Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyvyys laskee. Miksi kannattaa hankkia lapsia? Positiivinen ketju.

Vierailija
27.10.2022 |

Nyt kaikki hyvät syyt tähän ketjuun: miksi kannattaa perustaa perhe?

Aloitan: ihanaa elellä yli viisikymppisenä, kun on aikuisia lapsia ja näiden mukanaan tuomaa sisältöä ja iloa elämään. Opiskeluita, harratuksia, tyttö- ja poikaystäviä, matkoja, kaikkea hyvää mikä elämään kuuluu!

Lapsenlapsista haaveilen tietenkin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näemmä montaa syytä ole löytynyt.

Vierailija
2/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla kotona ja tulee rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olivat tietysti pikkulapsiaikaan ajoittain rasittavia, mutta kyllä se saldo on lopultakin todella kaukana plussan puolella. Parasta elämässä. Nyt on jo lapsenlapsia, joita hoidamme tarvittaessa mielellämme. 

Vierailija
4/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo aikuiset lapset auttavat mm. tietokoneasioissa.

Vierailija
5/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ennen omia lapsia et saa koskaan kokea niin syvää rakkautta. 

Vierailija
6/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset antavat perspektiiviä elämään ja aikuisuuteen. Vastuunkanto lisää itseluottamusta ja lopulta ne vanhemmuuden vuodet ovat elämän merkityksellisimpiä.

M60

Vierailija
7/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin iso ja oleellinen osa elämää ettei sitä voi miksikään ranskalaisten viivojen listaksi pistää.

Luojalle tai elämälle kiitos että mieheni löysin ja lapseni sain. Perheeni on kallein aarre mitä olen saanut. Vaikka paljon muutakin hienoa elämässä on ollut ja on, niin silti. En minä sitä tämän kummemmin osaa perustella, ja syy ei ole mielestäni se ettei siinä ole mitään sanoitettavaa hyvää, vaan se että se on niin suurta ettei siihen sanat riitä. 

Vierailija
8/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljässä vuodessa olette ihan peräti seitsemän viestiä saaneet aikaiseksi tästä aiheesta. :D

Vierailija
9/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viiskymppisellä pitäisi olla jo oma sisältö elämässään. Eikö lapsia tehdä sen takia että haluaa olla äiti/isä. Mutta jossain kohtaa lapset sitten alkaa elää omaa elämää.

Vierailija
10/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat huomanneet, ettei kannata :D

Vierailija
11/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän semmoset hanki ketkä haluaa

Vierailija
12/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti pitäisi suomessa kieltää. Saataisiin syntyvyys nousuun heti. Ja naisten hu0r4u$ samalla kuriin.

Mies 

Vierailija
13/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huonoihin oloihin uskalla kukaan tehdä. Tai epävarmuus.

Vierailija
14/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viiskymppisellä pitäisi olla jo oma sisältö elämässään. Eikö lapsia tehdä sen takia että haluaa olla äiti/isä. Mutta jossain kohtaa lapset sitten alkaa elää omaa elämää.

Tässä näkyy taas tämä suomalaisten vieraantuminen lähisuvusta. Oma perhe ln ihana asia! Lapset ja lapsen lapset saavat tuoda sisältöä elämään. Harvalla se on ainoa sisältö, mutta vaikka olisikin mitä sitten.

Jos luo hyvät ja lämpimät välit perheeseensä saa siitä kaikki perheessä merkityksellisiä ja pysyviä ihmissuhteita. 

Minun vastaus ap:n kysymykseen: Lapset ovat ihania. Vauvat ovat syötävän suloisia. Niiden hoitaminen ja helliminen on ihaninta ikinä. On valtavan upeaa nähdä lapsen kasvavan nuoreksi ja aikuiseksi ja pystyä tukemaan tätä matkaa.

Ja sitten käytännöllisempi vastaus: yhteiskunta tarvitsee uuden sukupolven. Ja suomalainen kulttuuri tarvitsee uusia suomalaisia selviytyäkseen.

Vierailija
15/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole omaa elämää? Surullista

Vierailija
16/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortti pitäisi suomessa kieltää. Saataisiin syntyvyys nousuun heti. Ja naisten hu0r4u$ samalla kuriin.

Mies 

Miehet voivat ihan itse lopettaa sen hu0rauksen jos ahdistaa.

Vierailija
17/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkyy taas tämä suomalaisten vieraantuminen lähisuvusta. Oma perhe ln ihana asia! Lapset ja lapsen lapset saavat tuoda sisältöä elämään. Harvalla se on ainoa sisältö, mutta vaikka olisikin mitä sitten.

Jos luo hyvät ja lämpimät välit perheeseensä saa siitä kaikki perheessä merkityksellisiä ja pysyviä ihmissuhteita. 

Minun vastaus ap:n kysymykseen: Lapset ovat ihania. Vauvat ovat syötävän suloisia. Niiden hoitaminen ja helliminen on ihaninta ikinä. On valtavan upeaa nähdä lapsen kasvavan nuoreksi ja aikuiseksi ja pystyä tukemaan tätä matkaa.

Ja sitten käytännöllisempi vastaus: yhteiskunta tarvitsee uuden sukupolven. Ja suomalainen kulttuuri tarvitsee uusia suomalaisia selviytyäkseen.

No minun mielestäni vauvat ovat lähinnä ällöttäviä. Minulle on riittänyt, kun saan seurata siskoni lasten kasvavan nuoriksi ja olen tukenut heitä sillä matkalla. Heidän isänsä kun ei ole kiinnostunut asiasta, joten olen ottanut sen tyhjän paikan itselläni.

Vierailija
18/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän nykymaailmaan halua kukaan tehdä lapsia.. Sotaa, ilmastonmuutosta, kaikki vaan kallistuu..Suomessa ei ole töitä ihmisille ja työttömyys vaan pahenee.. Ylipäätään ihmisten elämäntyyli on muuttunut. Halutaan elää vapaammin ja tehdä muita asioita. Elämä voi olla arvokasta myös ilman jälkikasvua.

Vierailija
19/19 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuden turvaksi