Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytän murto-osaa vaatteistani. Muilla samaa?

Vierailija
24.10.2022 |

?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä,on ne suosikkivaatteet,jotka melkein kerta toisensa jälkeen ajautuvat päälle. Pitäis taas vaihteeks ostaa uusia vaatteita. Siinä vaiheessa viimeistään kyllä osa vanhoista lähtee. Olen käynyt useasti vaatekaapin läpi,mutta monen vaatteen kohdalla tulee se,että tätä mä käytän vielä ja siellä se on vuosia käyttämättä,kun ei sovi jotenkin kuitenkaan :O,mutta joku päivä.

Vierailija
2/7 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös säästän vanhoja Lempivaatteita, enkä raaski heittää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ihanaa, kun olisi vaatteita, mitkä kaikki kävisi keskenään. Esim 3 housut, 2 hametta, muutama paita ja neule, muutama mekko jne. Mutta ei, vaatekaappi täynnä vaatetta.

Vierailija
4/7 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskasin just surutta kassikaupalla vaatteita keräyslaatikkoon kun en jaksanut katsella niitä enää kaapissa. Onpa ihana näky kun vaatekaapissa on tyhjiä vaatekoreja.

Vierailija
5/7 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino millä olen saanut karsittua vaatteita, on se että välisijoitan ne ensin.

Vuosien aikana on kertynyt PALJON, mutta vaikea heittää itään pois, "jos joskus vielä tarvitsee" syyn takia.

Nykyään teen niin, että pakkaan laatikkoon/kassiin ne mitä en hetkeen ole käyttänyt. Sitten joskus vuoden tai ylikin päästä käyn nuo läpi. Tuossa kohtaa varsin iso osa lähtee kiertoon, MUTTA joskus tulee löytökin ja vaate palaa käyttöön.

Yksi paha on harvoin tarvittavat vaatteet (esim. juhlamekot ymv.) eri tilanteisiin erilaisia, mutta välillä pitkään käyttämättä.

Ja toinen paha on esim. "reissuvaatteet", olen välillä pidempiä aikoja lämpimissä maissa ja sinne tarvitaan hellemekkoja ym. (harvoin jaksan pesettää) mutta ei noilla Suomessa tee mitään kun 1-2 päivänä/vuosi.

Vierailija
6/7 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaikkia omistamiani vaatteita. Käyn valikoiman läpi pari kertaa vuodessa ja vien kirpparille ne hutiostot, jotka sieltä tulivatkin. Minulla on kaksi hametta, kaksi mekkoa, neljät housut ja näihin sopivia yläosia: kaksi neuletakkia, kaksi hupparia, kaksi villapaitaa, kolme ohuempaa neuletta, kymmenen t-paitaa, neljä toppia ja kolme neuleliiviä. Lisäksi alus- ja ulkoiluvaatteita eri keleihin.

Olen vuosien mittaan oppinut tuntemaan oman tyylini ja tiedän, millaisissa vaatteissa viihdyn. Omistamiani vaatteet mahtuvat yhteen rekkiin, takkeja lukuunottamatta. Hyvät vaatteet käytän loppuun. Suosikkifarkkuni ja -neuleeni ovat jo kymmenen vuotta vanhoja. Tänä kesänä ostetuista Marimekon housuista näyttää tulevan vastaava luottovaate.

Vierailija
7/7 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä käytän kaikkia kausivaatteitani eli kaappi kiertää vuodenajan mukaan. Syksylle ja talvelle omat, keväälle ja kesälle omat. Sitten on muutama kappaletta, jotka ovat aina käytössä kuten viisi t-paitaa (mustia ja valkoisia), yksi ohut villaneule, kaksi silkkimekkoa. Muutamat parit trikoohousuja ja urheiluvaatteita. Farkkuja en kesällä tai harvemmin keväällä jalkaani vedä, joten niitä on yksi pari. Näin syksylle, talvelle ja osaa kevättä on neljä villapaitaa, kaksi villamekkoa, kaksi villahametta, kaksi puoleen sääreen yltävää hametta, yksi farkkumekko, kaksi paksumpaa trikoomekkoa ja yhdet nahkahousut. Keväällä siirryn enemmän kesäpuolelle ja siellä on kolme maksimekkoa, yksi lyhyempi mekko, yksi hame, yhdet shortsit ja muutama rantavaate. Nämä kesävaatteet ovat siis oikeasti lämpimään maahan kuten kesämökillemme Italiaan. Noita syksyllä ja talvella käytettäviä vaatteita saatan käyttää kesällä jos toimistolle joudun menemään. Kaikki vaatteet mahtuu 50 cm leveään tankoon ja kolmelle hyllylle + alusvaatteet omassa koristossa. Olen hyvin laiska pukeutuja ja miettijä, että mikä sopii minkäkin kanssa. Siksi on aina päällä mekko ja sukkahousut.