Introvertin painajainen. Pitää mennä ostamaan astianpesukone
Tai siis tehdä alustava vertailukierros kodinkoneliikkeissä. Vituttaa jo valmiiksi gigantin, powerin yms pakkomyyjät ja innokkaat esitelmöijät. Joka ikinen kerta kun sinne jalallaan on astunut, sama juttu😓
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaile netissä koneita niin tiedät jo valmiiksi minkä haluat ostaa.
Alustavasti joo olen katsonut, mulle on tärkeää että mun lautaset mahtuu niihin kunnolla korkeutensa puolesta ilman sen suurempia temppuja, siksi on nyt pakko mennä omin silmin katsomaan ja hypistelemään millaiset ne korit niissä on. Muutenhan tilaisinkin netistä niin kuin suurimman osan muustakin tarvisemastani.
Ne korit on yleensä säädettäviä, mukitasoa saa ylemmäs ja alemmas. Mutta jos on jotain tiettyä, mille pitää sopia, niin kannattaa ottaa se astia ihan koneeseen kokeiltavaksi saakka. Harmittaa, etten raahannut mukeja mukaan viime kerralla. Entisessä koneessa ne mahtuivat kahteen kerrokseen ylätasolle, nyt ei mene, eikä saa edes matalammille astioille tasoa kaadettua noiden päälle. Saman merkkinen kone on, mutta eri mallia. Ei sitä entistä enää edes myydä.
Minä olen keittiökaappiostoksille raahannut ison pannun mukana ja testannut, saako sen miten mahtumaan kulmakaapin karuselliin ja tiskialtaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alustavasti joo olen katsonut, mulle on tärkeää että mun lautaset mahtuu niihin kunnolla korkeutensa puolesta ilman sen suurempia temppuja, siksi on nyt pakko mennä omin silmin katsomaan ja hypistelemään millaiset ne korit niissä on. Muutenhan tilaisinkin netistä niin kuin suurimman osan muustakin tarvisemastani.
Ainakin tuossa omassa koneessa ylätason korkeitta voi vaihtaa. Laitan ylemmäs, jos käytän isoja lautasia ja taas alemmas, jos on korkeat viinilasit käytössä.
Meidän koneessa on pidikkeet korkeille viinilaseille alhaalla. Pesen siellä aina korkeat shampanjalasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuossa omassa koneessa ylätason korkeitta voi vaihtaa. Laitan ylemmäs, jos käytän isoja lautasia ja taas alemmas, jos on korkeat viinilasit käytössä.
Ajattelin ottaa mukaan lautasen ja pari viinilasia mukaan ja katsoa miten sopivat eri malleihin. Tuossa entisessä koneessa esim viinilasit aina kaatuilivat minne sattui kun työnsi koria takaisin koneeseen, ei ollut oikein hyvää paikkaa niille. Se ärsytti, haluan välttää tuollaiset jutut ja käytän vähän vaivaa sopivan koneen etsimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne korit on yleensä säädettäviä, mukitasoa saa ylemmäs ja alemmas. Mutta jos on jotain tiettyä, mille pitää sopia, niin kannattaa ottaa se astia ihan koneeseen kokeiltavaksi saakka. Harmittaa, etten raahannut mukeja mukaan viime kerralla. Entisessä koneessa ne mahtuivat kahteen kerrokseen ylätasolle, nyt ei mene, eikä saa edes matalammille astioille tasoa kaadettua noiden päälle. Saman merkkinen kone on, mutta eri mallia. Ei sitä entistä enää edes myydä.
Minä olen keittiökaappiostoksille raahannut ison pannun mukana ja testannut, saako sen miten mahtumaan kulmakaapin karuselliin ja tiskialtaaseen.
Joo, just kirjoitinkin toisessa vastauksessa että tarkoitus ottaa mukaan omia lautasia ja laseja.
Taitaa olla enemmän joku sosiaalisten tilanteiden pelko kuin introverttiys
Eikö aloittaja osaa avata suutaan ja sanoa ilmoittavan kun palvelua tarvitaan.
Menet power.fi, näppäilet sopivan koneen ostoskoriin ja tilaat kotiinkuljetuksella + asennuksella. Tosin silloin joudut kyllä olemaan kotona vähintään nyt sen verran, että avaat oven asennusmiehille (tai naisille).
Vierailija kirjoitti:
Ne myivät 70+ äidille juuri kalliin koneen, vaikka yritin sanoa ettei ota liian kallista, ei tiedä kauanko tässä asuu.
Ottaa muuttessaan koneen mukaan. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Introvertti on epäsosiaalisten ihmiseten itsensä keksimä nimi epäsosiaaliselle käytöshäiriöiselle käytökselleen. Ota pää perseestä ja koita olla ihmisisiksi.
Älähän nyt trollaa, INTJ.
Ja taas on sotkettu keskenään intorvertti ja syrjäytynyt. Introvertti pystyy toimimaan ihan normaalisti vuorovaikutustilanteissa, hän ei vaan tarvitse niitä samalla tavalla kuin ekstrovertti. Terkuin introvertti, joka on nyt 30v tehnyt toitä ihmisten kanssa, siis työ on ihmiset.
Ahneet ekstrovertti myyjät tuskin murehtii kovin kauaa jos niille sanoo päättäväisesti, että en ole ostamassa mitään tällä kertaa ja ei tartte auttaa.
Tuntuu oudolta että gigantissa velvoittavat tuotteen tilaajan (kone) olemaan 8-16 päivystämässä arkisin, kun kone tulee kotiin. Tarkkaa aikaa ei saa ja tulee jostain kontista, kuljetuksesta suoraan. "Ihmisillähän ei ole muuta tekemistä" kuin päivystää koko päivän aamusta alkaen ja tuntia ennen viesti, puhelin rikki osittain miten viestin saa. Samoin henkilökorttia kun hakee, pitää istua kaksi tuntia tunkkaisessa tiiviissä odotustilassa, ellei mene tammikuussa. Kivikaudelta tämä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Introvertti on epäsosiaalisten ihmiseten itsensä keksimä nimi epäsosiaaliselle käytöshäiriöiselle käytökselleen. Ota pää perseestä ja koita olla ihmisisiksi.
Introvertti ei välitä ihmisistä ja kommenttisi mukaan eipä ole ihmekään.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas on sotkettu keskenään intorvertti ja syrjäytynyt. Introvertti pystyy toimimaan ihan normaalisti vuorovaikutustilanteissa, hän ei vaan tarvitse niitä samalla tavalla kuin ekstrovertti. Terkuin introvertti, joka on nyt 30v tehnyt toitä ihmisten kanssa, siis työ on ihmiset.
Mistä keksit että ap olisi syrjäytynyt, eihän sillä tarkoiteta pakkomyynnin sietokykyä ollenkaan, vaan sitä että ole mahdollisuutta osallistua yhteisöllisesti joko taloudellisista tai sosiaalisista syistä.
Minun kokemuksen mukaan kodinkoneliikkeistä ei nykyään saa palvelua vaikka jahtaisi myyjiä juoksujalkaa. Että etköhän saa katsella ihan kaikessa rauhassa.