Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut jäävät roikkumaan exiensä perheeseen?

Vierailija
31.10.2022 |

Sanottakoon heti alkuun, että henkilöllä, tässä vaikka Kaisa, ei ole lapsia kenenkään kanssa ja kyse on korkeintaan muutamien vuosien suhteista. Mielestäni tämä on siinä mielessä outoa, että Kaisalla on mennyt välit itse exiinsä, mutta on pakkomielle pitää yhteyttä tämän sukuun tai perheeseen. Onko tämä ihan normaalia, kun muihin vastaaviin en ole törmännyt?

Esim. Seurusteli kaksi vuotta exänsä Heikin kanssa ja erosivat todella huonoissa väleissä, Heikillä ei ole mitään halua enää nähdä koko ihmistä eivätkä ole nähneetkään. Kaisa nyt kuitenkin vieläkin 10 vuoden jälkeen omasta aloitteestaan pitää satunnaisesti yhteyttä Heikin perheeseen (sukulaisiinkin), en tosiaan tiedä miksi kun kyseessä ei ole yksinäisiä ihmisiä.

Nyt suunnittelee menevänsä kylään toisen, 6 vuoden takaisen exänsä Matin mummon luokse, joka ei ole edes kysellyt tämän perään. Ihan vaan kun tykkäsi tuosta mummosta ja tämä siitä. Mummo tykkää kyllä tämän exän uudestakin puolisosta. Kaisa on myös itse uudessa suhteessa, joten eläisi nyt sitä uutta elämää uuden kumppanin suvun seurassa.

Tässä vain esimerkkejä, millaisista suhteista Kaisa ei osaa päästää irti, onko tässä joku trauma vai mikä on syynä? Ymmärtäisin jos välit exiin olisivat kunnossa.
En kerro olenko ex vai Kaisa itse.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

noloa kirjoitti:

Nää on niitä roikkujia, joista ei pääse millään eroon. Kai se on kiusan tekoa. 

No en mä tahallaan tee kiusaa, vaan on vaikeaa päästää irti. En tiedä miksi, haluaisin niin kovasti että esimerkiksi tuo mummo muistaisi minut ja pyytäisi jatkossa kahville erikseen. Tänne on helppo myöntää tämä asia, mutta vain yhdelle olen kertonut kasvotusten.

Vierailija
22/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen, läheiseen ihmiseen yhteydenpito tuntuisi ihan normaalilta. Useampaan exsän tai exien sukulaisiin takertuminen tuntuu oudolta. VOin hyvin ymmärtää, että ex-miehen sisko on edelleen kaveri tai varsinkin jos on lapsia, niin lasten toisten isovanhempien kanssa on edelleen yhteydessä. 

Omalla kohdalla suku oli enemmän rasite. Ex.miehen kanssa ollaan hyvissä väleissä ja nähdään lasten menojen takia säännöllisesti, mutta on helpotus, kun pääsin eroon hänen sukulaisistaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap ole kumpikaan, hän on se nyksä jota veetuttaa kun miehen exä pyörii nurkissa. 

Mun miehen exä (heillä on lapsia keskenään) on tuollainen että tuppautuu miehen sukulaisille. Mies jää sitten itse juhlista pois, koska ei halua nähdä exäänsä joka kiusaa miestä joka käänteessä, mutta miehen suvulle näyttää hyää naamaa.

No kyllä tuossa miehen pitäisi suvulleen sanoa että hän tulee juhliin eikä eksänsä, jos sitä ei halua nähdä. Tai sitten mies kasvaa aikuiseksi ja kestää lasten takia nähdä eksäänsä lasten juhlissa. Onhan se nyt kumminkin aikoinaan valinnut elämäänsä.

Siis lapset on jo isoja, eikä niillä ole mitään juhlia sen kummemmin, exä tunkee siis miehen suvun juhliin. ei häntä sinne kukaan kaipaa, mies on sanonut perheelleen ettei halua olla exän kanssa missään tekemisissä, mutta eipä sille mitään voi jos kukaan ei halua exälle sanoa että et ole tervetullut.  Ei mies nyt sentään voi kieltää sukulaisiaan tekemästä niin kuin haluavat :D

Vierailija
24/24 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut, että ihmisiltä ei pidä odottaa juuri mitään. Saatamme ajatella, että joku ihminen varmaan kaipaa meitä ja haluaa kuulla meistä tai nähdä meidät vaikka kahvittelun merkeissä.

Aina näin ei kuitenkaan ole. Jopa aikoinaan tosi hyvä kaverinikin on vähän vältellyt minua. Melko väkinäistä oli viimeksikin juttelu ja joskus ollaan vaan sitten whatsappissa viestejä laiteltu.

Se kyllä minullekin riittää, eihän sille mitään voi jos aika on vieraannuttanut meidät. Niin se joskus menee.

Onneksi on muitakin kavereita. Samoin hänellä. Hyvät muistot kummallakin pysyy.