Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA, kuinka lopettaa imettäminen pehmeästi, kun neiti ei suostu juomaan maitoa kuin tilkkoja?

22.08.2008 |

Valitettavasti minulla on pakkopulla nyt lopettaa imetys:( Sain tietää kilpirauhasen liikatoiminnasta. Puolitoista viikkoa olen syönyt minimi lääkitystä ja imettänyt, nyt sitä lääkitystä pitäisi nostaa lääkärin mukaan jo tänään niin että en voi enään imettää. (oireet eivät ole loppuneet) päätin kuitenkin uhmata lääkärin sanaan ja jatkaa vielä tällä lääke määrällä odottaen ensi viikon yksityisen lääkärin mielipidettä. Nyt siis imetys pitäisi lopettaa mieluiten jo viikonlopun aikana, mutta viimeistään ensi keskiviikkoon mennessä!!!

Tyttö on nyt 7kk ja syö kyllä ruokansa hyvin 4-5 ateriaa päivässä eli siitä ei ole kyse että nälkä yllättäisi. Mutta siltikin maitoa pitäisi juoda.

Ollaan yritetty reilut kolme kuukautta opettaa pulloa ja sitten nokkamukia kaikilla eri nokkayhdistelmillä ja eri syöttäjillä. nyt kuitenkin se olisi opittava.

Mitäteen kiellänkö tissin kokonaan vai mitä?? Ajattelin, että opeteltaisiin päivällä niin etten antaisi tissiä ja jos ei heti onnistu niin illalla antaisin tai jotain........................... voi kun tämä raastaa äidin sydäntä. Aina päädytään huutokonserttiin. Haluaisin että hän ottaisi nyt maidon minulta siis mukista, koska minulta se pitää ottaa viikollakin kun isi on töissä!!

Oireet on saatava kuitenkin kuriin muuten en jaksa pientä hoitaa joten kaikki neuvot otetaan vastaa!!!!!

Riikka ja tytsi /kk

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleko koittanut hörpyttämistä? Ja oletko siitä pullosta/nokkamukista antanut omaa maitoa vai korviketta? Nyt on vähän myöhäistä neuvoa että opeta ensin juomaan omaa maitoa ja vaihda sitten korvikkeeseen kun se sujuu...

Uskoisin kyllä että tyttö alkaa kyllä juomaan kunhan on pari päivää ilman tissiä. Tosin meidän poikaa imetin reilun vuoden, eikä se oppinut maitoa juomaan ennenkuin lähempänä kahden vuoden ikää. Onneksi piimää sain jonkin verran uppoamaan, mutta "liian vähän" joi kaiken aikaa. Silti ihan kelpo poika siitä tuli :) Neuvolantäti sanoi silloin meille, että lapsi saa ruoastakin tarvitsemansa nesteen, mutta tietysti noin pienelle olisi tähdellistä että maitomäärä saataisiin täyteen.

Ja esikoinen meillä ei muuten suostunut juomaan tavallista maitoa, vaan hänelle annettiin hylaa, kun tottui makeaan äidinmaitoon ja tuo hyla on makeampaa kuin tavallinen maito. Oleko koittanut eri korvikkeita, kun niissäkin varmasti maku vaihtelee?

Sen verran neuvoisin, että kun tissin kiellät, niin kiellä se kokonaan. Jo kerrasta vauvakin oppii, että kun tarpeeksi huutaa ja kieltäytyy pullosta niin kyllä viimeistään illalla tissiä saa...

Vierailija
2/11 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan koitettu opettaa äidinmaidollakin, mutta viemäriin on huvenneet varastot. Nyt ollaan kokeiltu tuttelilla ja semperillä aiemmin myös nannilla. Eilen annoin aamulla viimeisen kerran rintaa ja sen jälkeen ei ole suostunut mistään maitoa juomaan kunnolla. Aluksi maisteli ja irvisteli uja koitti tastella vastaan. Nyt huutaa jo kun näkeekin pullon tai mukin.

Mulla on rinnat kipeenä. Olen pumpannut aina kun on ollut pinkeet niin vähän pois, että helpottaa.... kauankohan joutuu pumppaamaan???

On tää vaikeeta kun lapsi katsoo mua hädissään ja ihmeissään ja tuijottaa rintoja. olenkin ollut vähän sivummalla ja mies saa hoitaa hommat. tyttö on ihan reppana ei oikein kiinnosta leikit ja on tosi väsynyt kaikesta huutamisesta ja pulloreeneistä. onneksi syö ruoat hyvällä ruokahalulla.

Olis jo ohi..

Riikka tissit kipeenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa tylyltä, mutta vauvalle on varmasti parasta, kun itse olet varma siitä mistä maito annetaan...kuten joku tuolla viittaiskin aiemmin, vauva kyllä kokeilee kaikki keinot. Itse esikoisen kohdalla jouduin kans lopetttamaan imettämisen samoihin aikoihin kanssasi (töihin paluun akia) ja kauheaa oli MINULLE; vauvalle ie kelvannut aluksi nokkamukit tai pullot, kunnes keksimme luonnokumisen muotoillun tuttipullon tutin (olisko ainu-merkkinen). Ja korvikkeista nan oli ainoa merkki joka kelpas. Sitten iskä lähti muutamaksi tunniksi reissuun vauvan ja maidon ja pullon kanssa, ja olipa maistunut, kun oli nälkä! Sen koommin tissiä ei enää tarjottu meillä. (Mutta minullekin se oli rankkaa, kuten sinulle, joten ymmärrän sydänsurusi...)

Ehkä tuon verran pienen on kuitenkin helpompi pullosta juoda maitoa, kun määrät on suurehkoja, mutta kyllä nokkamukikin kannattaa esillä pitää, jos taito on jo hankittu!

Ja lypsämisestä vielä, että en suosittelisi voimakasta pumppaamista, vaan ihan lypsämällä pieniä määriä, niin kyllä se maidon määrä tyrhtyy melko nopeasti ainakin suurimmaksi osaksi (ei ainakaan enää ihan pakota!).

Itselläkin imetyksen lopettaminen taas pian edessä, nyt kolmatta kertaa, ja aina se jollakin lailla on niin vaikeaa; se luopuminen ja uuden aloittaminen...sniif. Tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia; kerrohan kuinka sujuu!

Vierailija
4/11 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ollut nyt pääsääntöisesti juuri tuo ainun luonnonkuminen käytössä sitten myös mammin pullo ja ensimuki ja nukin pullo ja nokkamuki luonnonkumilla ja tavallisella sitten on sellainen kova nokkamuki myös ja sitten sellainen mistä imetään..... eli näitä löytyy. Olenkin päätellyt ettei se vaikuta mistä sitä maitoa antaa, jos siitä joutuu imasemaan. illalla tapahtui edistystä, tyttö joi maitoa jonkin verran snapsilasista:) SNAPSILASISTA!! jotain edes, jee.

Mitä tarkoitit tuolla "... vauvalle on varmasti parasta, kun itse olet varma siitä mistä maito annetaan..."? Eli päätös siitä ettei tissiä anneta vai päätös siitä mistä se korvike annetaan mukista vai pullosta?

Ollaan meinaan välillä kyllä vaihdeltu pulloja jos vaikka hämääntyisi niin tyystin että alkaisi imuttaa;) Illalla tuli kyllä niiiiin pitkät sydäntä särkevät huudot ja kun ojentaa käsiään koti mua ja tuijottaa rintoja, auts. Mutta sitten vähän helpotti kun hörppi maitoa lasista. Ajattelinkin, että alan nyt tarjota joka aterian yhteydessä siitä, että syntyi jotain tapaa siitä ja pitäisi pulllosta hieman taukoa kun on nyt niin hermona sille.

Arki jatkuu huomenna ja mies menee töihin voi kun huomenna ei enään itkettäisi niin paljon... äiti ja tytär;)

Vierailija
5/11 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuolta av-puolelta pinoa, sieltä olitkin saanut roppakaupalla hyviä neuvoja. Eipä kai siinä muu auta, kuin aika. Vauva on siitä onnellisessa asemassa, että ei pysty muistamaan kovin kauaa taaksepäin asioita. Eli kunhan muutama viikko kuluu ja sultakin maidontulo loppuu ettei enää hajuakaan ole, niin ei se vauvakaan enää mitään muista.

Tosiaan se maidontulo helpottaa nopeasti kunhan vain pumppaat ihan pakollisen pois eikä yhtään enempää. Mutta pidä huoli ettet saa rintatulehdusta!

Kaikki sympatiat sinne ja tsemppiä koitokseen!

Vierailija
6/11 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö ei ole vieläkään ottanut maitoa, vettä tilkkoja. Onneksi maitojauhe on olemassa:)

Riikka

Vierailija
7/11 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Oletko kokeillut velliä? Sehän menee maidosta... Meillä on suunnatonta herkkua velli ja se syödään PILLILLÄ! Olen tarjonnut jokaista velliä pillillä, reikä vain päälle ja pilli sisään, ja ihan mahdottoman hyvin juo. Meilläkään ei siis olla juotu korviketta koskaan. Paitsi en tiedä mahtaisko nyt ottaa, mutta ei meidän tarvitse varmaan yrittääkään, ku imetän edelleen. Neiti 9kk.

Tsemppiä teille! :-) Laitathan kuulumisia.

Itse olen sitä mieltä, ettei kovin paljon vaihtelisi erilaisten pullojen ja nokkapullojen välillä vaan opettelisi jonkun yhden... Kyllä siinä varmasti vähän aikaa kuluu, mutta olisi se tuttu pullo/nokkamuki/pilli mistä juo... Kokeilisi vaikka sinnikkäästi muutaman päivän pillillä??

Vierailija
8/11 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkak!

En tiedä onko neuvoistani apua. Meilläkin alettiin jo huutaa, kun näkikin nokkamukin, vaikka olisinkin antanut juoda mukin reunasta. Unohdin sitten vähäksi aikaa koko nokkamukin ja korvikkeen. Sitten parin päivän päästä aloitin juottamaan ihan lasin reunasta ja nyt osaakin juoda aika hyvin jo lasin reunasta. Mutta yhtäkkiä alkoikin imu-otteella juomaan lasin reunasta ja sitten vaihdoin maidot nokkamukiin ja sen jälkeen onkin juonut melko hyvin nokkamukista.

En tiedä mikä tuon teki, mutta nyt välillä juotan nokkamukista ilman venttiiliä, jos ei muuten meinaa sujua. Edelleenkään ei hirmuisia määriä juo, mutta juo jotakin. Tosin mä imetän edelleen, mutta yritän päästä siitä mahdollisimman pian.

Ymmärrän kyllä surun, koska meilläkin hamuillaan päivällä. Tsemppiä!!!

Kille

Vierailija
9/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokeilin tänään, ei ole tutilla tai pullolla väliä;))) kaikki käy:)

Vierailija
10/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin tänne tekemään raporttia, jos vaikka joku on joskus samassa tilanteessa.

Eli siis kaikki neuvot mitä tuli kokeilin, joskus otti vähän maitoa, mutta seuraavalla yrityksellä ei. tutit, pullot, lasit, pillit, mukit.... tämän viikon olen hörppyyttänyt nokkiksesta ja päivässä mennyt vajaa desi. Ei oikein osaa siitä kunnolla ottaa. Eilen alkoi imuttaa sitä reunaa, sen innoittamana kaivoin tänä aamuna tuttipullon esiin ja TA-DAAAAA. neiti on juonut tänään maitoa kuin vanha tekijä varmaan 500ml yhteensä. Eli se mikä auttoi oli aika.

Kaksi viikkoa meni siihen että tissi unohtui ja neiti tottui korvikkeen makuun. Kyllä äidin sydän keveni:)

Kiitos kaikille neuvoja ja tukea antaneille. Kyllä oli tytön ilme niin ihanan tyytyväinen kun maha täyttyi ruuan pääle maidosta:)))))

Riikka

Vierailija
11/11 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uudesta taidosta ja täydestä masusta ;)