Miten olette onnistuneet saamaan parisuhteen epävakaan kanssa?
Miten olette onnistuneet saamaan parisuhteen aikaiseksi henkilön kanssa, jonka persoonallisuus vaihtelee suuresti eri päivien välillä? Tänään tätä mieltä, huomenna tuota
Kommentit (31)
Huonosti, ei toiminut muutamaa kuukautta pidempään.
No, meillä on vaikuttanut paljon se että mies käskee mua ottaa aikalisän jos tunteet lähtevät kuohumaan. Puhutaan asiat tarkkaan läpi sitten rauhallisena, hän selittää oman kantansa ja minä omani. Fyysinen läheisyys myös rauhoittaa minua, yleensä esimerkiksi viha vaihtuu suruun halauksen myötä tai pelko helpottaa ottamalla kädestä kiinni.
Tämä tosin tuskin teitä auttanee, kun itselläni ei ole tuota mielipiteiden vaihtelua oireena, vaan eniten kärsin mielialanvaihteluista ja hylätyksi tulemisen pelosta. Ollaan mieheni kanssa oltu vajaa 6 vuotta yhdessä, asuttu saman katon alla 1,5 vuotta.
Tapailin kesällä pari kuukautta. Oltiin tekemisissä joka päivä. Välillä kävi lomamatkalla jonkun muun naisen kanssa, samoin Hangossa, ehkä saman tai sitten jonkun kolmannen kanssa. Tykkäsi kuulemma musta tosi paljon ja keskustelut venyi usein aamuyöhön. Edelleen ollaan tekemisissä viikottain, mutta njää, en jaksa tuollaista vahdittavaa tapausta.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti, ei toiminut muutamaa kuukautta pidempään.
Miten toimimattomuus ilmeni?
Minkä ihmeen takia haluaisit ap suhteen epävakaan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia haluaisit ap suhteen epävakaan kanssa?
Olen rakastunut epävakaaseen.
Ap
Ei parisuhdetta kenenkään personallisuushäiriöisen kanssa eikä varsinkaan sikiämistä! Siinä kärsivät lapsetkin, kun joutuvat henkisen, fyysisen ja seksuaalisen väkivallan kohteiksi, koska pershäiriöisillä on heikko impulssikontrolli.
Epävakaat pitäisi sulkea valkoiseen huoneeseen pakkopaita kanssa. Ovat vain haitaksi muille.
Mulla on tiettyjä epävakaita piirteitä, ei diagnoosia. Käytännössä olen muuten aika ihana, mutta kaikesta yrityksestäni huolimatta karmea, jos koen jääväni ilman huomiota. Kylmä, kettumainen, tyly ja viiltävä :/. Asiaan keskittymällä olen saanut vähennettyä tätä oikukkuutta jonkin verran, mutta jokainen lyhytkin hetki rapauttaa selvästi toisen luottamusta.
Ensimmäinen pitkä suhteeni kesti tosi pitkään, mutta loppui ei vähiten tästä syystä. Nykyisen kanssa on todennäköisesti vähän enemmän toivoa, koska olen kehittynyt, ja koska kumppani on luonnostaan huomioivampi ja myös avoimempi keskusteluun.
Tsemppiä yritykseen.
Voiko näillä siis olla niin, että yksi persoonallisuuden osa on sinkku, toinen taas seurustelee jonkun kanssa ja se jonka kanssa ns seurustelee, ei vältsisti heti tajua koko pers.häiriön olemassaoloa?
Eihän se tosiaan toimi. Todella ärsyttävää, kun ensin keskustellaan jostain asiasta ja ollaan mielestäni käyty se läpi ja heti kohta toinen onkin taas tehnyt täyskäännöksen ja palannut johonkin asian käsittelyä edeltävään tilaan. Vähän kuin jonkun dementikon kanssa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen masentunut vaikean parisuhteeni takia. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢
Ap
Täh?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voiko näillä siis olla niin, että yksi persoonallisuuden osa on sinkku, toinen taas seurustelee jonkun kanssa ja se jonka kanssa ns seurustelee, ei vältsisti heti tajua koko pers.häiriön olemassaoloa?
No ei ole. Jos jollakulla on sitoutumisvaikeutta, niin johtuu todennäköisesti siitä, että pelkää toisen hylkäävän ja päättää siksi satuttaa ja jättää ensin. Kaikilla, kuten esimerkiksi itselläni, ei ole tällaiseenkään halua ja sitoutuminen toiseen on ollut helppoa.
- tähän jo aiemmin vastannut epävakaa
Miksi pitää ehdointahdoin hankaloittaa elämäänsä?
Ilmeisesti kukaan ei ole onnistunut parisuhteessa epävakaan kanssa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Jos jollakulla on sitoutumisvaikeutta, niin johtuu todennäköisesti siitä, että pelkää toisen hylkäävän ja päättää siksi satuttaa ja jättää ensin. Kaikilla, kuten esimerkiksi itselläni, ei ole tällaiseenkään halua ja sitoutuminen toiseen on ollut helppoa.
- tähän jo aiemmin vastannut epävakaa
Kiintymyssuhdehäiriö siis. Epävakaaseen sekin liittyy.
Osa ihastukseni kohteen persoonallisuuksista on itselleni vastenmielisiä (lähinnä puheet, musiikki jota kuuntelee). Suurimmalta osin kuitenkin ihana tyyppi.
Mitä teette sillä aikaa kun epävakaalla on esim. sovinistimoodi päällä?
Vierailija kirjoitti:
Osa ihastukseni kohteen persoonallisuuksista on itselleni vastenmielisiä (lähinnä puheet, musiikki jota kuuntelee). Suurimmalta osin kuitenkin ihana tyyppi.
Mitä teette sillä aikaa kun epävakaalla on esim. sovinistimoodi päällä?
Ap siis olen
Ei kannata edes yrittää. Tuollaisessa suhteessa paskoo oman mielenterveytensä