Millaiset keskusteluvälit sinulla on miehesi kanssa?
Tukeeko hän sinua, esim. jos haluaisit lähteä opiskelemaan? Auttaisiko lapsen hoidossa? Kannustaisiko sinua? Mistä muulloin keskustelette?
Meillä tahtoo vähän tämä puoli tökkiä. Minä haluaisin jatkamaan opintojani yliopistossa, mutta mies ei oikein ymmärrä, että ei se käy noin vain. Opiskelukaupunkiin matkaa 150 km. Lapsi jo 7v, mutta minä olen käytännössä ollut aina lapsen kanssa. Mies ei ymmärrä, että lapsi tarvitsee aikaa ja huomiota. Ei se ole huomiota lapselle, että mies lukee lehteä ja lapsi pelaa pleikkaria tai kattoo tv:tä-
Kommentteja, onko muilla samanlaista?
Kommentit (3)
jos olis aikaa. Käytännössä molemmat on vuorotöissä ja toinen yleensä jo nukkumassa kun toinen tulee töistä. Ja aamulla toinen ehtii lähteä ennenkuin toinen herää. Ei tämä kivaa ole, mutta ehkä tätä ei loputtomiin kestä. Etsin koko ajan päivätyötä.
Parina iltana viikossa käyn päivätyöni lisäksi tekemässä keikkaa, jolloin lapset (2- ja 4-vuotiaat) ovat mieheni vastuulla tuon ajan. Meillä on sovittu tv:n katselulle rajaksi puoli tuntia illassa, esim. Pikku 2. Sinä aikana mies lukaisee päivän lehteä tms. ja laittelee tiskit ruokailun jäljiltä. Loppuillan leikkii lasten seurana, yleensä rakentelevat legoilla.
Entä jos tekin sovitte ajan pleikan peluulle ja tv:lle? Olisiko jotain puuhaa, mitä miehesi mielellään tekee lapsen kanssa, joku liikunnallinen harrastus kenties?
Mihin aikaan palaisit illalla kotiin? Ehtisitkö sitten vielä viettää aikaa lapsesi kanssa?
Voidaan puhua ihan kaikesta, ja meidän suhde varmaan aika lailla perustuukin sille keskusteluyhteydelle, mikä syntyi heti ekoilla treffeillä 7 vuotta sitten. Vaikka ollaan ihan eri aloillakin, me puhutaan usein työhön liittyvistä ongelmista, ja toinen voi antaa jotain uusia näköaloja asioihin, koska suhteen aikana on kehittynyt jonkinlainen tietämys siitä, mitä toinen tekee ja miksi.
Ei tämä nyt auttanut sua ap, mutta kerran kysyit. :/