Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko vaihdoitte renkaat?

Vierailija
24.10.2022 |

Aamulla oli etelässäkin pakkasta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika varattu vaihtoon marraskuun alkuun. En vaihda tai säilytä itse, ovat niin isoja nämä citymaasturin renkaat. Jos ei joku aamu voi lähteä, menen bussilla tai jään etätöihin. Tänä aamuna oli kuivat tiet vaikka pakkasta.

Vierailija
22/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaihdoin...ehkä en 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkanen ei tarkoita automaattisesti liukasta.

Esimerkiksi Oulussa pystyy vielä ajamaan kesärenkailla hyvin aikaisin aamullakin.

Renkaat on kyllä tarkoitus vaihtaa tänään.

Riippuu vähän, missä ajelet. Täällä on meren läheisyydessä moniakin paikkoja, joissa yökosteus nousee tielle (vaikka ei olisi sumuakaan) ja tien pinnat jäätyy. Sitten taas osa pääteistä suolataan tai ne pysyvät sulana puhtaasti liikennemäärän takia.

Vierailija
24/24 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka lokakuu sama juttu. Yhtenä yönä käväistään vähän pakkasen puolella, ja sitten jotkut menevät jo vaihtamaan talvirenkaat, vaikka 10 vuorokauden sääennuste lupaa sitä yhtä yötä lukuun ottamatta +10 asteen kelejä. Sitten kaksi kuukautta ajetaan nastoilla paljaalla asfaltilla, ennen kuin talvirenkaita ensimmäistä kertaa oikeasti tarvittaisiin. Minä olen aina laittanut talvirenkaat vasta sitten kun sataa lunta, eikä niitä kertaakaan ole oikeasti tarvinnut vaihtaa aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi