Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko geimerit vähentäneet pelaamistanne

Vierailija
30.10.2022 |

Nyt kun sähkö maksaa useimmilla paljon enemmän? Entä oletteko tehneet pelikoneisiinne jotain virransäästövirityksiä? Kyllä itse aloin miettimään tuntimääriä, kun sellanen kunnon pelisessio alkaa jo näkymään kyllä sähkölaskussa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pelaan sen mitä nyt ehdin, nykyisellään se ei hirveästi ole muutenkaa. Tosin jos olen afk:na, niin sammutan koneen, aiemmin saatoin jättää päälle ja idlata pelissä.

Pelaan tällä hetkellä jonkin verran surfacella, se kuluttaa sähköä kuitenkin hieman pöytäkonetta vähemmän. Ei vaan sovi ihan kaikkeen palaamiseen kun tehot rajaa :)

Vierailija
2/6 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vähentää vaan pelaamista, koska olen sen luokan PC-elitisti etten alennu pelaamaan muilla pikkupelikoneilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laneja ei ole kyllä nyt tullut järjestettyä kämpillä ja jää varmaan tältä vuodelta väliin muutenkin. Meillä on ollut pitkäaikaisella peli porukalla "pikkujouluperinteenä" lanaaminen, mutta pitää nyt kehitellä jotain muuta.

Vierailija
4/6 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaihteessa tulee kalliimpi sopimus voimaan ja silloin rajoitan pc-pelaamiseen 1-2 päivälle viikossa

Vierailija
5/6 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut vaikutusta, kiinteä suht edullinen puoltoista vuotta vielä

Vierailija
6/6 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ainakin omassa koneessa hardware monitorin mukaan virrankulutusta jonkin verran pienennettyä. Normaaleilla asetuksilla ainakin prosessori ja näytönohjain veivät pelatessa n. 60 ja 150 wattia. Vaihdoin windowsissa virransäästöprofiilin käyttöön ja se pienensi prosessorin virrankulutuksen n. 30-40 wattiin. MSI afterburnerilla pystyi rajoittamaan näytönohjaimen virransaantia ja sillä sai n. 40 wattia pois, samalla kuitenkin ydintä pystyi ylikellottaa hieman jolloin nopeutta ei menettänyt havaittavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme