Mitä ajattelet, jos joku sanoo lähtevänsä 3 viikoksi kiertämään jotain maata?
Reppureissaustyylisesti käy eri kaupungeissa kyseisessä maassa. Eli vain yhdessä maassa. Mitä ajatuksia herättää ja kuulostaako pitkältä reissulta?
Kommentit (23)
Aika nössö. Todellinen vegaani kiertää Intian, Indokiinan ja Austraalian kahdessa viikossa. Kolmas viikko sitten Papualla ja Uudessa-Seelannissa.
Hieno homma, on hänen mahdollisuudet.
Kuulostaa ihan kolmen viikon reissulta, ei yhtään sen pidemmältä tai lyhyemmältä.
Yleensä maksulliset naiset tekevät ulkomailla näitä "turneita".
Ajattelen, että hieno juttu. Toivoisin itsekin pääseväni.
Haaveilen tuosta. Tosin voisin hyvin käydä noin viikko per maa jotka ovat naapureita. Tai sitten tosiaan pidempään yhdessä tyyliin etelästä pohjoiseen tai toisin päin.
Kolme viikkoa on aika kiva pituus jos ei ole aiempaa kokemusta. Ja yksin matkatessa myös. Samoin talodellisesti.
Kyllä siinä ehtii nähdä hyvin monenlaista kulmaa maasta ja kannattaa pysähtyä myös pienemmissä kaupungeissa.
Miten tuo onnistuu käytännössä? Varaako ensin muutaman yön hotellin kaupunkiin x, ja sitten vasta viimeisenä päivänä alkaa varailla uutta. Eikö tuossa saa olla koko ajan puhelin kädessä etsimässä uutta hotellia?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo onnistuu käytännössä? Varaako ensin muutaman yön hotellin kaupunkiin x, ja sitten vasta viimeisenä päivänä alkaa varailla uutta. Eikö tuossa saa olla koko ajan puhelin kädessä etsimässä uutta hotellia?
Kaiken voi varata myös etukäteen jos tietää, kauanko aikoo missäkin paikassa olla.
Tunisia oli kiva reissu paitti että paikoin oli sisälisota ja liukaasti liikuttiin ohi tiettyjen paikkojen. Arabikevään alku on ihan kyllä lehdistön kuvitelmaa sillä se viha oli syvemällä. En juonut pätkääkään alkoholia paitsi kaksi olutta pakosta. Vihreille en suosittele Tunisian E-OSAA CHOT EL JERIDIN rannoilla. Kyllä - sain vettä niskaani keskellä Chot El Jeridiä! Todistajia oli. Chot El Jerid on yksi niistä viidestä suuresta wet Sahara järvistä. 5-8 kertaa suurempi kuin nyt. n 3 km leveä entinen joki näkyy vieläkin kartoissa. Pystyttekö kuvittlemaan Tonavan keskelle Saharaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken voi varata myös etukäteen jos tietää, kauanko aikoo missäkin paikassa olla.
Tai voi mennä yhdeksi yöksi tuttuun paikkaan ja jatkaa siitä joko samassa tai eri paikoissa. Olen ostanut jatkopäiviä jos kiva paikka. Hotelleja ja pensionaatteja kannattaa kilpailuttaa esim sen ärsyttävän Trivagon avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai voi mennä yhdeksi yöksi tuttuun paikkaan ja jatkaa siitä joko samassa tai eri paikoissa. Olen ostanut jatkopäiviä jos kiva paikka. Hotelleja ja pensionaatteja kannattaa kilpailuttaa esim sen ärsyttävän Trivagon avulla.
Toki.
Kuulostaa kivalta!
Aika ei ole erityisen pitkä mutta ehtii siinä jo vähän näkemään
On vähän eri asia kierrellä yhtä maata kolme viikkoa jos kyseessä on vailla Andorra tai Yhdysvallat.
Menee sinne vastakkaisen sukupuolen elimen perässä
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvi olla koko ajan etsimässä hotellia. Reissasin viimeksi tällä tyylillä Ukrainassa kolme vuotta sitten. Kuukauden kiersin maata niin että olin 3-4 yötä yhdessä paikassa. En saa menemään kahdeksan hotellin varaamiseen älyttömän kauan aika. Ja joo, yleensä varasin edellisessä paikassa ollessani seuraavan paikan hotellin.
Tässäpä hyvä hetki mainostaa erään entisen koulukaverini Blogia ja instagramia. Hän on tälläkin hetkellä yhdellä vaelluksistaan, vaeltaa Kanadasta Meksikoon.
Olen itse matkustanut Espanjassa 3 vkoa niin, että varasin hotellit ja lennot/laivat etukäteen, matkasuunnitelmani mukaan. En siis reppureissannut, vaan olin jo etukäteen suunnitellut eri kohteet, joihin haluan mennä. Oli tosi kiva reissu ja just sopivan pituinen aika.
Maan koosta ja matkustustavasta riippuen oikein hyvä aika. Jossain suuressa maassa pitää varmaan ottaa jotain sisäisiä lentoja, jos ei halua istua junassa koko aikaa. Hotellit voi varata jo etukäteen, jos tietää matkaohjelmansa, tai etsii paikan päällä. Ei se montaa minuuttia kestä selata netistä sopiva hotelli. Mä tykkään varata kyllä sekä kuljetukset että majoitukset etukäteen, on kiva kun tietää mihin menee.
Kuulostaa hyvältä. Itse olen reissannut Kiinassa, Intiassa, Etelä-Afrikassa ja Argentiinassa tuon verran.
Hieno homma ja hyvää matkaa vaan.