Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten näytän isommalta vaikka laihduin?

Vierailija
26.10.2022 |

Olen 171 cm, painoin ennen n. 74 kg ja nykyisin paino vaihtelee 59 ja 60 kilon välillä. Eli BMI 25 --> BMI 20

Miten voi olla, että kun katson peilistä, näytän melkein isommalta kuin ennen? Mun pituudessa ja painossa, eikö minun kuuluisi näyttää jo normaalilta? Mietin, pitäisikö vielä pudottaa painoa, mutta en ole varma näyttäisinkö sittenkään hoikalta. Onko mun päässä jotain vikaa, sanokaa etten voi olla tässä painossa läski. Pelottaa syömishäiriö, mulle oli jo vaikeaa lopettaa pudotus tavoitepainoon päästessä ja nykyinen onkin pari kiloa sen alapuolella.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin ajateltuna (ja peilailtuna) ehkä mulla on jotenkin epäonnekkaan pyöreähköt posket? Tai ehkä kuvittelen. Okei taidanpa jättää tämän tähän ennen kuin alan taas ajattelemaan liikaa.

Vierailija
2/9 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mistään peiliinkatsomisesta niitä eroja kropassasi näe, sun pitää ottaa kuvat itsestäsi ennen ja jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet sairastunut syömishäiriöön? Tai sitten aivosi eivät vain ole käsittäneet kehosi muutosta, tosi paljon painoa olet kuitenkin pudonnut.

Vierailija
4/9 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalonmalli/piirteet ei muutu laihduttamalla, oletko niihin kenties tyytymätön..?

Vierailija
5/9 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luultavammin sun omakuva on vääristynyt ja näet sen takia itsesi isompana kuin olet. Vaatteet kertoo hyvin totuuden eli kokeile vanhoja vaatteita, jotka oli sulle sopivia/tiukkoja kun painoit enemmän.

Vierailija
6/9 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet sairastunut syömishäiriöön? Tai sitten aivosi eivät vain ole käsittäneet kehosi muutosta, tosi paljon painoa olet kuitenkin pudonnut.

Toivottavasti en. Mutta kuulostaa ihan mahdolliselta, että aivot olisivat vähän jäljessä muutoksen kanssa, kunpa se olisi sitä.

Ja #2, taidat olla oikeassa. Mulla on tosi huonosti kuvia aloituspainosta, koska välttelin kameraa mahdollisimman paljon. Olen suurimmassa osassa kääntynyt vähän poispäin. No nyt sekin kostautui.. Pitää yrittää katsoa, jos löytyisi jotain parempia jemmasta ja matkia asentoja.

Vierailija
7/9 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luultavammin sun omakuva on vääristynyt ja näet sen takia itsesi isompana kuin olet. Vaatteet kertoo hyvin totuuden eli kokeile vanhoja vaatteita, jotka oli sulle sopivia/tiukkoja kun painoit enemmän.

Kiitos vinkistä, mulla on joitain vanhoja vaatteita varastossa piilossa :) Pitää kaivella esiin.

Vierailija
8/9 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä mistään peiliinkatsomisesta niitä eroja kropassasi näe, sun pitää ottaa kuvat itsestäsi ennen ja jälkeen.

Tätä ei moni tunnu ymmärtävän, että kun joka päivä itseään ihailee peilistä niin siinä tottuu siihen näkemäänsä jatkuvasti vaikka muutosta tapahtuisikin. Aivoissa tavallaan jatkuvasti päivittyy se kuva itsestään. Siksi tuntuu kuin mitään muutosta ei olisi tapahtunut.

Vierailija
9/9 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat ja entiset vaatteet, niistä se muutos näkyy ja konkretisoituu paremmin kuin peilistä. Ja huom, valokuvista täytyy verrata vanhaa valokuvaa uuteen valokuvaan (!), ei peilikuvaan. Ja sitten on se, että jos on kovin "kulmikkaat" luut/luusto, niin laihtuessa se kulmikkuus tulee usein esille enemmän ja siksi saattaa vaikuttaa naama leveämmältä. Mutta siis ne valokuvat ja vaatteet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan