Tajusin, että olen ollut pitkään ahdistunut
Oikeasti jo vuosia...
Tänään sen tajusin. Jäin vanhasta työpaikasta äitiyslomalle jo 7 vuotta sitten. Hoitovapaalla irtisanouduin ja menin muualle töihin. Tämä vanha työpaikka oli ahdistava , siellä tapahtui ikäviä asioita. Tänään tajusin olevani jo vuosi sitten ahdistunut. Näin tänään vanhan työkaverin tuolta vanhasta työpaikasta. En halunnut moikata ja toivoin, ettei hän tunnista minua. Tajusin myöhemmin, että olen vältellyt vanhoja työkavereita ihan oikeasti todella paljon ja turhaan. Eivät he minulle olleet ilkeitä. Ymmärsin myös, että irtisanouduin työpaikkaan kohdistuneen ahdistuksen vuoksi. Olisi pitänyt jo silloin osata hakea apua.
Kommentit (8)
Saikutin myös tuohon aikaan ja kerroin lääkärille selkäni olevan kipeä. Sain sairaslomaa monta kuukautta raskaana. Ymmärrän nyt, että taisin olla masentunut
Pelkään myös työntekoa. Seuraavat työpaikat oli myös kamalia, niistä tuli traumat. Eräs työpari mm. Kiusasi
Ahdistuneisuus tulee sisäisistä tekijöistä, vaikka moni luulee, että ulkopuoliset tekijät ovat vaikuttavia. Aina ympäristössä on tekijöitä, jotka ahdistavat, jos niiden antaa ahdistaa. Jos lähtee sutta pakoon, tulee karhu vastaan. Itse on pidettävä puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuneisuus tulee sisäisistä tekijöistä, vaikka moni luulee, että ulkopuoliset tekijät ovat vaikuttavia. Aina ympäristössä on tekijöitä, jotka ahdistavat, jos niiden antaa ahdistaa. Jos lähtee sutta pakoon, tulee karhu vastaan. Itse on pidettävä puolensa.
Eli mistä ahdistukseni siis kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että annat ulkopuolisten tekijöiden vaikuttaa itseesi. Puolustaudu, jos koet tulleeksi huonosti kohdelluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että annat ulkopuolisten tekijöiden vaikuttaa itseesi. Puolustaudu, jos koet tulleeksi huonosti kohdelluksi.
Mitenkähän annan esim työkaverien vaikuttaa itseeni. Ahdistun jotenkin ihan kaikesta
Seli, seli. Ota vastuu itsestäsi ja lopeta valittaminen.
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA