Sydämen rytmihäiriöstä
Minulla on viime aikoina enemmän rytmihäiriöitä. Ilmenevät samalla tavalla. Normaalistihan sykettä ei tunne. Rytmihäiriön tullessa tunnen kaksi sydämen lyöntiä peräjälkeen ja sitten en enää tunne kun se palaa normaaliksi. En osaa oikein paremmin selittää. Kaksi lyöntiä kuitenkin on aina erilaisia ja tuntuu ikävältä. Mitähän voisi olla ja onko jollain samanlaista?
Kommentit (12)
Rytmihäiriöt on varsin yleisiä ja useimmiten vaarattomia. Jos kuitenkin alkavat häiritä elämää, niin silloin kannattaa varata aika lääkärille.
Kuulostaa vaarattomalta kammiolisälyönniltä.
Lisälyöntisyyttä...vaaratonta mutta ärsyttävää. Mulla oli ekg:ssä 9 lisälyöntiä minuutissa.
Itselläni on ollut myös. Tuntuu lisääntyneen selvästi sairastamani koronan jälkeen noin vuosi sitten. Voi toki olla kuvitelmaani, että ovat sen jälkeen lisääntyneet. Välillä menee viikkoja, ettei pahemmin ole noita häiriöitä ja sitten taas tulee enemmän. Aika ahdistavia ja pelottavia.
Sydämeni hakkaa aina kun näen ihastukseni. Tumma tukka,ruskeat silmät ja tuoksuu hyvälle, miehen hajuvesi. Kerran vielä pulpahtaa ulos kehostani ja olen kaput.
Minkä ikäinen olet?
Lääkärin kommentti aikanaan oli että parikymppisillä nuorilla naisilla tuo on aika yleistä. Menee itsestään ohi.
Muutenkin voi olla ohimenevää ja liittyä rasittavaan elämäntilanteeseen. Tietysti jatkuessa kannattaa käydä lääkärillä.
Mulla tuli selvästi voimakkaan työstressin aikana häiriöitä ja jäivät ns päälle. Joskus niin että pala tuntuu kurkussa ja alkaa vähän yskittämään.
En tiedä olenko sairastanut koronaa mut keväällä olin 3 vk kipeänä, en käyny testeissä, kotitesti negatiivinen, sen kälkeen on ollut myös ainakin 1-2 pv viikossa jossain kohtaa jotain ihme tuntemuksia ja muljahtelua.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
Lääkärin kommentti aikanaan oli että parikymppisillä nuorilla naisilla tuo on aika yleistä. Menee itsestään ohi.
Muutenkin voi olla ohimenevää ja liittyä rasittavaan elämäntilanteeseen. Tietysti jatkuessa kannattaa käydä lääkärillä.
Olen 32-vuotias.
Rytmihäiriöt jatkuu edelleen. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Ekg:ssä käyty ja myös sydämen ultrassa. Poikkeavaa ei löytynyt. Lääkäri määräsi "lisälyönteihin" propralia tarvittaessa otettavaksi.
- AP
Onhan ne tiuhaan tulevat lisälyönnit inhottavia, vaikkeivät vaaarallisia olisikaan. Olen taipuvainen pyörtymään. Viimeksi tipuin tuolilta pyörtyessäni. Toi Propral kyllä itsellä sinänsä auttaa, mutta voi laskea verenpainetta turhan alas. Sitten huimaa tämän vuoksi. Siksi käytössä ovat 10 mg vahvuiset, joita voi ottaa useammankin tarpeen mukaan.
Selkeästi stressi ja unettomuus vaikuttavat ja kahvia ei pidä juoda kuin kupillinen päivässä.
On minulla, tosi inhottavaa. Ja sitä useemmin tulee kun niitä stressaa ja huolestuu. Jännitys, huonot yöunet,stressi ainakin aiheuttaa.