Teidän muistisääntö kun kellonaikaa taas siirretään
Mulla on joku hahmotushäiriö ollut aina kun kellonaikaa siirretään. Mutta muutama vuosi sitten kuulin säännön, jonka mukaan kelloja siirretään aina sen vuoden juhannusta kohti, niin sitten se jotenkin selvisi mulle.
Hatara pää kai...
Kommentit (18)
Kelloja siirretään aina kesään päin.
Keväällä kesä on edessä, joten eteenpäin. Syksyllä kesä on takana, joten taaksepäin. Helppoa.
Viisareita siirretään aina kesää kohti. Talvella siis taaksepäin ja keväällä eteenpäin. Ei ole vaikea muistaa.
Mitä, jos ei ole pitänyt lainkaan kesälomaa kuluvan vuoden aikana? Tämä kesä on siis ensi vuonna... eli eteenpäin siirretään, vai?
Kyllä. Kelloja siirretään aina juhannusta kohti ei poispäin. Näin olen itsekin muistanut sen tehdä oikeinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, jos ei ole pitänyt lainkaan kesälomaa kuluvan vuoden aikana? Tämä kesä on siis ensi vuonna... eli eteenpäin siirretään, vai?
Vuodenajat tapahtuvat vaikka sinä olisit uppeluksissa. Maailma on siitä jännä.
Minä en ole talvi-ihminen. Talviaikaan siirryttäessä saan sentään lohdutuspalkinnoksi iltapimeistä yhden tunnin pidemmän bonusyön ja seuraavalla viikolla herääminen on vielä muutaman päivän helppoa, ennenkuin sisäinen kello muuttuu.
Kesä se on eikä mitään juhlapyhää kohti siinä monet muutkin ryyppäjäiset kuin jussi.
Kaikki kellot kääntyy ihan automaattisesti tässä huushollissa. Poikkeuksena taitaa olla uunin kello, mutta se saa jäädä ns. vanhaan aikaan.
Onneksi kännykkä ja tietokone kääntävät kellot automaattisesti oikeaan aikaan. Muita kelloja en tarvitse.
Siirrän aina sinne päi