Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampere on Suomen paras kaupunki

Vierailija
31.10.2022 |

Hesarissa pitkä juttu, kaikki on tällä hetkellä paremmin Tampereella.

"Taloustutkimuksen keväällä julkaiseman tutkimuksen mukaan Tampere on kaupunki, johon suomalaiset olisivat valmiimpia muuttamaan. Enemmän kuin joka kolmas suomalainen (36 prosenttia) voisi kuvitella asuvansa Tampereella, Helsinki jäi kakkossijalle.
Houkuttelevimmalta Tampere vaikuttaa alle 34-vuotiaille ja 4554-vuotiaille.
Saman selvityksen mukaan Tampere on ykkönen myös, kun mitataan kokonaisnäkemystä kunnista asuinpaikkoina. Tamperetta on kiitelty etenkin palveluista ja opiskelumahdollisuuksista sekä kulttuuri- ja harrastustarjonnasta.
T-Median tutkimuksen mukaan Tampere on Suomen vetovoimaisin kaupunki ja se sai parhaat pisteet elinvoiman edistämisessä ja palveluissa. Helsinki ylsi vasta yhdeksännelle sijalle. Toiseksi vetovoimaisin oli Kuopio, sitten Jyväskylä ja Turku."

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä, mutta Tampereessa ahdistaa sisämaalaisuus. Helsingissä meret tekevät siitä ainutlaatuisen.

Miten sen nyt ottaa. Olen Tampereelta ja asuin 15 vuotta Helsingissä. Tampereella kävin vuoden ympäri uimassa luonnonvesissä, Helsingissä en juuri koskaan, koska siellä on niin likaista sekä veden laadun että rantojen siisteyden osalta. Tietysti jos tykkää vain katsella merta niin sitten.

Vierailija
22/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut kaupungit Suomessa näyttävät auttamatta kämäsiltä Tampereen rinnalla.

Tampereelle ovat keräytyneet kaikki juntit, jotka kuvittelevat olevansa trendikkäitä kaupunkilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muut kaupungit Suomessa näyttävät auttamatta kämäsiltä Tampereen rinnalla.

Tampereelle ovat keräytyneet kaikki juntit, jotka kuvittelevat olevansa trendikkäitä kaupunkilaisia.

Onpas sinulla melkoinen alemmuudentunto.

Vierailija
24/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo Tampere aika kaunis kieli ainakin

En ole koskaan tavannut ketään tamperelaista, joka puhuisi oikeasti noin.

Minä olen muutaman, tosin puherytmi on hitaampi.

Vierailija
25/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen keskusta on kieltämättä nyt aika hyvässä kuosissa.

Vierailija
26/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole. Onneksi pääsin sieltä pois.

Vierailija
27/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on ihan jees mutta ei minun kotikaupunkini. Juuret ovat siellä mutta en voisi muuttaa sinne. Mm. sisäpiirit aika ankeat(sukua tuolla paljon). Helsingissä voi tavallaan "kadota" massaan, kukaan ei tunne eikä ole kiinnostunut ja tämä on iso plussa.

Vierailija
28/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas sinulla melkoinen alemmuudentunto.

Lähinnä huvittunut hymynkare suupielessä siellä muutaman kerran vuodessa käydessäni, kun tuulitakit viuhtoo menemään.

Vierailija
29/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on edelleen punainen. Ei käy laatuun.

Vierailija
30/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää valita Tampere, Turku tai Helsinki, niin ilman muuta Tampere. Mutta mieluummin asun pienemmässä ympäryskunnassa, lähellä Tamperetta.

Jos ihan vapaasti voisi valita, ilman että tarvitsee murehtia työn saamista, niin ihastuin Kajaaniin. Siinä on jotain perinteisen suomalaista ja viihtyisää pikkukaupunkia.

Vierailija
31/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihania pikkukaupunkeja pilvin pimein. Se että tykkääkö niistä ja onko riittävästi pöhinää, on eri juttu. Mulle esim. Kristiinankaupunki ja Rauma ovat ne ykköskaupungit. 

Vierailija
32/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere alkaa olemaan koko keskisuomen kärpäspaperi, melkoisia ihmispaskoja siellä nykyään matelee.

Vierailija
33/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut Helsingissä. Tampereella on luontoa kauniimpi ja monipuolisempi luonto? Uimarannat. Metsät?

Vierailija
34/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin asumaan 7 vuotta Tampereella, ei onneksi enää ikinä. Ihan hirveä junttikylä.

Vierailija
35/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suunnitellut ulkomaille muuttoa, mutta voisi varmaan katsastaa Helsingin ensin. Tampereen huonot puolet on ihmisissä.

Vierailija
36/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 20 vuotta Tampereella ja vihdoin pääsin sieltä pois. Aivan kauhea paikka nykyään. En kyllä Helsingissäkään haluaisi asua. Turku jos olisi pakko valita isoista kaupungeista, mutta paras asuinpaikka on sievä pikkukaupunki meren rannalla.

Vierailija
37/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Den andra sidan av medaljen är den att Finland är det landet dit nordborna minst vill flytta. Marginalen till de andra är stor.

Det att finnarna hellre isolerar sig vid en inlandsstad än bor vid kusterna är i detta ljus ingen överraskning.

Los mensajes en finlandés se responden en finlandés.

Si, no en sueco

Vierailija
39/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyyyllä minä voisin muuttaa Tampereelle jos sieltä löytyisi kiva duuni tai opiskelupaikka. Kivan rela kaupunki jotenkin.

Olen vuosia puolustellut Turkuani mutta enää ei ole edes tekosyitä - kaikki on pantu ryssiks.

Vierailija
40/41 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on kyllä todella kiva ja monipuolinen, Suomen toiseksi suurin kaupunkialue, kaunis luonto kaupungin lähellä ja paljon vettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi