Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kovat tulot pitää olla että on varaa autoon?

Vierailija
29.10.2022 |

Ajattelin sellaista uudehkoa japanilaista autoa joka ei jätä pulaan. Asun lasten kanssa pohjoisessa missä luonto korjaa talteen jos auto jättää pakkaseen.

T. Yksinhuoltaja

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500 - 4000 /kk jos välimatkat ovat pitkät ja ajat paljon.

Vierailija
2/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3500 - 4000 /kk jos välimatkat ovat pitkät ja ajat paljon.

Ok. No tienaan tuon verran bruttona eli olen ihan hyvätuloinen. Noin puolet menee veroa joten vähän reilu pari tonnia jää käteen + elarit ja lapsilisä yht. 700 e.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puolison kassa tulot 900 + 1000 euroa ja asutaan pitkien huonojen teiden päässä. Hyvin on rahat riittäneet japanilaiseen autoon, eikä koskaan ole tielle jättänyt vaikkei uusi olekaan.

Vierailija
4/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sitä on pelkkien tulojen perusteella sanoa, kun ei tiedä muita menojasi. Autojakin on hyvin eri hintaisia ja niihin saa kulumaan rahaa vaihtelevan määrän riippuen esimerkiksi siitä millaiset vakuutukset ottaa ja kuinka paljon ajaa.

Vierailija
5/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita menoja halvan vuokran, halvan sähkön ja puhelin/nettomaksun lisäksi. Ei velkaa mihinkään.

Ap

Vierailija
6/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muita menoja halvan vuokran, halvan sähkön ja puhelin/nettomaksun lisäksi. Ei velkaa mihinkään.

Ap

*netti

Vierailija
7/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut että auton kulut keskimäärin noin 200 e kk, sis 100 e bensat ja 100 e muut kulut. Bensakulut on tietty jokaisella erilaiset. Lisäksi mahdollinen autolaina, itse oon ostanut aina säästöillä niin ei ole mennyt lainanlyhennykseen rahaa. Ja suht uusia autoja niin ei ole ollut korjauskuluja.

Vierailija
8/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ette osta ruokaa, vaatteita, lääkkeitä tms ikinä?

Vierailija
9/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miehen palkka on 1800€/kk ja on maksanut siitä kaikki auton kulut vuosikausia.

Vierailija
10/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on enemmänkin siitä, mihin haluaa rahaa käyttää. Jos auto on oikeasti tarpeellinen, se vaan on laitettava. Kannattaa myös huomioida, että mikä tahansa auto voi jättää tielle, eikä se välttämättä edes riipu siitä autosta vaan esimerkiksi huoltoaseman tankissa olleesta epäpuhtaudesta.

Vierailija
11/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laskenut että auton kulut keskimäärin noin 200 e kk, sis 100 e bensat ja 100 e muut kulut. Bensakulut on tietty jokaisella erilaiset. Lisäksi mahdollinen autolaina, itse oon ostanut aina säästöillä niin ei ole mennyt lainanlyhennykseen rahaa. Ja suht uusia autoja niin ei ole ollut korjauskuluja.

Tähän voi päästä yariksella tmv kyseisen kokoluokan autolla.

Vierailija
12/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ette osta ruokaa, vaatteita, lääkkeitä tms ikinä?

Jep, eikä halpa vuokra myöskään ihan hirveästi kerro. Halpa vuokra saattaa olla vaikka 300e tai 800e, riippuu minkä kokoisesta asunnosta on kyse. Puhut myös että on lapsia, mutta et kerro montako ja minkäikäisiä. Esim ruokaan ja vaatteisiin menee aika eri määrä rahaa kahden taaperon kanssa kuin neljän teini-ikäisen.

Vierailija
13/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun laskelma omista kuluistani on 600e/kk, aika samoihin menisi ilman rahoitusta. 

Mulla on iso diesel, mutta ajan vuositasolla aika vähän.

Tuo 600e laskelma sisältää 

-rahoituksen kuukausimaksun 375e

-verot (myös dieselin käyttövoimavero)

-superkasko-vakutuuksen (=kallis)

-määräaikaishuollot

-vuosittaisen katsastuksen

-2 settiä uusia renkaita 3 vuoden välein

-polttoaineet

Vierailija
14/14 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän voi päästä yariksella tmv kyseisen kokoluokan autolla.

Pääsee paljon isommallakin, jos ei aja paljoa. Ja jos ajaa paljon, niin tuohon hintaan on vaikea päästä millään.