Joko vaihdoitte renkaat?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Pakkanen ei tarkoita automaattisesti liukasta.
Esimerkiksi Oulussa pystyy vielä ajamaan kesärenkailla hyvin aikaisin aamullakin.
Renkaat on kyllä tarkoitus vaihtaa tänään.
Riippuu vähän, missä ajelet. Täällä on meren läheisyydessä moniakin paikkoja, joissa yökosteus nousee tielle (vaikka ei olisi sumuakaan) ja tien pinnat jäätyy. Sitten taas osa pääteistä suolataan tai ne pysyvät sulana puhtaasti liikennemäärän takia.
Joka lokakuu sama juttu. Yhtenä yönä käväistään vähän pakkasen puolella, ja sitten jotkut menevät jo vaihtamaan talvirenkaat, vaikka 10 vuorokauden sääennuste lupaa sitä yhtä yötä lukuun ottamatta +10 asteen kelejä. Sitten kaksi kuukautta ajetaan nastoilla paljaalla asfaltilla, ennen kuin talvirenkaita ensimmäistä kertaa oikeasti tarvittaisiin. Minä olen aina laittanut talvirenkaat vasta sitten kun sataa lunta, eikä niitä kertaakaan ole oikeasti tarvinnut vaihtaa aiemmin.
Aika varattu vaihtoon marraskuun alkuun. En vaihda tai säilytä itse, ovat niin isoja nämä citymaasturin renkaat. Jos ei joku aamu voi lähteä, menen bussilla tai jään etätöihin. Tänä aamuna oli kuivat tiet vaikka pakkasta.