Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan punaiset posket!

05.11.2006 |

onkohan allergiaa...?ovat myös kuivat.olen yrittänyt iltaisin rasvata niitä mutta tyttö ei pidä siitä,varmaankin kirvelee.

ei tosin koko ajan ole punaiset.

tyttö on nyt 8kk ikäinen ja syö ihan jo liha ja kasvissoseita päivittäin.onkohan niissä jokin ruoka-aine joka voisi " oireilla" ?

osittain vielä imetän,mutta saa myös korvikemaitoa.

kiitos jos joku osaa vastata!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6 kk vanhalla on poskissa selkeästi ulkoilmasta johtuvaa punaisuutta. Eilen ne helottivat ihan mahdottomasti, laitoin niihin bebanthenia ja aamulla olivat jo ok. Mutta äsken kun ulkoilimme tunnin verran niin taas on pojan posket kuin puolukat... ja väri ja kuivuus siis jää eikä lähde ppois sisälläkään.

Siis allergia on varmasti mahdollinen syy, mutta ulkoilma myös...?

Vierailija
2/11 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojille tullut hampaista punaiset helakat läntit poskiin. Laikut tulee ja menee ja niitä tulee viikon parin ajan, kun hampaat on tuloillaan. Oiskohan teillä sama?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja johtunut ihan vaan ilmojen kylmyydestä ja kuivuudesta. Olen aina laittanut ennen ulkoilua Ceridalin rasvaa (ei vettä) poskiin ja samoin sisälle tullessa.

Isommalla ei enään tuon vauva iän jälkeen ole posket talvella karheutuneet, mutta kuola+pakkanen aiheutti sen.

Ovat atooppisia kummatkin ja nyt pienemmällä heti pakkasten alkaessa lehahti posket karheaksi ja punaiseksi.

Vierailija
4/11 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin alkoi poskien punoitus heti kun mittari laski pakkasen puolelle. Ja vähän karhean oloisetkin välillä. Laitan monesti yöksi Bebanthenia poskiin ja leukaan. Aamulla on taas paremmat. Tämä on ihan normaalia pienillä lapsilla.

Tuohon edellisen vastaajan vastaukseen kommentoisin sen verran että nykyisin on suositus että pakkaseen EI SAA laittaa ulos mentäessä voiteita/rasvoja iholle. Se pahentaa paleltumista, kun se " jäätyy" iholle. Enne aikaanhan näin tehtiin aina lapsille, mutta nykyisin ei enää. Kysy asiasta lisää apteekista tms.

Vierailija
5/11 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä oli laitettu Ceridal-öljyä (Lipolotion)? En tiedä suositellaanko sitäkään, mutta siinä ei ainakaan ole tavallisten rasvojen ongelmaa eli voiteen sisältämän veden jäätymistä iholle.

Vierailija
6/11 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laitan n. tunti ennen ulkoilua siis aamupesujen yhteydessä eli ehtii imeytyä ja ei jäädy kun ei sisällä vettä ja meidän ihotautilääkäri on kyllä suositellut käyttämään juuri lipogeeliä poskiin.

Mutta ainakin ulkoilun jälkeen kannattaa rasvata hyvin.

Vierailija
7/11 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

Olen oman vauvani (7kk) punaisia poskia ihmetellyt muutaman päivän ja löysin muutamia päiviä sitten tältä palstalta kirjoittelua aiheesta... oli useampi kirjoittaja, jonka vauvalla oli peruna-allergiasta johtuvaa punoitusta. No minä kokeilemaan perunatonta ruokavaliota vauvalle ja niin vain näyttää, että posket ei punota ainakaan niin paljon. Eli kai se on vaan kokeiltava mistä johtuu, kokeilin kyllä Bepanten rasvaakin, eikä siitä haittaakaan ole ollut.

terkuin merimanteli

Vierailija
8/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan sattui että meitä ihmettelijöitä on siis enemmänkin tämän aiheen parissa juuri nyt...

Just eilen laitoin Yahoo -ryhmällemme kyselyä että mikä nyt on kun 6kk poikani posket on koko ajan punaset ja röpeliäiset. Ajallisesti tää alko pakkasten alettua mutta myös eka hammas puhkesi just...

Itse kyllä ekana mieleen tuli allergia, mutta kun ruokavaliossa ei oo mitään muutosta ollut nyt ainakaan kuukauteen, samoja ruokia syödään koko ajan...?

t:kahu ja pentu

Vierailija
9/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. voide sisältää lanoliinia, joka pitkäaikaisessa käytössä altistuttaa ihoa. Bebanthenia käytin itsekin miltei joka vaivaan, mutta kun kuulin lanoliinista olen käyttöä vähentänyt. Moni aikuinen ihminen on allerginen lanoliinille, miksi ei siis vauvakin

Vierailija
10/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut poskiin yöksi ja päivälläkin Natusan lastenvoidetta. Mutta tosiaan en laita ennen ulos menoa, jäätyy naama.

Tämä talvi kuiva tekee ihon kuivumista, mutta myös ainakin meillä se kun syö ruokaa, niin pitää usein päivässä pestä naama, kun ruoka sottaa, niin sekin kuivattaa ihoa.

Bebanthenia olen käyttänyt vain harvoin, esim, jos huulet niin kuivuneet, että on haava jopa ja tihkuu verta. Ainakin neuvolanlääkäri sanoi,kun kysyin että onko ok käyttää Bebanthenia kuivuneisiin huuliin, niin ok. Mutta ei sitä Bebanthenia tosiaan munkaan käsityksen mukaan kannata jatkuavasti käyttää. Mielummin jotain muuta perusvoidetta naamaan.

Vierailija
11/11 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen - ja terveydenhoitaja käsitystäni vahvisti - että todennäköisin syy näihin poskien punoitteluihin on talven tulo! Peruna-allergia punaisten poskien syynä on hyvinkin harvinainen, vaikka posket tosin voivat reagoida ruoka-aineisiin ILMAN, ETTÄ KYSE OLISI ALLERGIASTA! Vauvan iho on niiiiiiiiiiiiiiiiiiin ohut ja vauvan reaktiot esim. uusiin ruoka-aineisiin " kokonaisvaltaisia" , että vaikka jokin ruoka-aine posket punoittamaan saisikin, niin välttämättä kyse ei ole allergiasta.

Meidän neidillä alkoi posket kuivua ja punoittaa tismalleen samaan aikaan, kun itselläni alkoivat kädet kuivua. Minulla siis kädet kuivuvat, kun vaan sopivat ilmat (kylmät & kosteat) alkavat. Ja ovat kuivat koko talven. Ja hampaiden tulokin kyllä saa posket punoittamaan, koska hampaiden tulo aiheuttaa tietynlaisen tulehdusreaktion elimistössä (tähän liittyy se lämmönnousukin hampaidentulon aikaan).

Älä siis stressaa itseäsi allergialla, luultavasti kyse on vain " talviposkista" :o) Ainakin jos ei mitään muita merkkejä allergiasta ole!

Mukavaa talvenalkua kaikille punaposkille :o)