Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoliitto - leski?

Vierailija
25.10.2022 |

Jos pari elää avoliitossa ja toinen kuolee, onko jäljelle jääneen titteli/ aviosääty leski vaiko mikä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole titteliä. On vain nimi. Perttu Pärttiläinen. tms.

Vierailija
2/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse koskaan tituleerannut itseäni leskeksi, kun avopuolisoni ja lapseni isä kuoli. Lesken katson olevan vihityn kuolleen puoliso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tietenkään leski, eihän se ollut naimisissa.

Vierailija
4/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviosääty on naimaton niin kuin tähänkin asti on ollut. Tai eronnut, mikäli on eronnut aikaisemmasta avioliitostaan.

Vierailija
5/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti on edelleen naimaton niin kuin siihenkin asti (paitsi jos on joskus ennen avoliittoa eronnut aikaisemmasta avioliitosta). Epävirallisesti varmaan jotkut sanovat leskeksi.

Vierailija
6/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti ei mitään titteliä, kuten jo edellä vastattiin. Puhekielessä on varmaan ihan ok puhua leskestä tai avopuolison leskestä.

Suomessa on jotenkin vanhanaikainen järjestelmä näissä puolisoasioissa.

Vierailija
7/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäkö tuli mieleeni? Luin jotain mikko alatalon vanhaa haastattelua, hänestä kerrotaan: jäi leskeksi. Heillä oli kuitenkin avoliitto.

Vierailija
8/8 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tulla kutsutuksi leskeksi niin ihan ok.olin itse avoliitossa 27 v mutta viiden vuoden jälkeen eronnut aviopari on arvokkaampi 1600-luvulle jämähtäneiden moralistien mielestä.naurettavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan