Ahdistaa kun tiedän nyt etten tule koskaan saamaan omaa poikalasta
 Meillä on pelkkiä tyttöjä, jotka ovat kaikki ihania ja rakkaita, mutta tunnen itseni vajavaiseksi kun meillä ei ole yhtään poikaa. Olin aina halunnut saada sekä tytön että pojan. Olisin ihan yhtä ahdistunut jos meillä olisi vain poikia.
 Nyt on lapsiluku täynnä, joten tilanteeseen ei tule muutosta.
 Voisikohan jostain terapiasta olla tilanteessani apua?
Kommentit (26)
 Jos olisit kokenut lapsettomuuden, niin tuskimpa ajattelisit noin...
 Mielestäni ajatuksesi osoittaa jonkinmoista kiittämättömyyttä :(
 Lapsi sukupuoleen katsomatta on suurin lahja jonka elämässään voi saada ja kun mietit asiaa niin että kaikki eivät edes saa sitä yhtäkään omaa jälkeläistä...

Turha tässä nyt on lähteä analysoimaan onko kyse traditionaalisesta ajattelusta että pojat ois parempia kuin tytöt vai mistä. Tärkeintä on se mitä itse tunnet ja siihen pitää lähteä etsimään ratkaisua. Älä välitä ilkeistä kommenteista.
 Itselläni on myös tyttöä ja pitkään ahdisti kun tiesin etten poikaa koskaan saa. Vähitellen on kuitenkin enemmän ollut päällimmäisenä tunne, että perheemme on täydellinen näin. Olen myös saanut elämääni muita tavoitteita kuin lapset. Enää se pieni poika ei kummittele unissa ;)
 Tsemppiä, jos tuntuu että haluat terapiaan, ei ole mikään häpeä hakea apua että pääset asiasta yli!
 mutta luuletteko että terapiasta olisi apua.
 Tämä nimittäin itkettää minua koko ajan.
vaikea olla, kun mihinkään ei voi tyytyä ja mitään ei voi itse selvittää, vaan on maksettava toiselle apinalle 500¿/tunti, jotta saisi ajatuksensa jäsenneltyä.
 ja liioittelit äsken vähän, ei asia minua koko ajan itketä, mutta aina kun mietin sitä, niin silloin tulee kyynel silmään.
 Onko joku nähnyt Sibelius-leffan? Eilisessä Nevadassa oli siitä maininta ja Sibeliuksellahan oli kai kuusi tyttöä ja toivoi kovasti poikaa, olisi kiva nähdä miten Sibeliuksen kaltainen suurmies tilanteesta tokeni.
Lapsettomuutta ei olla koettu, en tiedä olisiko perspektiivi silloin eri, tuskinpa.
mutta haluaisin päästä sisälle myös poikien maailmaan, nähdä miten ja miksi miehet kasvaa niin erilaisiksi.
Käsittääkseni ainakin yksi Sibeliuksen tytöistä kuoli lapsena, joten hänellä on ollut varmasti realistisempi maailmankuva kuin sinulla ap. Ymmärrän jos olet pettynyt ettei elämässä saa kaikkea mitä haluaa, mutta suhteuta " surusi" . Aitoa sellaista et olekaan varmaan elämässäsi vielä joutunut kokemaan.
 omissa lapsissa, omissa sisaruksissa, omissa serkuissa, lasten pikkuserkuissa, käsittää.
 Mulla on vain siskoja, vain tyttöserkkuja ja nyt vain tyttäriä.  Ja kaikilla serkuillanikin on vain tyttäriä.
Lisääntyykö se taakka siitä ettei sukuumme ole sodan jälkeen syntynyt yhtäkään poikaa?
kauheaa kuvitteellisen pojan kannaltra ajatella mitkä olisivat odotusarvot hänelle. ja mikä olisi sisarkateuden määrä perheessä kun poika olisi niiiiiin ainutkertainen. lastenne, niiden tyttöjen ja potentiaalisen pojankin puolesta melkein on toivottavaa, että se poika todellakin jää tulematta.
Myös minulla on vain siskoja ja omat lapseni ovat tyttöjä. En ole tästä kärsinyt. En sitten tipan vertaa. Ainoa asia, josta olen kärsinyt on äitini, joka ajattelee juuri kuin sinä. Mieti, mitä teet tyttärillesi! Koko elämäni olen kuullut, miten poika tekisi sitä ja poika tekisi tätä. Koko ajan haikailtiin poikalasta, josta varttuisi oikea ihmemies. (Sen sijaan, että iloittaisiin sitä, että me tytöt menestymme todella hyvin elämässämme)Ajattele miten vääristät tyttäriesi maailmankuvaa ja käsitystä tyttönä/naisena. Ole onnellinen lapsistasi . Ajattele, mitä ajattelet mutta älä sano tai osoita sitä lapsillesi.
 Voit itse tehdä asiasta suurta vankinkoa perheellesi. Ole aikuinen ap!
 T. myös tyttöjen äiti, joka on kiitollinen perheestään juuri sellaisena kuin se on
Vierailija:
Lapsettomuutta ei olla koettu, en tiedä olisiko perspektiivi silloin eri, tuskinpa.
 meillä on ihana poika ja toinen tulossa. Lapsettomuustutkimuksissa kävi ilmi että miehellä vain y-siittiöitä. Eli ei koskaan tyttölasta minulle ellen vaihda miestä. Ja sitä en tee tietenkään, mutta kyllä harmittaa.
 Ja kyllä, tunnen pientä pettymystä/kateutta aina kun tuttava piiriin syntyy tyttö.
Vierailija:
meillä on ihana poika ja toinen tulossa. Lapsettomuustutkimuksissa kävi ilmi että miehellä vain y-siittiöitä. Eli ei koskaan tyttölasta minulle ellen vaihda miestä. Ja sitä en tee tietenkään, mutta kyllä harmittaa.Ja kyllä, tunnen pientä pettymystä/kateutta aina kun tuttava piiriin syntyy tyttö.
Niin, joillakin on tyttöjä, toisilla poikia, toisilla molempia. Itse en ole koskaan tajunnut tuota sukupuoleen tuijottamista (ja kitselläni on siis " vain" toista sukupuolta). Kaksi tyttöä voivat olla keskenään paljon erilaisempia kuin tyttö ja poika. Lapset ovat persoonia ja sukupuoli on vain yksi lapsen " ominaisuus" . Harmittaa lukea tällaista vinkumista terveiden lasten vanhemmilta. Vanhemmilta, jotka itse tuntuvat olevan lapsia.
en tuu koskaan saamaan omaa Jaguaria enkä luksuskämppää Lehtisaaresta! Harmittaa pirusti. Miksi sun tai kenenkään pitäisi saada kaikki kivat asiat maailmassa!? Heti kaikki mulle vaan eikä osata olla onnellisia siitä mitä jo on. Omituista.
Sitä paitsi Jagge on ihan paska auto, kaikki brittiautot on.
Olen tyytyväinen lapsistani ja siitä, että he ovat terveitä. En koe mitään tarvetta saada enempää lapsia kuin nämä. Yritä, ap, vaan hyväksyä, ettei elämässä kenties aina saa kaikkea.