Tampere on Suomen paras kaupunki
Hesarissa pitkä juttu, kaikki on tällä hetkellä paremmin Tampereella.
"Taloustutkimuksen keväällä julkaiseman tutkimuksen mukaan Tampere on kaupunki, johon suomalaiset olisivat valmiimpia muuttamaan. Enemmän kuin joka kolmas suomalainen (36 prosenttia) voisi kuvitella asuvansa Tampereella, Helsinki jäi kakkossijalle.
Houkuttelevimmalta Tampere vaikuttaa alle 34-vuotiaille ja 4554-vuotiaille.
Saman selvityksen mukaan Tampere on ykkönen myös, kun mitataan kokonaisnäkemystä kunnista asuinpaikkoina. Tamperetta on kiitelty etenkin palveluista ja opiskelumahdollisuuksista sekä kulttuuri- ja harrastustarjonnasta.
T-Median tutkimuksen mukaan Tampere on Suomen vetovoimaisin kaupunki ja se sai parhaat pisteet elinvoiman edistämisessä ja palveluissa. Helsinki ylsi vasta yhdeksännelle sijalle. Toiseksi vetovoimaisin oli Kuopio, sitten Jyväskylä ja Turku."
Kommentit (41)
Den andra sidan av medaljen är den att Finland är det landet dit nordborna minst vill flytta. Marginalen till de andra är stor.
Det att finnarna hellre isolerar sig vid en inlandsstad än bor vid kusterna är i detta ljus ingen överraskning.
Tampere, ehdottomasti ennemmin kuin Helsinki. Molemmissa olen asunut useita vuosia. Helsinki on nykyisin jotenkin tosi nuhjuinen. 6 kk sitten muutin Kuopioon ja tänne jään. Mutta Tampereelle voisin lähteä takaisinkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella muuttavani Tampereelle.
Me ollaan kaikki ihan paskana tästä.
Vierailija kirjoitti:
Den andra sidan av medaljen är den att Finland är det landet dit nordborna minst vill flytta. Marginalen till de andra är stor.
Det att finnarna hellre isolerar sig vid en inlandsstad än bor vid kusterna är i detta ljus ingen överraskning.
Los mensajes en finlandés se responden en finlandés.
Olen asunut Helsingissä, Kuopiossa ja Jyväskylässä. Viihtyisintä tässä järjestyksessä, vaikka Helsinkiä on kokoluokan puolesta vähän hankala verrata. Jos ei pidä ihmisvilinästä, niin sitten ei. Minua ei haittaa.
Tampere on kyllä aina vaikuttanut mukavalta ja tamperelaiset leppoisilta. Voisi olla itsellekkin joskus hyvä välimuoto pääkaupungin palveluiden ja pienempien kaupunkien rauhallisuuden välillä. Hyvä Tampere!
Tampere Jyväskylä ja Kuopio pärjäävät jo pelkän sijainnin vuoksi.
Joku Helsinki ja Turku ovat syrjässä kun koko maata ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi kuvitella muuttavani Tampereelle.
Me ollaan kaikki ihan paskana tästä.
Älkää siis peruko terapeuttienne aikoja.
Ei ikinä enää Tampereelle!
Kyttääviä naapureita, outoja pysäköintisääntöjä, epäystävällistä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu näitähän ei mistään muualta Suomesta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Då gick det viss helt åt skogen för din del? Bry dig för all del inte i fortsättningen om vad du själv gör, utan fortsätt korrigera andra enligt ditt eget tycke. Spaltens regler spelar väl heller ingen roll?
Varmaan tottakin, itse en vaan jotenkin niin pohjoisessa ja sisämaassa osaa asua, kun Turussa olen syntynyt ja opiskellut ja Helsinkiin sittemmin muuttanut... Turun seudulle olisi kyllä ikävä takaisin. Mutta se ei ole mikään suomen paras alue siinä mielessä että töitä ei ole tarjolla läheskään samaan tyyliin kuin siellä Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Då gick det viss helt åt skogen för din del? Bry dig för all del inte i fortsättningen om vad du själv gör, utan fortsätt korrigera andra enligt ditt eget tycke. Spaltens regler spelar väl heller ingen roll?
Faigh an ifrinn a-mach às an seo mu thràth.
Tampere on ihana kaupunki, mutta mua aina ahdistaa se kaupungin pienuus vrt Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo Tampere aika kaunis kieli ainakin
En ole koskaan tavannut ketään tamperelaista, joka puhuisi oikeasti noin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jos sattuu todella huono tuuri. Kuopio voisi sopia itselle sillä olen puhuvaa sorttia.
Tampereella on tosi hämäläistä porukkaa.
Palvelut ei toimi vaan moni paikka on ruuhkautunut. Meno on hektistä eli vähemmän leppoisaa.
Kaikki muut kaupungit Suomessa näyttävät auttamatta kämäsiltä Tampereen rinnalla.
Asun Helsingissä, mutta Tampereessa ahdistaa sisämaalaisuus. Helsingissä meret tekevät siitä ainutlaatuisen.
Asuin melkein 20 vuotta Helsingissä. Jotain hyvin erikoista pitäisi tapahtua, että palaisin enää sinne takaisin. Töölönlahtea ja Seurasaarta lukuun ottamatta ruma kaupunki, liikaa ihmisiä, liikaa liikennettä ja kaikki on kallista.