Saako talvirenkaat vaihtaa taloyhtiön parkkipaikalla?
niin, onko tähän jotain yleispätevää sääntöä? omalla parkkiruudulla tai sitten jossain reunustalla
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa.
Millä perusteella saisi.
Teet ensin anomuksen tuosta isännöitsijälle. Siinä pitää olla ainakin autosi merkki ja tyyppi sekä renkaanvaihdon haluttu päivämäärä, aloitusaika ja kesto. Isännöisijä sitten katsoo, että tuo on muodollisesti kohdallaan ja esittelee sen taloyhtiön hallitukselle. Jos hallitus päätyy puoltamaan anomustasi siitä äänestetään seuraavassa yhtiökokouksessa.
Taidat olla vähän myöhässä jos et ole tätä jo aiemmin hoitanut.
Koskaan ei ole tullut edes mieleen ettei saisi. Itse kyllä olemme vaihtaneet ne muualla pihassa, paremmin tilaa molemmilla puolilla niin.
Vierailija kirjoitti:
Alkaen 20 € maksaa täälä etelässä talvirenkaiden alle laitto. En todellakaan vaihda ite.
Koen niin, että myös minun aikani maksaa. Jos ja kun koko renkaanvaihtoruljanssissa menee tällaisella kaltaisellani autoummikkoamatöörillä noin puolisen tuntia, niin kynnys siihen, että pakkaisin renkaat takakonttiin, ajaisin paikkaan x vaihdattamaan renkaat (ajanvarauksesta huolimatta joutuu mahdollisesti vielä jonottamaan) ja sitten siirtäisin ne alta otetut renkaat takakontista talliin, on aika korkea. En usko, että saisin tuota liikkeessä tehtävää vaihtoruljanssia puolessa tunnissa hoitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole tullut edes mieleen ettei saisi. Itse kyllä olemme vaihtaneet ne muualla pihassa, paremmin tilaa molemmilla puolilla niin.
Vaihdattaisit siellä missä säilytät renkaita. Niitä ei monessakaan taloyhtiössä saa säilyttää varastoissa. Ja jos joku näkee että kannat asuntoosi renkaat niin kohta ei saa sielläkään.
Meillä sen huomaa siitä, että kun ne saa joku tietty asukas vaihtaa, pihalla ei ole töllistelijöitä, mutta mikäli sellainen vaihtaa joka ei saa, niin lauma töllistelijöitä koittaa häiritä parhaansa mukaan ja harjoittaa pientä piilovittuilua koko vaihdon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaen 20 € maksaa täälä etelässä talvirenkaiden alle laitto. En todellakaan vaihda ite.
Koen niin, että myös minun aikani maksaa. Jos ja kun koko renkaanvaihtoruljanssissa menee tällaisella kaltaisellani autoummikkoamatöörillä noin puolisen tuntia, niin kynnys siihen, että pakkaisin renkaat takakonttiin, ajaisin paikkaan x vaihdattamaan renkaat (ajanvarauksesta huolimatta joutuu mahdollisesti vielä jonottamaan) ja sitten siirtäisin ne alta otetut renkaat takakontista talliin, on aika korkea. En usko, että saisin tuota liikkeessä tehtävää vaihtoruljanssia puolessa tunnissa hoitumaan.
Wau.... siis mielummin konttailet taloyhtiön sorasella asfaltilla tunkin kanssa renkaiden pomppiessa itekseen autotalliin ja takaisin. No näemmä "ruljanssi" on ihmisille kovin eri asioita.
Ja jos seuraavaksi laitat, että SULLAPA on todella hyvä tunkki ja paineilmakäyttöinen pulttipyssy ja tallissa tilaa vaihtoon ja siitä vaan suunnilleen seinälle koukkuun nostat kesärenkaat roikkuaan niin hohhoijaa ja kiva kun kerroit meillekin...
Kovatöinen homma vaihtaa renkaat, kannat painavia isokokoisia renkaita ensin kerrostalon parvekkeelta autoon, menet johonkin parkkipaikalle vaihtamaan, sitten renkaat pitäisi pestä jossain ja toiset renkaat kantaa parvekkeelle. Siksi vien rengashotelliin ja koko homma maksaa 65 euroa.
Onko sinulla edes autoa? Tuskimpa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau.... siis mielummin konttailet taloyhtiön sorasella asfaltilla tunkin kanssa renkaiden pomppiessa itekseen autotalliin ja takaisin. No näemmä "ruljanssi" on ihmisille kovin eri asioita.
Ja jos seuraavaksi laitat, että SULLAPA on todella hyvä tunkki ja paineilmakäyttöinen pulttipyssy ja tallissa tilaa vaihtoon ja siitä vaan suunnilleen seinälle koukkuun nostat kesärenkaat roikkuaan niin hohhoijaa ja kiva kun kerroit meillekin...
Mullapa onkin akkupulttipyssy ja hyvä tunkki. Vaihdan lähes poikkeuksetta ulkona renkaani ja olen myös käynyt vaihtamassa toisillekkin. Myös taloyhtiön parkkipaikalla. Yleensä saanut pullakahvit tms palkaksi.
Tämä palstaa lukiessa tulee usein mieleen, että käykää se armeija, siellä yksi tärkeimmistä opeista oli, että tehdään vaan, eikä kysytä, koska kaikki minkä kysyt, joku ymmärtää kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palstaa lukiessa tulee usein mieleen, että käykää se armeija, siellä yksi tärkeimmistä opeista oli, että tehdään vaan, eikä kysytä, koska kaikki minkä kysyt, joku ymmärtää kieltää.
Mutta ei siellä tehdä yhtään mitään jos ei käsketä. Onko nyt käsketty renkaanvaihtoon?
Vaihtakaa vaan sähköautoihinne.
Hai, meillä Kela kustantaa ja vaihtaa renkaat.
Saa kunhan et ole keskellä pihaa estämässä muiden kulkua etkä tuki pelastustietä.
Vaihdan itse koska tykkään. Pesen ja vahaan myös itse ti-hallissa.
Renkaat on kyllä nykyään isoja ja painavia, ei se itse vaihto niin paha homma ole. Auto on varapyörätön joten ostin itselleni pienen hallitunkin ja momenttiavaimen (aluvanteet ovat tarkkoja kiristyksestä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa.
Millä perusteella saisi.
Kaikki, mikä ei ole kiellettyä, on sallittua.
Lue taloyhtiön säännöt. Jos siellä kielletään, ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Hai, meillä Kela kustantaa ja vaihtaa renkaat.
Hai, oot sie löytäny jo hyvät renkaat. Minkä auton alla oli?
Ei voi tietää. On säännöt ja sitten on taloyhtiön kyyläneuvoston säännöt.