Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten laiska nykyihminen oikein on? Ei jakseta ottaa edes herkkuja hyllystä, jos ne on vasemmalla puolella oikean sijaan. HS juttu

Vierailija
24.10.2022 |

HS: "Kauppias siirsi herkkuhyllyn oikeakätisten puolelle, myynti räjähti

Kauppias Hannu Aaltonen yllättyi siitä, miten iso vaikutus jälkiruokien myyntiin hyllyn siirtämisellä oli. Oikean käden puolelle kannattaa kaupassa sijoittaa erityisesti herkut, kauppias sanoo."

Hylly siirrettiin muutama viikko sitten, kertoo Suomen suurimman K-Citymarketin kauppias Hannu Aaltonen. Sen jälkeen hyllyssä olevien tuotteiden myynti on Aaltosen mukaan kasvanut 40 prosenttia.

Sinänsä oli tiedossa, että myynti tulee kasvamaan. Mutta en olisi osannut arvata, että oikeakätisyys tulee vaikuttamaan näin paljon, Aaltonen sanoo.

Aaltonen on 30-vuotisen kauppiaanuransa aikana huomannut tuotteiden oikealle puolelle sijoittelun merkityksen useaan otteeseen, ja hänellä on teoria, että se todella toimii.

On hauska juttu, että kun ihmisistä yli 90 prosenttia on oikeakätisiä, se näköjään näkyy kaupassa. Tuote myy paremmin, kun se on oikealla puolella.

Kansanterveys myös kiittää siitä, että ihmiset ostaa ja syö enemmän herkkuja, nimenomaan niiden saamisen pitäisi olla vaikeaa ja oikeanpuoleisessa hyllyssä voisi olla vaikka marjoja ja porkkanaa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, lainausmerkit ei taaskaan toimi. Lainaus päättyy viidenteen kappaleeseen. Koko juttu luettavissa:

https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009154451.html

Vierailija
2/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kaupan kiertää niin, että hyllyt ovat aina oikean käden puolella. Niin minä teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan kaupan kiertää niin, että hyllyt ovat aina oikean käden puolella. Niin minä teen.

Liian vaikeaa. Onko tuo muuten sama kauppias, joka toisessa lehdessä valitti nuorten aiheuttamista häiriöistä? 1+1, ne nuorethan on ihan sokerihumalassa.

Vierailija
4/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni oikeakätinen, mutta en ole kaupassa osannut ajatellakaan koko kätisyyttä. Miten joku tuotehylly edes voi olla oikea- tai vasen "kätinen"?

Vierailija
5/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mielestäni oikeakätinen, mutta en ole kaupassa osannut ajatellakaan koko kätisyyttä. Miten joku tuotehylly edes voi olla oikea- tai vasen "kätinen"?

Voihan sekin olla, ettei hyllyn sijoittelulla ole yhtään mitään merkitystä, vaan tämä pimenevä vuodenaika ja laskevat energiatasot monilla ajaa herkkuhyllyn ääreen.

Vierailija
6/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näköjään keliakia säästää paljon päänvaivaa. Olen iloinen jos ylipäänsä jotain gluteenitonta herkkua sattuu olemaan.

Vierailija
7/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten helppoa sinulla on, kun jaksat tällaisesta asioista mielesi pahoittaa. Ihan oikeasti. Aika noloa.

8/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla näköjään keliakia säästää paljon päänvaivaa. Olen iloinen jos ylipäänsä jotain gluteenitonta herkkua sattuu olemaan.

Sama juttu vegemurkinoitten kanssa.

Vierailija
9/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä harvinaisen outo juttu. Se on ihan sama millä puolella mikäkin on. Siis tuolla periaatteella kaikki pitäisi olla oikealla puolella. Ei tuossa kyllä ole mitään logiikkaa. Onkohan tuo kauppias joku foliohattu?

Vierailija
10/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta kyllä syödään reilusti enemmän herkkuja. Esim. itse en syö kesäisin lainkaan herkkuja. Kaikki elämäntapamuutokset kaatuu aina kun tulee kylmät kelit ja pimeys ja suurella vaivalla laihdutetut kilot tulee bumerangina takaisin.

Vierailija
11/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten helppoa sinulla on, kun jaksat tällaisesta asioista mielesi pahoittaa. Ihan oikeasti. Aika noloa.

Ihmettely on sinusta mielen pahoittamista? Eikö saisi lukea lehtijuttuja ja pohtia niissä kerrottuja asioita vai? Perikummallinen ajattelutapa, ihmiset tyhmenee koko ajan ja kyky mediakritiikkiin häviää.

Vierailija
12/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä harvinaisen outo juttu. Se on ihan sama millä puolella mikäkin on. Siis tuolla periaatteella kaikki pitäisi olla oikealla puolella. Ei tuossa kyllä ole mitään logiikkaa. Onkohan tuo kauppias joku foliohattu?

Miksi tuo on outo juttu? Etkö ole huomannut, että kaupassa on tietty reitti, jota sinun oletetaan kulkevan.

Vierailija
13/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmat tuotteet ylhäällä tai ihan alhaalla, kalleimmat silmien korkeudella eli katselukorkeudella. Ovelaa taktiikkaa. Kokeilkaa kaupassa, huomaatteko?

Vierailija
14/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maitohylly laitettaisiin heti kassojen taakse niin kaupan myynti romahtaisi puolella.

Vierailija
15/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä just luin? Jokuhan voi kiertää ja mennä siellä kaupassa eri reittiä ja eri suuntaan. Silloinhan ne herkut jää toiselle puolelle. Mitenkäs tuo nyt selitetään? Missä tuo tyyppi on kauppiaana? Kannattaa näköjään kiertää kaukaa tuollainen kauppa.

Vierailija
16/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se laiskuudesta johdu, ei tuota tehdä tiedostaen.

Vierailija
17/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo on outo juttu? Etkö ole huomannut, että kaupassa on tietty reitti, jota sinun oletetaan kulkevan.

No eikä ole. Kauppaa pystyy kiertämään miten päin vaan. Mene vaikka Prismaan tai Citymarkettiin. S-marketissakin seikkailen miten sattuu.

Vierailija
18/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näin ollen vasemmalla puolella ei ole mitään hyllyjä? Missä on tuollainen kauppa?

Vierailija
19/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. Kauppaa pystyy kiertämään miten päin vaan. Mene vaikka Prismaan tai Citymarkettiin. S-marketissakin seikkailen miten sattuu.

Sitten kuljet siellä ihan väärin. Joissain kaupoissa on nuolia lattiassa, jotka kertoo oikean suunnan.

Vierailija
20/45 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mutta haahuilen kaupassa kyllä ihan mistä minne sattuu sen mukaan mitä tarvitsen ja mitä muistuu mieleen. Olen neurologisen poikkeavuuden takia ilmeisesti aika immuuni kaikille psykologisille tempuille. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan