Hyi kamala propun mätä maku nielussa, mutta mitään ei irtoa
Kommentit (27)
Mulla irtoaa joskus "palaneen" makuisia limaklönttejä. Vaivaavat ensin päiviä, kunnes kurkun kuivuessa tarpeeksi yllättäen irtoavatkin. Liekö proppuja vai mitä. Nielussa kitarisojen takana.
Minullakin on niitä usein, kitarisoissa on pari koloa mihin niitä pääsee tulemaan. Onneksi yllän niihin sormella ja saan yleensä painettua vierestä niin että lähtee irti. Kauhean yökkimisen kanssa. :S ne on niin oksettavia ja tuntuu pahalta nielussa.
Poltatko tai nuuskaatko,se lima voi olla tervan makuinen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla irtoaa joskus "palaneen" makuisia limaklönttejä. Vaivaavat ensin päiviä, kunnes kurkun kuivuessa tarpeeksi yllättäen irtoavatkin. Liekö proppuja vai mitä. Nielussa kitarisojen takana.
No juuri niitä, välillä on kurkku ihan kipeä ja kun proppu irtoaa niin helpottaa.
Ota joku parempi ase, millä kaivelet, sieltä ne plumpsahtelee kyllä.
Ettekö te juo mitään syödessänne että ruoka huuhtoutuu kurkusta alas eikä jumiudu sinne.
Vierailija kirjoitti:
En. Sinne risojen onkaloihin kerääntyy vaan jotain moskaa ja haisee ihan kuolemalle
Mä kaivoin sellasella pitkällä puisella grillitikulla niitä pois kerran, kun ei millään meinannut irrota.
Vierailija kirjoitti:
Mä kaivoin sellasella pitkällä puisella grillitikulla niitä pois kerran, kun ei millään meinannut irrota.
No auts! En sellaisella uskaltaisi tökkiä 😁
Mitä ne sellaiset on? Mulla taas on ihan räkää siellä jossain nenän ontelossa joka yhdistyy nieluun, sellaisessa paikassa ettei lähde niistämällä niin täytyy sisäänpäin röhkiä, että irtoaa. Ja sitten voi yskiä pois. Joskus teen tätä jopa puoli tuntia tai tunnin. Onneksi olen sinkku niin ei tarvitse miettiä kumppanin mielipidettä asiaan. Miettinyt, miten saisin asian korjattua ettei tarvitsisi harrastaa tämmöistä..
Jos oksennusrefleksisi on herkkä, älä lue eteenpäin. Pikkulusikalla olen kaapinut syvältä nielusta proppuja, yökkäillyt ja kaapinut. Hirveää, pahanhajuista moskaa tullut ulos. Suolavedellä kurlannut jälkeenpäin, sekä puhdistanut hammasvälit kunnolla, hammasväliharjalla ja pessyt hampaani. Sen jälkeen on suu tuntunut todella puhtaalta. Tein tämän viikoittain, proput eivät enää vaivaa.
En minäkään käsitä mitä hemmetin proppuja.. jos safka jää kiinni kurkkuun niin ruoka on liian kuivaa . Mitä te ootte syöneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Sinne risojen onkaloihin kerääntyy vaan jotain moskaa ja haisee ihan kuolemalle
mulla pari vuotta sitten pääs tulehtumaan, 39 kuumetta. Sain antibiootin ja parin päivän päästä suihkussa irtos yskimällä. Oli muuten komeen kokoinen, ihan pelästyin :) Mut joo, todella inhottava vaiva ja onneksi ei liian usein tule.
Ruokavaliokin vaikuttaa noiden syntymiseen. Yhteen aikaan söin usein juustoa ja pähkinöitä ja silloin oli proppuja vähän väliä. Niistä kai purressa muodostui tahnaa, joka painui nielussa oleviin kuoppiin ja jäi sinne muhimaan.
Kaivelen proput pois pitkävartisella lusikalla. Hyvin irtoavat kun painaa siitä propun vierestä.
Minun proppujeni tarina päättyi leikkaussalin pöydälle. Sen jälkeen kun risat poistettiin loppuivat proput ja nivelsärky. Proput altistavat reuman kaltaisille kivuille. Muutenkin ne heikentävät vastustuskykyä.
Mulla hiilaripitoinen ruoka aiheuttaa proppuja. Kun syön proteiinipainotteisesti, ei mitään. Nielurisat on kyllä nimensä mukaiset, aivan risat. En tiedä auttaisiko leikkaus?
Mullakin tulee joskus noita, ja kaivelee niitä sellaisella puisella, pitkävartisella cocktail-tikulla. Ällöttävä vaiva. Välillä niitä on enemmän, välillä vähemmän. Mutta haisevat kyllä kamalalle.
En ole koskaan kuullut moisesta vaivasta.
Minkä propun? Jos suussa on mädän maku,joka on siis makea,se tulee hampaan juuresta ikenien läpi. Haistat sen sormesta kun kokeilet ikeniä.