Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko säästätte kun

Vierailija
28.10.2022 |

teette kaiken ruoan itse kotona ja ostatte mahdollisimman paljon tarjouksista, kasvatattw itse jotain marjoja yms.

Paljonko kulunne ovat kuukaudessa?

Meillä on vanhemmat ja 18 vee ja 20 vee ja mietin paljonkohan muilla menee ruokaan ja hygieniaan yms.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin kertaan tänä vuonna olen laskenut. Alkuvuodesta kotona oli kaksi aikuista 4 teiniä, kesällä yksi lapsista muutti kotoa, joten nyt on 2 aikuista+ 3 teinipoikaa (19v on teini, eikö?).

Nyt menee noin 200€ viikossa ruokaan, eli noin 850€/kk; tämä sisältää myös lemmikkien ruuat ja linnunruuat tuonne lintulaudalle, kaikki herkut jne. Kauppalasku on kuitenkin vähän suurempi, koska tuo 850€ ei sisällä hygieniatuotteita, vessapapereita, vaatteita jne. Alkuvuodesta meni vähän enemmän, mutta ei yhden syöjän takia (ostan edelleen tälle kotoamuuttaneelle ruokaa satunnaisesti), vaan siksi, että olen alkanut järjestelmällisesti ostaa halvempia tuotteita ja määrällisesti vähemmän.

Vierailija
2/2 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariin kertaan tänä vuonna olen laskenut. Alkuvuodesta kotona oli kaksi aikuista 4 teiniä, kesällä yksi lapsista muutti kotoa, joten nyt on 2 aikuista+ 3 teinipoikaa (19v on teini, eikö?).

Nyt menee noin 200€ viikossa ruokaan, eli noin 850€/kk; tämä sisältää myös lemmikkien ruuat ja linnunruuat tuonne lintulaudalle, kaikki herkut jne. Kauppalasku on kuitenkin vähän suurempi, koska tuo 850€ ei sisällä hygieniatuotteita, vessapapereita, vaatteita jne. Alkuvuodesta meni vähän enemmän, mutta ei yhden syöjän takia (ostan edelleen tälle kotoamuuttaneelle ruokaa satunnaisesti), vaan siksi, että olen alkanut järjestelmällisesti ostaa halvempia tuotteita ja määrällisesti vähemmän.

Niin ja ehkä jäi vähän vastaamatta kysymykseen: kasvatamme itse kaikki perunat (ranskalaisia tulee ostettua joskus, ehkä 6-8 viikon välein), ja noin 3kk vuodesta olemme vihannesten suhteen täysin omavaraisia. Kolme pakastinta täynnä marjoja, luumuja, rapaperia, sieniä, yrttejä, vihanneksia.

Olen laskenut, että säästöä tulee noin 10-50€/viikko näillä omasta takaa olevilla aineksilla, esimerkiksi sienet maksavat aika reippaasti, jos kuudelle hengelle tekee kerran viikossa sieniruuan, kuten meillä syödään.

Sitten taas syömme myös savukalaa, entisen joka toinen viikko sijaan kerran kuussa, muutaman kerran vuodessa poronkäristystä jne, että kyllä sitä rahaa kuluu "turhuuteen" jonkun mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi