Mitä tapahtuu jos sähköautolla ajaa kunnon mällin
Vaikka niin että runko ja akustot vähän nitkahtaa ja halkeilee, alkaako perustaa kuumottaa ja tukka nousee pystyyn?
Kommentit (34)
Jos akusto pahasti vaurioituu se voi syttyä tuleen.
Sammuttamiseen on palomiesten opittava uusi tekniikka, vedellä ja vaahdolla se sammuu huonosti koska siellä riittää kuumuuttaa ja reaktioita sytyttää tuli aina uudelleen jos on happea. Sähköautojen sammutukseen on kehitetty auton kokoisia peittoja jolla palo tukahdutetaan samaan tyyliin kuin niillä palohuovilla rasvapalo keittiössä.
Akusto räjähtää. Sähköauto on kuin pommi joka kulkee renkailla.
Vierailija kirjoitti:
Akusto räjähtää. Sähköauto on kuin pommi joka kulkee renkailla.
No ei räjähdä vaan palaa.
Jos et kuole heti sähköiskuun, niin kyllä akustopalo hoitaa eutanasian.
Vierailija kirjoitti:
Jos akusto pahasti vaurioituu se voi syttyä tuleen.
Sammuttamiseen on palomiesten opittava uusi tekniikka, vedellä ja vaahdolla se sammuu huonosti koska siellä riittää kuumuuttaa ja reaktioita sytyttää tuli aina uudelleen jos on happea. Sähköautojen sammutukseen on kehitetty auton kokoisia peittoja jolla palo tukahdutetaan samaan tyyliin kuin niillä palohuovilla rasvapalo keittiössä.
Otetaanko kuski sitä ennen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akusto räjähtää. Sähköauto on kuin pommi joka kulkee renkailla.
No ei räjähdä vaan palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos akusto pahasti vaurioituu se voi syttyä tuleen.
Sammuttamiseen on palomiesten opittava uusi tekniikka, vedellä ja vaahdolla se sammuu huonosti koska siellä riittää kuumuuttaa ja reaktioita sytyttää tuli aina uudelleen jos on happea. Sähköautojen sammutukseen on kehitetty auton kokoisia peittoja jolla palo tukahdutetaan samaan tyyliin kuin niillä palohuovilla rasvapalo keittiössä.
Otetaanko kuski sitä ennen pois.
Se on tietysti aina tavoite. Tai että kuski poistuu itse jos pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akusto räjähtää. Sähköauto on kuin pommi joka kulkee renkailla.
No ei räjähdä vaan palaa.
Niin, yksikään tuossa esitetyistä autoista ei räjähtänyt vaan syttyi palamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akusto räjähtää. Sähköauto on kuin pommi joka kulkee renkailla.
No ei räjähdä vaan palaa.
Niin, yksikään tuossa esitetyistä autoista ei räjähtänyt vaan syttyi palamaan.
Räjähdys on vain tulipalo joka tapahtuu leimahtamalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akusto räjähtää. Sähköauto on kuin pommi joka kulkee renkailla.
No ei räjähdä vaan palaa.
"What causes battery fires in phones, electric cars and passenger planes" kysyy Fry tuossa.
Etkö osaa englantia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akusto räjähtää. Sähköauto on kuin pommi joka kulkee renkailla.
No ei räjähdä vaan palaa.
Niin, yksikään tuossa esitetyistä autoista ei räjähtänyt vaan syttyi palamaan.
Räjähdys on vain tulipalo joka tapahtuu leimahtamalla...
Ei muuta edellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akusto räjähtää. Sähköauto on kuin pommi joka kulkee renkailla.
No ei räjähdä vaan palaa.
Niin, yksikään tuossa esitetyistä autoista ei räjähtänyt vaan syttyi palamaan.
Ruutikaan ei räjähdä, vaan palaa nopeasti, eli patteriautouskovainen on ihan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akusto räjähtää. Sähköauto on kuin pommi joka kulkee renkailla.
No ei räjähdä vaan palaa.
Niin, yksikään tuossa esitetyistä autoista ei räjähtänyt vaan syttyi palamaan.
Ruutikaan ei räjähdä, vaan palaa nopeasti, eli patteriautouskovainen on ihan oikeassa.
Ruuti palaa sitä nopeammin mitä suuremmassa paineessa palo tapahtuu. Aseen pesässä on tuhansia baareja painetta, sähköauton akun ympärillä yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos akusto pahasti vaurioituu se voi syttyä tuleen.
Sammuttamiseen on palomiesten opittava uusi tekniikka, vedellä ja vaahdolla se sammuu huonosti koska siellä riittää kuumuuttaa ja reaktioita sytyttää tuli aina uudelleen jos on happea. Sähköautojen sammutukseen on kehitetty auton kokoisia peittoja jolla palo tukahdutetaan samaan tyyliin kuin niillä palohuovilla rasvapalo keittiössä.
Otetaanko kuski sitä ennen pois.
Yleensä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008817602.html
Tuossa tapauksessa niin ei kyllä pystytty tekemään kun palo oli niin raju.
Räjähdys on sanana sillälailla epätarkka ettei sille ole eksaktia määritelmää. Sähköauton akuista on kyllä kolareissa tullut näyttävät liekkejä leimahtaen, mutta onko se räjähtäminen on mielipidekysymys. Detonaatiota ei ole tapahtunut koska ei akussa ole sellaisia aineita jotka sitä pystyisi ylläpitämään. Ja tämän vuoksi ei ole kummoista paineaaltoakaan mikä aiheuttaisi vaurioita. Sähköautojen akkupaloissa ongelma on se kuumuus ja palosta syntyvät myrkylliset kaasut (kuten tulipaloissa yleensäkin) sekä sitten tuo herkkä uudelleensyttymisen vaara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos akusto pahasti vaurioituu se voi syttyä tuleen.
Sammuttamiseen on palomiesten opittava uusi tekniikka, vedellä ja vaahdolla se sammuu huonosti koska siellä riittää kuumuuttaa ja reaktioita sytyttää tuli aina uudelleen jos on happea. Sähköautojen sammutukseen on kehitetty auton kokoisia peittoja jolla palo tukahdutetaan samaan tyyliin kuin niillä palohuovilla rasvapalo keittiössä.
Otetaanko kuski sitä ennen pois.
Yleensä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008817602.html
Tuossa tapauksessa niin ei kyllä pystytty tekemään kun palo oli niin raju.
Oliko Porche sähköinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos akusto pahasti vaurioituu se voi syttyä tuleen.
Sammuttamiseen on palomiesten opittava uusi tekniikka, vedellä ja vaahdolla se sammuu huonosti koska siellä riittää kuumuuttaa ja reaktioita sytyttää tuli aina uudelleen jos on happea. Sähköautojen sammutukseen on kehitetty auton kokoisia peittoja jolla palo tukahdutetaan samaan tyyliin kuin niillä palohuovilla rasvapalo keittiössä.
Otetaanko kuski sitä ennen pois.
Yleensä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008817602.html
Tuossa tapauksessa niin ei kyllä pystytty tekemään kun palo oli niin raju.
Oliko Porche sähköinen?
Minfon mukaan ei, ihan tavallinen Boxster vuodelta 2001.
Samat törmäystestit niille tehdään kuin kaikille autoille. Todennäköisesti sähköauto on suuren massan ansiosta kolarissa se joka jyrää ja se toinen kevyempi auto on se joka murskaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos akusto pahasti vaurioituu se voi syttyä tuleen.
Sammuttamiseen on palomiesten opittava uusi tekniikka, vedellä ja vaahdolla se sammuu huonosti koska siellä riittää kuumuuttaa ja reaktioita sytyttää tuli aina uudelleen jos on happea. Sähköautojen sammutukseen on kehitetty auton kokoisia peittoja jolla palo tukahdutetaan samaan tyyliin kuin niillä palohuovilla rasvapalo keittiössä.
Otetaanko kuski sitä ennen pois.
Yleensä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008817602.html
Tuossa tapauksessa niin ei kyllä pystytty tekemään kun palo oli niin raju.
Oliko Porche sähköinen?
Minfon mukaan ei, ihan tavallinen Boxster vuodelta 2001.
Niin sen tosiaan unohdin mainita, että bensa-autohan siinä palaa.
Rikkihappoa valuu persvakoon.