia alkoholia.

Ap, voit ottaa salpaajaa samaan aikaan kuin alkoholia. Ei ole haitallisia yhteisvaikutuksia näillä.

Vierailija
14/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet että myös Beta-miehet Suomessa käyttää alkoholia? Täytän 35v pian ja lapsia tekee mieli joten olen alkanut katsomaan kilttejä mutta niistäkin suurinosa juo alkoholia.

Vierailija
15/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei alkoholia ole pakko ottaa paljoa. Pieni määrä? No kukin tavallaan.

Vierailija
16/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt kyseistä lääkettä noin 10v. Alkoa olen ottanut ihan normaalisti, välillä enemmän, välillä enemmän. Vähintään 2krt/kk ja ihan reilusti humalaan asti.

Sitä en tiedä, että kannattaako.

Toimii muuten tosi hyvin krapulaan. Varovainen kannattaa kuitenkin aina olla.

Vierailija
17/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi myös piriä, alfa-pvp ja essoja jos haluaa mutta suosittelen bentsoja alkon kanssa.

Vierailija
18/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral on huume joka pitäisi muuttaa kolmiolääkeeksi ja reseptin saamista tiukentaa

Vierailija
19/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Propral on huume joka pitäisi muuttaa kolmiolääkeeksi ja reseptin saamista tiukentaa

Miksi pitää taas pilata ihmisten saama apu. No ei ole kaikille huume, voi hyvänen aika. Osa käyttää todella pieniä määriä esimerkiksi hermoston ja lämmönsäätelyn vuoksi, joka vetelee rytmihäiriötä. Jos tiukennetaan niin edes tarvitseva ei saa sitä rytmihäiriöön, ne ovat vakavia ja kauhua aiheuttavia kohtauksia, mitään pelottavampaa ei ole melkein. Ja sydänsairaat vanhukset voivat myös tarvita ym ihmiset.

Vierailija
20/24 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ottaa