Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko elämä tuntuu esittämiseltä

Vierailija
26.10.2022 |

Feikiltä. Elämässäni on paljon hyvää, mutta paljon myös vastoinkäymisiä (etenkin nuoruudessa ja nuoressa aikuisiässä käyneitä) . Ulkoapäin ei ikinä uskoisi, mutta ajattelen kuolemaa ja itsemurhaa pävittäin. Olen täysin hukassa ja todella väsynyt. Tuntuu, ettei missään mitä teen ole mitään muuta tarkoitusta, kuin esittää kaiken olevan hyvin, jotta muut ihmiset eivöt vaivaantuisi ongelmistani.

Oikeasti voin ihan helvetin huonosti.
Silti pidän itsestäni ja kodistani huolta sekä käyn töissä (jota inhoan) ja opiskelen (joka on yhtä väkisin vääntämistä sekin) . Ystäviä on jäljellä yksi, jota näen muutaman kerran vuodessa, eikä montaa vuotta olla tunnettukaan. Muita hyvän päivän tuttuja näen silloin tällöin mieheni kautta. Monien ystävien kanssa ollut huonoa tuuria ja väärinkäsityksiä ja vain ysyävyyden hiipumista , jonka kautta olen väsynyt yrityksiin ystävystyä syvemmin, eikä minua huolitakkaan esim. mieheni kavereiden ystäviin kuin ainoastaan hyvän päivän tutuksi satunnaisiin illanistujaisiin. Tunnen itseni niin yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi, kun muut somessa hehkuttaa parhaita ystäviään. Jäljellä olevat sukulaisetkin asuvat toisella puolella Suomea ja välit ovat melko etäiset.
En jaksaisi enää esittää kaiken olevan hyvin. Mutta ne harvat kerrat, kun olen yrittänyt asian ottaa puheeksi, niin ei kukaan välitä tai osaa mitään sanoa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät varmaan positiivisen muutoksen, kun olet huomannut että jotkut asiat eivät ole sitä mitä haluat. Kuormittaako yhtä aikaa opiskelu ja työ, ihmiset yleensä tekevät ne erikseen, ettei tule liikaa kerralla ja uuvu. Oletko ottanut lomaa välillä. Ovatko tavoitteesi liian vaativia. Pääset eri paikkaan töihin tulevaisuudessa, jos haluat vaihtaa. Eivät miesten kaverit ota yleensä miehen vaimoa kaveriksi, paitsi ehkä heidän puolisot juttelevat, se on vain tuttuuskohtaaminen. Ei ole pakko mennä pintapuoliseen illanviettoon. Soitteletko lähisukulaisen kanssa joskus ja voi jutella niitä näitä. Onko joku kiinnostus, joka yhdistäisi uusien ihmisten kanssa tai voisiko se tulla ideana mieleen. Älä katso somehehkutuksia missään nimessä, ne ovat aika korneja, osa niistä ei ole edes totta vaan esitystä. Muillakin on vähemmän ihmisiä elämässään. Mieti mitä haluat elämääsi ja mitä et, ruksi. Vapauta aikaa hyville asioille.

Vierailija
2/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain elä omien arvojesi mukaan.

Itse olen samassa tilanteessa mutta jo päässyt eteenpäin.

https://hidastaelamaa.fi/2018/08/luovu-kuvitelmista-millainen-sinun-tul…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu juttelemaan ammattiauttajan kanssa ja hakeudu kelan terapiaan.

Vierailija
4/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löydät varmaan positiivisen muutoksen, kun olet huomannut että jotkut asiat eivät ole sitä mitä haluat. Kuormittaako yhtä aikaa opiskelu ja työ, ihmiset yleensä tekevät ne erikseen, ettei tule liikaa kerralla ja uuvu. Oletko ottanut lomaa välillä. Ovatko tavoitteesi liian vaativia. Pääset eri paikkaan töihin tulevaisuudessa, jos haluat vaihtaa. Eivät miesten kaverit ota yleensä miehen vaimoa kaveriksi, paitsi ehkä heidän puolisot juttelevat, se on vain tuttuuskohtaaminen. Ei ole pakko mennä pintapuoliseen illanviettoon. Soitteletko lähisukulaisen kanssa joskus ja voi jutella niitä näitä. Onko joku kiinnostus, joka yhdistäisi uusien ihmisten kanssa tai voisiko se tulla ideana mieleen. Älä katso somehehkutuksia missään nimessä, ne ovat aika korneja, osa niistä ei ole edes totta vaan esitystä. Muillakin on vähemmän ihmisiä elämässään. Mieti mitä haluat elämääsi ja mitä et, ruksi. Vapauta aikaa hyville asioille.

Kiitos välittävästä vastauksesta.

Työ ja koulu ovat molemmat tosiaan kuormittavia, mutta teen vain enää osittain töitä. Koulu vie suurimman osan ajasta ja opiskelu on melko työlästä ja ajatus pitää olla mukana isotöisissä tehtävissä. Olet oikeassa, että vielä joku päivä voin opiskelun ansiota olla uudessa mielekkäämmässä työssä.

Sukulaisten kanssa voisin olla silloin tällöin puhelimitse yhteyksissä, mutta en oikeen saa aikaiseksi soittaa, kun tunnen itseni vaivautuneeksi. Pitäisi tosiaan vaan soittaa.

Somessa pahalle tuntuu juuri miehen kavereiden vaimojen keskinäisen ystävyyden hehkutus ja tuntuu, että minut ja mieheni on ihan tarkoituksella jätetty ulkopuolisiksi. Ehkä pitäisi poistua koko somesta, harmi kun siellä ihan kivojakin juttuja.

Koitan miettiä enemmän niitä hyviä asioita. Nyt vaan taas tosi huono päivä ollu, kun opiskelukaan ei lähtenyt väkisinkään käyntiin.

Vierailija
5/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on näytelmää. Jokaisen elämä. Emme välttämättä mieltä sitä näytelmäksi mutta sitä se kuitenkin on.

Vierailija
6/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En eläkään, tämän olen jossain määrin tiedostanut. Kiitos linkistä ja vinkistä 🙏

Hienoa kuulla, että olet päässyt eteenpäin kohti omia arvoja

Vierailija
7/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu juttelemaan ammattiauttajan kanssa ja hakeudu kelan terapiaan.

Tämä tosiaan on työn alla, kun saisin aikaiseksi sen ensimmöisen soitin terveyskeskukseen. Nuorena kävin 3 vuoden jakson, mutta nyt aikuisena se olisi hyvä uusia, kun olen valmiimpi ja rehellisempi itselleni

Vierailija
8/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässäni on paljon hyvää. Mutta en kerro mitä se on . Mun elämä ei ole näytelmä. En ole itseni ulkopuolella.

Vierailija
9/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässäni on paljon hyvää. Mutta en kerro mitä se on . Mun elämä ei ole näytelmä. En ole itseni ulkopuolella.

Millä perusteella elämäsi ei ole näytelmää?

Vierailija
10/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhuttiin ikigaista, juuri tätä olen tänään mietiskellyt. Olen pari vuotta sitten tehnyt kouluihin hakiessani ikigai harjoituksen, jossa kävin perusteellisesti läpi pienimmätkin asiat joita arvostan ja minkä asioiden tekemisestä pidän. Olen hukannut vamhan harjoituksen, mutta aloin nyt kuuntelemaan aiheesta kirjaa:. Ikigai, book beatista. Kiitos tosiaan linkistä

Vierailija
11/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Minäkin esitän ja näyttelen joka päivä, koska olen psykopaatti ja masentunut, niin en voi koskaan olla oma itseni.

Vierailija
12/12 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Minäkin esitän ja näyttelen joka päivä, koska olen psykopaatti ja masentunut, niin en voi koskaan olla oma itseni.

Oletko saanut diagnoosin psykopatiasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi