Kansalaisaloite sähkön hinta kuriin.
Sillä on vain vähän yli 23 000 kannattajaa. Miten voi olla hyvällä aloitteella noin vähän kannattajia? Käykää oikeasti kannattamassa. Siinä ei kauan mene.
Kommentit (83)
Venäjä tuskin lopettaa aloittamaansa hyökkäyssotaa vaikka minkälainen adressi lähetettäisiin Moskovaan. Valitettavasti.
Minusta itse sähkö ei ole niin kovin kallista, 5,6 senttiä/kwh, mutta sen kotiin tuonti maksaa julmetusti siirtomaksuna.
Vierailija kirjoitti:
Kommunismi ei ole Suomessa erityisen suosittu talous- / yhteiskuntajärjestelmä.
Sähkö on perustarve nykyään niin ei se saa olla puhdasta riistoa. Maailmassa on muitakin vaihtoehtoja kuin kommunismi ja riistokapitalismi.
Onko AP seurannut mitä niille kansalaisaloitteille käy eduskunnassa? Ei mitään.
Turhaa keräillä nimiä, kun ei niitä edes käsitellä.
Koska kansalaisaloitteet toimivat eduskunnan wc-paperina.
Hinta laskee kulutusta vähentämällä ja tuotantoa lisäämällä,hintakatto johtaisi siihen että sähkö myydään sinne missä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se ikävä kyllä on. Mutta jos aloitteessa olisi esim. 500 000 nimeä, niin luulisi jo pääsevän lehtiotsikoihinkin. Ehkä sille siinä tapauksessa olisi tehtävä jotain. Sitä paitsi tuo argumentti on vähän sama, kuin ihmisten, jotka ei äänestä: "Ei sillä kuitenkaan pysty mihinkään vaikuttamaan." Ei varmaan pystykään, kun äänestysprosentit laskee vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut ja ratkaisu siihen olisi suuret kannatukset aloitteille. Sillä on merkitystä onko aloitteella 50 000 tai 500 000 kannatusta. Muutenkin tuntuu että poliitikkoja ei pahemmin kiinosta asiat joilla on merkitystä ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi olla tekemättä mitään ja itkeä kun asiat ovat huonosti. Sillä tavalla ei varmasti tapahdu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se ikävä kyllä on. Mutta jos aloitteessa olisi esim. 500 000 nimeä, niin luulisi jo pääsevän lehtiotsikoihinkin. Ehkä sille siinä tapauksessa olisi tehtävä jotain. Sitä paitsi tuo argumentti on vähän sama, kuin ihmisten, jotka ei äänestä: "Ei sillä kuitenkaan pysty mihinkään vaikuttamaan." Ei varmaan pystykään, kun äänestysprosentit laskee vuosi vuodelta.
Ymmärrän pointtisi ja itse olen myös sitä mieltä, että äänestää pitää. Vaikka viime vuosina on tosiaan tuntunutkin, ettei se mihinkään vaikuta. Kansalaisaloite on kuitenkin eri asia. Mikään lehtiotsikko ei kyllä myöskään vaikuta politiikkaan. On se nähty jo Marinista. Se on vaan että vihreys ja Putin nyt vaan maksaa, get over it buumeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi olla tekemättä mitään ja itkeä kun asiat ovat huonosti. Sillä tavalla ei varmasti tapahdu mitään.
Kannattaa lopettaa äänestäminen, verojen maksaminen sekä työnteko. Kun tämä korttitalo kaatuu, sen tilalle voidaan rakentaa uusi yhteiskunta.
Turha osallistua poliitikkojen huijauksiin ja valedemokratian ylläpitämiseen.
Onko siinä aloitteessa myös kerrottu, mistä saadaan lisää sähköä, tai miten sähkön säästämiseen pakotetaan? Jos pula ei enää saa ilmetä korkeina hintoina, se ilmenee jotenkin muuten, luultavasti tuntitolkulla kestävinä sähkökatkoina.
"sähköpörssi" on hintakartelli ja ansaitsee miljardisakot.
Jos se sähkön hinta nyt jollain kikkailulla halvennetaan, niin minä kyllä aloitan addressin että määräaikaiset sähkösopimukset peruutettava. Eihän se nimittäin käy päinsä, että ensin pelotellaan tarttumaan ekaan "halpaan" määräaikaiseen soppariin ikuisella kalliilla sähköllä ja sitten puututaankin markkinoihin jollain helpotuksilla ja alennetaan hintaa.
Aloittaja ihmettelee miten vähän on allekirjoittajia. Olisit nyt edes laittanut linkin, että saisi osallistua ko. asiaan. Itse en ole kuullutkaan moisesta kansalaisaloitteesta. Ei kai tuollainen menesty, jos ei siitä julkisesti kerrota.
tyhmyyttä on monenlaista kirjoitti:
Aloittaja ihmettelee miten vähän on allekirjoittajia. Olisit nyt edes laittanut linkin, että saisi osallistua ko. asiaan. Itse en ole kuullutkaan moisesta kansalaisaloitteesta. Ei kai tuollainen menesty, jos ei siitä julkisesti kerrota.
Et siis osaa kirjoittaa hakukenttään sanoja kansalaisaloitteet. Sillä se varmaan selittyy se matala kannatus. Kyllä on taas urpoa meininkiä. Tämmöinen kansa tosiaan ansaitsee kokoomukseen viemään loputkin rahat kultapossukerholle.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos on kyse intersektionaalisesta feminismistä ja siihen liittyvästä aloitteesta.
Menee läpi, vaikkei kukaan olisi edes äänestämässä eduskunnassa.
Kaikki nämä turvenuijien väsäilemät aloitteet sähkön tai bensan hinnan alentamisesta kommunistisin keinoin ovat täysin turhia huutoja tuuleen.
Kommunismi ei ole Suomessa erityisen suosittu talous- / yhteiskuntajärjestelmä.