Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä/millaista toimintaa vaaditta 8 vuotiaalta?

Vierailija
24.10.2022 |

Normaalilta 8 vuotiaalta lapselta?

Esim. itse aamupalan ottaminen, kouluun lähteminen, kotityöt (millasia, kuinka usein?), suihkussa käynti, omatoimisuus hammaspesulla..? Jne.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt?

Vierailija
2/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt?

Uusavuton av-mamma ei taas tiedä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... koska tuntuu, että teen aivan liikaa ja liian paljon oman lapseni eteen asioita. En enää hahmota, mikä on normaali määrä ja mikä ei. 

-ap

Vierailija
4/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun pitää patistaa ja sen on äidin tehtävä herättää lapsi, tehdä aamupala ja lähettää kouluun. Lapsi voi viedä roskiksen, siivota oman huoneensa.

Vierailija
5/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin elantonsa eteen tehtävä voitavansa.

Korjattava auton automaattivaihdelaatikko ja maalattava talo.

Vierailija
6/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laittaa itse repun valmiiksi ja vaatteet valmiiksi. Muistutan kyllä ja etenkin jos on jotain erikoista. Käy ap-kerhossa eli lähtee kotoa samaan aikaan kuin minä, katsotaan yhdessä sinne eväät, että syö siis aamupalan siellä.

Itse kulkee joka paikkaan. Siivoamisessa ei auta juurikaan, mutta pikkusisaruksen hoidossa auttaa. Pesut itsenäisesti, samoin läksyt.

Vierailija
7/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon asiallisia vastauksia.

Herätän aamulla kouluun ja teen aamuapalan valmiiksi. Muistutan useasti hampaiden pesusta. Muistutan, että syö ripeämmin, että ehtii kouluun. Muistutan aamulla, että kypärä mukaan, hanskat käteen, muista kotiavain. 

Lapsi vie roskat, jos pyydän. Tyhjentää pyynnöstä myös tiskikoneen.

Illalla pitää patistaa suihkuun ja muistutella oven raosta, että muista pestä saippualla. Patistella suihkusta pois. Kuivata hiukset suihkuun jälkeen.

Täytyykö tämä edelleen tehdä 8 vuotiaalle?

Vierailija
8/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä aamupalansa ja kouluunlähtönsä hoiti itsenäisesti ekaluokkalainenkin. 

Vierailija
9/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="joo.com">Joo</a>

Vierailija
10/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaa itse huoneensa + auttaa muissa kotitöissä, aanulla herätän kouluun ja teen aamupalan, hampaat pesee ilman muistutusta. Pakkaa itse koulureppunsa ja ottaa esille vaatteet koulua varten edellisenä iltana.

Autan hiusten kuivaamisessa koska hänellä on tosi pitkät hiukset. Kun tulen töistä kysyn läksyistä että onko muistanut tehdä.

Unohtele joskus itse avainta yms, joten meillä on ovessa lappu jossa lukee muista avain joten siitä ei tarvitse kysyä.

Vierailija
11/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kysymys, täällä on paljon typerämpiäkin keskusteluja. :)

Vierailija
12/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätän aamulla kouluun ja teen aamuapalan valmiiksi. Muistutan useasti hampaiden pesusta. Muistutan, että syö ripeämmin, että ehtii kouluun. Muistutan aamulla, että kypärä mukaan, hanskat käteen, muista kotiavain. 

Illalla pitää patistaa suihkuun ja muistutella oven raosta, että muista pestä saippualla. Patistella suihkusta pois. Kuivata hiukset suihkuun jälkeen.

Mielestäni kuulostaa ihan tavalliselta 8-vuotiaalta eli pikkuiselta tokaluokkalaiselta.

Vierailija
13/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oven raosta" huomautella pesemisestä..? Mikset mene yhtä aikaa suihkuun? Tai jos oikeasti joka päivä koululainen käy suihkussa, niin kyllä varmaan vähän heikompikin pesu toisina päivinä riittää..

Vierailija
14/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ihan normaalilta kuulostaa. Meillä harjoitellaan monia noista asioista vielä, eikä lapsi tee niitä yleensä yksin. Tiskikonetta ei tyhjennä koskaan, kun ei yllä astiahyllyille. Roskapussien lajittelukin on haastavaa. 

Vierailija
15/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin elantonsa eteen tehtävä voitavansa.

Korjattava auton automaattivaihdelaatikko ja maalattava talo.

Olen kuullut että lapset oppii ihan ihmeellisiä asioita, kun olen kuunnellut mammojen puheita lapsosistaan.

Niin noi luulis olevan ihan helppoja.

Vierailija
16/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on tosi omatoiminen viisivuotias. Herattaa minut aamuisin. Haluaa keittaa itse puuronsa, voidella leipansa, sekoittaa kaakaonsa, siivota huoneensa, pedata sankyynsa, mopata lattiat, imuroida, viikata vaatteensa, pakata reppunsa, tehda itse tehtavansa. Hyva ettei tule koneelleni napyttemaan toitani. Puhelimeni salauskuvion oppi vaivihkaa ja on kaikessa hiljaisuudessaan katsellut videoita.

Joudun toppuuttelemaan, koska viisivuotias tekee viisivuotiaan tavoin. Lettuja paistaessa saa kanssani tehda letun. Kerran ei uskonut ja osui kasi kuumaan pannuun. Vahinko oli pieni, mutta oppitunti suuri.

Eli 8 vuotias pystyy tekemaan kaiken itse. Kyse on siita missa haluat osoittaa rakkauden ja hellyyden. Esim valmis aamiainen tai viikatut vaatteet. Kylla lasta voi hemmotella ja lapsi voi olla lapsi. Sitten vaikka kerran viikossa tehda yhdessa ruoka ja siivous, etta taidot loytyy.

Kaikki in kiinni itsestaan ja perhedynamiikasta

Vierailija
17/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaalta:

- aamupalan ottaminen

- hampaiden pesu aamulla

- kouluun lähteminen

- läksyjen teko (aloittaminen oma-aloitteisesti ja mikäli tulee jotain ongelmaa, pyytää vanhemmalta apua)

- välipalan ottaminen jääkaapista

- koiran ulkoiluttaminen koulupäivän jälkeen (lapsi itse halusi koiran)

- oman huoneen siivous 

- roskapussin vieminen aamulla, kun lähtee kouluun

- tiskikoneen tyhjennys kerran viikossa

- omien astioiden laittaminen pöydältä tiskikoneeseen

- omien vaatteiden vieminen likapyykkikoriin

- suihkussa käynti ja hampaiden pesu ennen nukkumaanmenoa

Vierailija
18/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Eli ehkä on sittenkään tee liikaa lapsen eteen/lapsen puolesta. Tuntuu, että niin moni luokkalaisensa lähtee yksin kotoa, jolloin noi kaikki pitää itse osata. -ap

Vierailija
19/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 10 paria Niken tennareita tai 30 H&M:n paitaa tunnissa.

...ai, tarkoititko että Suomessa?

Vierailija
20/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä typerykset viisastelee tajuamatta sitä, että ei välttämättä kaikilla ole verkkoa, joka opettaa. Aika heikko itsetunto pitää olla, että kiusaa näin tärkeän asian kysyjää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme